Chidaneh.com placeholder image

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو؛ کدوم گیاه به خونه ت میاد؟

به قلم: سمانه زارعی

هر یک از سبک­ های دکوراسیون داخلی حال و هوای خاص خود را دارند و همچنین اصول و قوانینی که فرم و شکل آنها را منحصر به فرد می ­کند. گیاهان آپارتمانی یکی از اجزای اصلی در اغلب سبک­های دکوراسیون داخلی هستند. در مطالب قبلی با تعدادی از گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون مدرن آشنا شدیم. در این مطلب می ­خواهیم راجع به گیاهان آپارتمان در دکوراسیون بوهو صحبت کنیم. اگر شما هم دکوراسیونی با سبک بوهمیان دارید و یا می ­خواهید خانه ­ای با دکوراسیون بوهمیان طراحی کنید این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

 

چوب و هنر
دکوراسیون بوهو

دکوراسیون بوهو؛ این سبک و می ­شناسید؟

قبل از اینکه به معرفی گیاهان در سبک بوهمیان بپردازیم؛ بهتر است مختصری راجع به این سبک بدانیم. سبک دکوراسیون بوهو، بوهمیان یا کولی­وار نوعی از دکوراسیون است که ویژگی­ اصلی آن سادگی و وجود نقش و طرح­ های رنگارنگ است. در این سبک راحتی و آرامش کاملا نمایان است. استفاده از رنگ­ های شاد و تند از دیگر ویژگی­ های این نوع دکوراسیون است. حالا باید ببینیم گیاهانی که این دکوراسیون را کامل می­کنند چه ویژگی دارند؟

 

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو

شاید بتوان گفت در دکوراسیون بوهو قوانین خاصی وجود ندارد؛ در نتیجه این موضوع برای انتخاب گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو هم صدق می­ کند. بنابراین هرچه تعداد گیاهان بیشتر باشد بهتر است. وجود طرح و نقش فراوان و رنگ­ های مختلف از ویژگی­ های این سبک است و گیاهان علاوه بر ایجاد رنگ ­ها، بافت­ ها و اشکال مختلف در اتاق به ایجاد انرژی مثبت کمک می­ کنند.

 به طور کلی دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان بدون وجود گیاهان آپارتمانی کامل نیست. در این سبک از دکوراسیون می­ توانید از انواع گیاهان آپارتمانی با برگ­ های بزرگ، کوچک و یا گیاهان آویز استفاده کنید. 

 

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو؛ این گیاهان را به خاطر بسپارید

 

برگ انجیری

1.برگ انجیری (Monstera)

این گیاه برگ ­های پهن و بزرگی دارد که آن را برای دکوراسیون به سبک بوهو مناسب می­ کند. گیاه برگ انجیری نگهداری راحتی دارد. برگ­ های آن در ابتدا ساده است و به مرور شکاف­ هایی در آن ظاهر می­ شود. آبیاری زیاد برای این گیاه مشکل­ ساز می­ شود.

مطلب پیشنهادی: فیلودندرون برگ انجیری، همه چیز درباره این گیاه همیشه سبز!

 

گیاه پتوس

2.پتوس (Pothos)

این گیاه بسیار سازگار است و حتی در بخش­ های سایه خانه هم به خوبی رشد می­ کند. اگر از افراد پر مشغله هستید و زمان زیادی را نمی­ توانید صرف گیاهان کنید پتوس انتخاب خوبی برای شماست. پتوس از گیاهان تصفیه کننده هواست و می­ توانید به شکل آویز آن را در خانه قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: گیاه آپارتمانی پتوس، این قلب سبز برای شما!

 

گیاه سرخس

3.سرخس (Fern)

از گیاهان زیبایی که طرفداران خودش را دارد. بهتر است رطوبت کافی برایش ایجاد کنید. نوری که در طول روز از پشت پنجره می ­تابد برای گیاه سرخس مناسب است و به طور کلی در نور غیر مستقیم و سایه عملکرد بهتری دارد. سرخس از گیاهان تصفیه کننده هواست.

 

ساکولنت

4.ساکولنت (Succulents)

ساکولنت­ ها از گیاهانی هستند که انواع بسیار متنوعی دارند. اغلب ساکولنت ­هایی که به عنوان گیاهان آپارتمانی استفاده می ­شوند ابعاد کوچکی دارند. برای تکمیل دکوراسیون بوهو ساکولنت را به خانه اضافه کنید. اغلب گیاهان ساکولنت برگ­ هایی گوشتی دارند و آبیاری زیاد باعث پوسیدگی آنها می­ شود.

مطلب پیشنهادی: 7 ساکولنت محبوب، به باغبان فراموشکارشان لبخند می­زنند!

 

کالاته آ

5.کالاته آ (Calatheas)

از انواع گیاهان با برگ ­های جذاب هستند. کالاته ­آ یا کالاتیا انواع مختلفی دارد که اغلب شان ظاهری جذاب دارند و می توانید به عنوان گیاه آپارتمانی در دکوراسیون بوهمیان استفاده کنید. البته فراموش نکنید که نگهداری از این گیاه خیلی راحت نیست و نیاز به فضایی نسبتا گرم و مرطوب دارد. بهتر است این گیاه را در سایه نگهداری کنید.

 

نخل در دکوراسیون بوهو

6.نخل (palm)

برای ایجاد دکوراسیونی با حال و هوای استوایی می ­توانید از نخل استفاده کنید. این گیاه انواع مختلفی دارد. نخل با فرم برگ­ هایش باعث اضافه شدن بافت طبیعی به دکوراسیون می­ شود. این گیاه به شرایط سایه و نیم­سایه سازگار است. سه نوع از گیاهان نخل که در خانه ­ها استفاده زیادی دارند نخل شامادورا، کنتیا و نخل اریکا هستند. هنگام خرید هر یک شیوه نگهداری آنها را از کارشناس فروش بپرسید.

مطلب پیشنهادی: گیاهان آپارتمانی لوکس، این 8 گیاه لاکچری در دکوراسیون!

 

کوردیلین

7.کوردیلین (cordyline)

اگر به دنبال گیاهی هستید که کمی رنگ به مجموعه گیاهان آپارتمانی شما اضافه کند؛ گیاه کوردیلین انتخاب خوبی است. این گیاه گونه­ های بسیار متنوعی دارد. برگ­های گیاه کوردیلین حاشیه­ هایی قرمز رنگ دارند که باعث ایجاد تنوع در دکوراسیون می­ شود. نیاز این گیاه به غبارپاشی و نور غیر مستقیم را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی: گیاهان برگ قرمز، 8 گیاه انرژی بخش!

 

گیاه پول چینی

8.گیاه پول چینی (Chinese Money Plant)

به نام پیله ­آ هم معروف است. نور غیر مستقیم می­خواهد و تقریبا رشد سریعی دارد. برگ­ هایی شبیه سکه و براق دارد که باعث شده است به نام گیاه پول چینی معروف شود. احتمالا این گیاه را به سختی در گل ­فروشی­ ها پیدا کنید. اسم گیاه پول چینی برای درختچه پاچیرا هم استفاده می­ شود که به نام درخت پول چینی معروف است.

 

گیاه برگ عبایی

9.برگ عبایی (Aspidistra elatior)

گیاه برگ عبایی یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می­ دهد. شیک بودن از ویژگی­ هایی برگ عبایی است. گیاه برگ عبایی به مراقبت زیادی احتیاج ندارد. این گیاه سخت­ جان در گرمای تابستان دوام می ­آورد و فضایی با نور کم را تحمل می ­کند. برگ عبایی یکی از گیاهان مناسب برای حمام است.

 

ایده هایی برای گیاهان در دکوراسیون بوهو

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو؛ از این ایده ­ها استفاده کن!

 

1.گلدان زیبا برای گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو

از آنجایی که در دکوراسیون به سبک بوهو، از وسایلی با متریال طبیعی استفاده زیادی می­ شود، برای انتخاب گلدان این ایده را در نظر داشته باشید؛ جنس گلدان برای گیاهان آپارتمانی شما بهتر است حس طبیعت را به دکوراسیون بیاورد. گلدان­ های سفالی و با طرح و نقش انتخاب خوبی است. همچنین از تاثیرگذاری رنگ سفید در دکوراسیون بوهمیان غافل نشوید. گلدان­ های بزرگی که با سبدهای حصیری پوشانده شده ­اند و یا استفاده از نخ کنفی برای تزیین دیواره گلدان می ­تواند ایده­ های مناسبی برای زیبایی گلدان گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو باشند.

 

گیاهان آویز

2.گیاهان آویز در دکوراسیون بوهمیان

یکی از پیشنهادات برای اینکه دکوراسیون منزلتان حال و هوای بوهمیان داشته باشد؛ به کارگیری گیاهان آویز است. گیاهان آویز به دلیل نوع رشد خود باید بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند تا زیبایی­شان دیده شود. گیاهانی مانند پتوس و سرخس (پرسیاوشان) که در بخش قبلی معرفی شدند را می­توانید بر روی استند گل و یا آویزهای گل قرار دهید. آویزهای گلدان مکرمه یکی از انواع جدید و به روز آویزها هستند که به درد این نوع دکوراسیون می ­خورند.

مطلب پیشنهادی: گلدان آویز از فلزی وشیشه ­ای تا مکرومه و کنفی!

 

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

3.گیاهان در دکوراسیون بوهو؛ به نگهداری شون هم فکر کنید!

در بخش قبلی گفتیم که می­ توانید برای ایجاد حس مثبت در دکوراسیون بوهو از چندین گیاه آپارتمانی استفاده کنید. فراموش نکنید که گیاهان آپارتمانی موجوداتی زنده هستند که نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. پس قبل از اینکه به خرید چندین گیاه باشید به وقت و انرژی که دارید توجه کنید. 

 

گیاهان در دکوراسیون بوهو

4.ایجاد جنگلی از گیاهان در دکوراسیون کولی وار

اگر به گیاهان آپارتمانی علاقه ­مند هستید و از پس نگهداری آنها بر می ­آیید می­ توانید با خیال راحت گیاهان متعددی را تهیه کنید و در بخش ­های مختلفی از خانه مانند گوشه ­هایی از خانه که خالی هستند، روی قفسه­­ ها و میزها و هرجایی که فکر می ­کنید فضای مناسب برای گیاهان است قرار دهید و یا با قرار دادن چندین گیاه آپارتمانی در گوشه ­ای از خانه و در کنار هم جنگلی کوچک از گیاهان را در خانه خود داشته باشید. حتما نیاز نوری و دمایی گیاهان را در نظر بگیرید.

 

کلام آخر:

با انواع گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بوهو آشنا شدیم. گیاهان به خانه شما انرژی می­ بخشند و رنگ سبز آنها در کنار رنگ سفید دکوراسیون بوهمین زیبایی خاصی به خانه می ­دهد. برای تهیه انواع گل و گیاه آپارتمانی با اهالی فن چیدانه در زمینه گل و گیاه در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه