گیاهان آپارتمانی لوکس؛ این 8 گیاه لاکچری در دکوراسیون!

گیاهان آپارتمانی لوکس؛ این 8 گیاه لاکچری در دکوراسیون!

به قلم: سمانه زارعی

ممکن است برخی فک کنند گیاهان نقش زیادی در دکوراسیون ­های لوکس و لاکچری ندارند، ولی مسئله این است که اگر انتخاب گیاهان به درستی انجام شود گیاهان می ­توانند یکی از عناصر مهم و موثر در دکوراسیون باشند که خانه شما را سرزنده و شیک می­ کنند. در مطالب قبلی چیدانه راجع به گیاهان آپارتمانی بزرگ، گیاهان آپارتمانی مناسب حمام، زیباترین گیاهان آپارتمانی و.. صحبت کرده­ ایم، ولی امروز می­ خواهیم گیاهان آپارتمانی لوکس را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم به دنبال تهیه گیاهان آپارتمانی برای لوکس­ تر شدن خانه هستید این مطلب را بخوانید.

چوب و هنر

گیاهان آپارتمانی لوکس، چرا  لوکس هستند؟

آنچه که باعث می­ شود یک گیاه آپارتمانی برای دکوراسیون لوکس و لاکچری مناسب باشد و یا جلوه ­ای لوکس به منزل شما بدهد، هم ظاهر و ویژگی ­های خود گیاه است و همچنین نوع گلدانی که گیاه در آن کاشته شده است. و در نهایت فضایی که برای قرار دادن گیاه آپارتمانی انتخاب می­ شود.

اغلب گیاهان لوکس برگ­ های براق و بزرگی دارند و همینطور فرمی ساده و شیک آنها لوکس بودن آن­ها را تایید می­ کند. شاید مهم ­ترین ویژگی که آنها را به گیاهانی لاکچری و لوکس تبدیل می­ کند قیمت خرید آنهاست! بعضی از گیاهان لوکس هم به دلیل محدود بودن در بازار قیمت بالایی دارند. همه این ویژگی ­ها نسبی است و در نهایت هنر انتخاب، نگهداری و جانمایی گیاهان توسط شماست که باعث جلوه ­ی لوکس گیاهان در دکوراسیون منزل می ­شود.

 

انواع گیاهان آپارتمانی لوکس، چندتاشو میشناسی؟

بن سای و گل و گیاه های آپارتمانی دکتربن
بونسای خزان دار
بن سای و گل و گیاه های آپارتمانی دکتربن

1.انواع بونسای

یکی از انواع گیاهان آپارتمانی که جذابیت و زیبایی خاص و متمایزی نسبت به بقیه دارند بونسای­ ها هستند. بونسای در واقع درختی است که داخل یک گلدان رشد می ­کند، این گیاه جذاب توجه هر فردی را به خود جلب می­ کند. نگهداری بونسای­ ها کار راحتی نیست و نیاز به علم و اطلاعات کافی دارد. یعنی اگر سرتان شلوغ است و زمان کافی برای رسیدگی به گیاه ندارید بونسای برای شما مناسب نیست. البته برخی از بونسای­ ها راحت­ تر هستند و برخی دیگر گیاهان سخت تری هستند. در نتیجه قبل از تصمیم به خرید با انواع بونسای آپارتمانی آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی: انواع گیاهان مینیاتوری، این بن سای های دوست داشتنی!

 

گلخانه و گل و گیاه حیدری
گل آپارتمانی
گلخانه و گل و گیاه حیدری

2. فیکوس الاستیکا (Ficus elastica)

فیکوس ­ها انواع مختلفی دارند که یکی از انواع فیکوس که ظاهری لوکس دارد فیکوس الاستیکا است. برگ­ های پهن و براق آن باعث جذابیتش شده است. نگهداری نسبتا آسانی دارد و برای حفظ ظاهر زیبای آن باید به این گیاه اهمیت بدهید. دمای خانه برای این گیاه مناسب است و نور غیر مستقیم و کافی نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی: بنسای فیکوس، نگهداری آسان برای عاشقان درختچه های مینیاتوری!

 

گلخانه و گل و گیاه حیدری
گل آپارتمانی
گلخانه و گل و گیاه حیدری

3.سانسوریا (Sansevieria)

سانسوریا از گیاهان تصفیه کننده هواست. در طراحی دکوراسیون مدرن یکی از اولین گیاهانی است که طراحان به سراغ آن می ­روند. نگهداری آسان این گیاه، باعث شده است انتخاب بسیاری از افراد باشد. گیاهی با برگ ­های کشیده که در دو نوع سبز و ابلق وجود دارد. گیاهی با نیاز نوری متوسط است و در برابر تغییرات دمایی و کمبود آب مقاوم است. بهتر است برای جلوه ­ی بیشتر این گیاه در دکوراسیون منزل، به صورت انبوه و متراکم کاشته شود.

مطلب پیشنهادی: انواع سانسوریا، باید بدونی چطوری ازش مراقبت کنی!

4.بامبو (Bambusoideae)

یکی از گیاهانی که در طی سال­ های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، گیاه بامبو است. این گیاه با فرم خاص خود می ­تواند دکوراسیون خاصی برایتان خلق کند. همچنین قابلیت فرم­ دهی ساقه ­های آن به جذابیت آن می ­افزاید. بامبو را به دو صورت؛ در آب و یا کاشت در خاک نگهداری می ­کنند. برخی معتقدند که گیاه بامبو خوش شانسی می ­آورد.

مطلب پیشنهادی: تزیین منزل با چوب بامبو، 12 ایده خلاقانه!

گلخانه و گل و گیاه حیدری
گل آپارتمانی
گلخانه و گل و گیاه حیدری

 5.زامیفولیا (Zamioculcas)

یکی دیگر از گیاهان با نگهداری آسان که ظاهر و فرمی جذاب دارد زامیفولیا است. این گیاه در اغلب گل­فروشی­ ها پیدا می­ شود و رشد آهسته ­ای دارد. زامیفولیا برای خانه­ هایی که نور کافی ندارند مناسب است. ولی باید از سرمای بیش از حد حفظ شوند. هر چه تعداد شاخه ­ها و انشعابات آن زامیفولیا بیشتر باشد قیمت بالاتری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: نگهداری زامیفولیا، یک گیاه آپارتمانی راحت و جذاب!

6. ارکیده (Orchidaceae)

گل ارکیده از انواع گیاهان لوکس است که ارزش بالایی دارد و با اینکه ظاهر ترد و ظریفی دارد، نگهداری آن نسبتا ساده است. سه نمونه از ارکیده ­ها که در بازارهای ایران می­ توانید تهیه کنید عبارتند از: ارکیده فالانوپسیس، ارکیده کاتلیا، ارکیده اونسیدیوم.

کمیاب بودن و تکثیر سخت آن باعث لوکس بودن این گیاه زیباست. این گل در دمای منزل به راحتی رشد می­ کند و در آبیاری آن باید توجه کافی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: درمان استرس و افسردگی با 11 گیاه آپارتمانی شادی آور!

گلخانه گیانو
انواع گیاهان مقاوم خانگی
گلخانه گیانو

7. شفلرا (Schefflera arboricola)

این گیاه آپارتمانی همیشه سبز، جزو گیاهانی با نگهداری آسان است. رشد آهسته­ ای دارد و برگ­ های چرمی و نسبتا براق آن زیبایی ­اش را چند برابر کرده است. این گیاه در گل­فروشی­ های معتبر پیدا می شود و با رسیدگی و انتخاب یک گلدان زیبا برای آن می­تواند نقش گیاهی لوکس را در منزل داشته باشد.

8. نخل اریکا (Dypsis lutescens)

نخل ­ها انواعی از گیاهان آپارتمانی هستند که در برخی از خانه ­ها دیده می ­شوند. سه گیاه نخل شامادورا، کنتیا و نخل اریکا از گیاهانی هستند که در دکوراسیون کاربرد دارند و تفاوتشان در فرم برگ آنهاست. نخل اریکا برگ ­های متراکم ­تر و رو به بالایی دارد. گیاهی سازگار با محیط منازل و ادارات است. این گیاه در فضایی روشن با دمای نسبتا بالا و ابیاری منظم خوب رشد می­ کند. برخی آن را تصفیه کننده هوا می­ دانند. اگر فضای مناسبی برایش در نظر بگیرید حتی تا 6 متر هم می­ تواند رشد قدی داشته باشد!

گران­ترین گیاهان آپارتمانی ایران

همانطور که گفته شد قیمت گیاهان آپارتمانی، یکی از ویژگی­ هایی است که باعث لوکس و لاکچری بودن آنهاست. قیمت بالای برخی از گیاهان آپارتمانی به دلیل محدود بودن آنهاست. این روزها محدوده ­ی قیمتی گیاهان آپارتمان بسیار متنوع است. و از 2000 تومان به بالا می ­توانید یک گلدان کوچک داشته باشید. ولی قیمت گیاهان لوکس به از حدود 150 هزار تومان شروع می­ شود تا انواع بونسای و یا ارکیده­ ها که قیمت­ های بالای یک میلیون تومان هم دارند.

کلام آخر:

با انواع گیاهان آپارتمانی لوکس آشنا شدید. با انتخاب درست گیاهان می­ توانید یک دکوراسیون خاص و لوکس داشته باشید. برای تهیه و سفارش این نوع گیاهان به گل­فروشی ­ها و گلخانه ­های معتبر سر بزنید. اهالی فن چیدانه در زمینه تهیه انواع گل و گیاه در کنار شما هستند.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه