Chidaneh.com placeholder image

8 شلف دیواری، جایگزین پاتختی در اتاق خواب کوچک!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب کوچک همواره یکی از چالش های بزرگ دکوراسیونی می باشد. چرا که روند طراحی فضای اتاق خواب به لحاظ داشتن جزییات زیاد و مبلمان کاربردی همواره با چالش های زیادی روبه رو است چه بسا که فضای اتاق خواب کوچک هم باشد. به همین منظور امروزدر چیدانه می خواهیم شما را با ترفندهای جایگزین کردن شلف ها به جای پاتختی ها در دکوراسیون اتاق خواب کوچک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

پاتختی کنار تختخواب در اتاق خواب

chidaneh ad banner

استفاده از شلف دیواری جایگزین پاتختی

شاید در نگاه اول تختخواب یکی از مهمترین مبلمان فضای اتاق خواب باشد اما باید بگوییم که عنصر کلیدی دیگری که بعد از تخت در دکوراسیون اتاق خواب باید حضور داشته باشد پاتختی است. اگر فضای دکوراسیون اتاق خواب شما کوچک است به سادگی می توانید با کمک شلفی همانند تصویر فضایی را به عنوان پاتختی برای قرار دادن ساعت، تلفن و با حتی جزییات دکوری کنار تخت خود داشته باشید.

پاتختی متفاوت در اتاق خواب

استفاده مناسب از فضای شلف دیواری

یکی از مواردی که در طراحی اتاق خواب های کوچک باید رعایت کنید استفاده ی مناسب از فضای شلف است، چرا که معمولا شلف هایی که به عنوان پاتختی در نظر گرفته می شود کوچک است بنابراین نیاز است که فضای مناسب و کافی برای قرار دادن جزییات مورد نیاز روی آن تعبیه شود. یکی از راه حل های موثر برای این منظور استفاده از چراغ خواب های معلق همانند تصویر است که به سادگی می تواند بدون اشغال کردن فضای شلف شما کارایی مناسب را برای شما داشته باشد.

استفاده از بخشی از فضای کمد به عنوان پاتختی

استفاده از فضای کمد لباس به عنوان پاتختی

یکی دیگر از ایده های مبتکرانه برای ایجاد پاتختی در اتاق خواب کوچک استفاده از فضای کمد می باشد که می توانید به سادگی در طرفین تخت خواب خود از آن استفاده کنید و یک پاتختی خلاقانه برای خودتان بسازید.

استفاده از فضای درب برای شلف های جایگزین پاتختی

استفاده از شلف های تاشو

شاید برای شما پیش آمده است فضای تخت خواب تان در بخشی نزدیک به درب کمد و یا درب ورودی شما قرار بگیرد بنابراین امکان استفاده از پاتختی ها به هر شکل غیر ممکن است، بنابراین می توانید از شلف های تاشو برای این منظور استفاده کنید و به سادگی در زمان نیاز آن را باز و بسته کنید.

ایجاد فرو رفتگی به عنوان پاتختی

استفاده از فرو رفتگی های دیوار به جای پاتختی

توجه داشته باشید که شلف ها همیشه عملکردی شبیه طاقچه ندارند و می توانید از فرو رفتگی های روی دیوار هم به عنوان پاتختی دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود استفاده کنید. این فضای منفی در واقع می تواند بدون اشغال کردن فضای اتاق شما برای شما کاربردی باشد.

استفاده از نردبان کوچک جایگزین پایتختی

استفاده از نردبان متحرک به عنوان پاتختی

استفاده از نردبان متحرک به عنوان پاتختی ایده ی منحصر به فردی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک نوجوانان است. شما می توانید همانند تصویر آن را مابین دو تخت خواب قرار دهید و جلوه ی ویژه ای به فضای اتاق خواب آن ها ببخشید. متحرک بودن نردبان به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز به فضای بیشتر آن را باز و بسته کنید و متناسب با فعالیت های خود از آت استفاده کنید.

استفاده از شلف بالای تخت به عنوان پایتختی

شلف دیواری بالای تخت

همیشه الزامی نیست که پاتختی های شما کنار تخت شما قرار داشته باشند، گاهی در طراحی و دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک نیاز است قوانین را بشکنید. با استفاده از یک شلف ساده در فضای بالای تخت به سادگی می توانید فضایی را رای قرار دادن لوازم مورد نیاز خود در نزدیکی تخت خواب تعبیه کنید، استفاده از چراغ خواب های دیواری به استفاده ی بیشتر از فضای شلف شما کمک بسیاری خواهد کرد.

استفاده از دیوار کنار تخت به عنوان پایتختی

استفاده از فضای دیوار به عنوان پاتختی

در دکوراسیون اتاق خواب کوچک خود به سادگی می توانید از فضای دیوار همانند تصویر به عنوان شلف و یا پاتختی خود استفاده کنید، کافی است از یک متخصص بخواهید که این فضا را برای شما طراحی کند و ظاهر منحصر به فردی به دکوراسیون اتاق خواب شما ببخشد.

اگر فکر می کنید که برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک تان تان ایده های منحصر به فردی دارید از طریق دیدگاه های پایین همین صفحه با ما و سایر دوستداران چیدانه به اشتراک بگذارید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه