Chidaneh.com placeholder image

ساخت گلدان خانگی، با یک بافت زیبا برای زمستان!

به قلم: گلنار

 

گیاهان نیز مانند ما به یک مکان زیبا برای زندگی و رشد نیاز دارند. گاهی اوقات به هر دلیلی نمی خواهیم از گلدان های آماده استفاده کنیم و دوست داریم که خودمان آن ها را بسازیم. گاهی اوقات نیز نمونه ای را خریداری می کنیم و نیاز داریم که متناسب با دکوراسیون منزلمان تزیینش کنیم. دراین مطلب یک روش بسیار ساده تزیین گلدان را به همراه ویدیو با شما به اشتراک می گذارم. این نوع تزیین که در واقع ظاهری شبیه به یک پوشش بافتنی دارد بسیار خلاقانه و تنها با خمیر گل سازی انجام می شود. 

چوب و هنر

ساخت گلدان خانگی

ساخت گلدان خانگی

وسایل مورد نیاز برای ساخت گلدان خانگی :

  • قوطی حلبی 
  • خاک رس پلیمری
  • مدت زمان مورد نیاز: حدود 40 دقیقه

مطلب پیشنهادی : انواع گلدان دیواری، دلباخته این دو مدل چوبی و سفالی می شوید!

ساخت گلدان خانگی

ساخت گلدان خانگی با خمیر

مرحله اول : آماده سازی خمیر

یکی از مزایای خاک رس پلیمری در این است که تا قبل از قرار گرفتن در فر نرمی خود را حفظ کرده و شکل پذیری بالایی دارد. برای شروع ابتدا مانند تصویر مقداری از خاک را برداشته و به صورت یک نوار دربیاورید. سپس آن را به تکه های مساوی تقسیم کنید. 

مطلب پیشنهادی :8 چیدمان گلدان در آپارتمان، دکوراسیون منزل به سبک شما!

ساخت گلدان خانگی با خاک رس

ساخت گلدان با خاک رس

ساخت گلدان با خاک رس پلیمری

ساخت گلدان با خاک رس

ساخت گلدان با خاک رس پلیمری

مرحله دوم : ایجاد بافت 

در مرحله بعدی هر کدام از قطعات به دست آمده را به صورت یک نوار نسبتا باریک در آورده و مانند تصاویر بالا آن ها از وسط به دو قسمت تبدیل نمایید. سپس هر قسمت را پیچ به راحتی با انگشتان دست بتابانید تا حالت پیچ مانند ایجاد شود. برای رسیدن به یک فرم بافتنی باید هر دو نوار را کنار یکدیگر قرار دهید بنابراین دقت کنید که نوارها خلاف یکدیگر پیچانده شوند. این کار را با توجه به ابعاد گلدانتان تکرار نمایید تا نوارها دورتادور آن ها را پوشش دهند. 

مطلب پیشنهادی :انواع گلدان، بیا ببینیم کدوم به دکوراسیون تو میاد!

تزیین گلدان

تزیین گلدان در خانه

مرحله سوم : قرارگیری بر روی گلدان

در این مرحله بافت های آماده شده را بر روی گلدان خود قرار داده و قسمت های اضافی از پایین و بالا را ببرید. برای اتصال این بافت ها به گلدان به چسب نیازی ندارید و فقط کافی است قسمت بالایی و پایینی را با دست به گلدان فضار داده تا خمیر به آن بچسبد. 

مطلب پیشنهادی : 12 ایده خلاقانه تزیین گلدان سفالی با وسایل ساده!

تزیین گلدان خانگی

تزیین گلدان با خاک رس

تزیین گلدان با خاک رس

مرحله آخر ساخت گلدان خانگی 

برای اتمام کار باید دو نوار باریک را درست کرده و بالا و پایین گلدان به همان روش قبلی بچسبانید. این کار برای پوشاندن قسمت های زیرین و تمیزتر شدن کار مفید خواهد بود. در آخر می توانید برای خشک شدن آن را در فر بگذارید. اگر بعد از خارج کردن گلدان از فر متوجه شدید کمی رنگ سفید خود را از دست داده به راحتی با اسپری آن را سفید نمایید.

ویدیوی زیر تمامی مراحل را به شما نشان می دهد :

 

 

این خلاقیت ها نیز دیدنی هستند :

منبع : lilyardor

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه