Chidaneh.com placeholder image

تزیین درخت کریسمس، خودتان دست به کار شوید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: این روزها اگر سری به گوشه و کنار شهر و مراکز خریدش زده باشید به خوبی در حس و حال کریسمس و هیاهوی آغاز سال نو میلادی غرق می شوید. جشن کریسمس و آغاز سال نو میلادی یکی از جشن های دوست داشتنی و پر زرق و برق است و چند سالی است که در گوشه و کنار ایران هم شاهد جشن گرفتن این جشن بامزه و خوش رنگ و لعاب هستیم. دکوراسیون و تزیینات کریسمس یکی از پرطرفدارترین تزیینات می باشد که مهمترین المان آن خرید درخت کریسمس و وسایل تزیین درخت کریسمس می باشد. تزیین درخت کریسمس به دلیل داشتن جزییات بسیار یکی از سخت ترین دکورها می باشد که امروز در چیدانه می خواهیم روش های تزیین درخت کاخ را مرحله به مرحله با شما در میان بگذاریم تا خودتان بتوانید به سادگی تزیین درخت کاج کریسمس خود را برعهده بگیرید پس اگر شما هم علاقه مند هستید که امسال حال و هوای کریسمس را به دکوراسیون خود بیاورید با ما همراه باشید. 

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

سرویس خواب بالسا

وسایل مورد نیاز برای تزیین درخت کریسمس

  • درخت کریسمس
  • لامپ های کوچک
  • گوی های رنگی
  • دانه های برف
  • نوارهای تزیینی
  • روبان های رنگی
  • ستاره

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

مرحله اول: خرید درخت کریسمس

خرید درخت کریسمس یکی از مهمترین مراحل تزیین درخت کریسمس است، توجه داشته باشید که درخت انتخابی شما باید متناسب با ابعاد فضای داخلی و رنگ انتخابی آن متناسب با تم دکوراسیون شما باشد، توجه داشته باشید که درخت انتخابی شما باید ظاهر مناسب داشته باشید به همین دلیل در هنگام خرید درخت کریسمس به متقارن بودن شاخه و برگ هایش دقت کنید.

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

مرحله دوم: خرید وسایل تزیین درخت کریسمس

در قدم بعدی باید وسایل تزیین درخت کریسمس را تهیه کنید. با توجه به رنگ درخت کریسمس تان حباب ها و گوی های تزیینی درخت کریسمس را تهیه کنید، برای این منظور می توانید از فروشنده بخواهید شما را در این زمینه راهنمایی کند و تزییناتی مطابق و هماهنگ با درختان به شما پیشنهاد دهد. اما اگر خرید اینترنتی وسایل کریسمس را انتخاب کرده اید می توانید از رنگ هایی طلایی و نقره ای برای درخت های تیره و از رنگ هایی مثل قرمز برای درختان سبز و رنگ هایی مثل آبی یخی و سفید برای درختان با رنگ های روشن استفاده کنید. همچنین در خرید وسایل تزیین درخت کریسمس توجه داشته باشید که گوی ها و حباب ها را به صورت مات و براق انتخاب کنید تا جلوه ی ویژه ای به درخت کریسمس خود ببخشید.

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

مرحله سوم: قرار دادن لامپ های کوچک

وقتی جزییات اولیه تزیین درخت کریسمس خود را آماده کردید نوبت به تزیین درخت کریسمس می رسد. برای تزیین درخت کریسمس اول از قرار دان ریسه های نورانی شروع کنید این مرحله یکی از سخت ترین مراحل تزیین درخت کاج است که مهارت بالایی نیاز دارد، سعی کنید لامپ هایی ساده انخاب کنید که چشمک زن نباشند تا ظاهر شکیل تری به درخت شما ببخشند، بهتر است لامپ ها را از بالا به پایین آویزان کنید و آنها را در میان شاخه ها به نحوی قرار دهید تا سیم آنها پنهان شود اگر مهارت این کار ندارد می توانید در هنگام خرید درخت کاج از فروشنده بخواهید این مرحه را برای شما انجام دهد. 

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

مرحله چهارم: آویزان کردن نوارهای تزیینی

در این مرحله شروع به آویزان کردن و پیچیدن نوارهای تزیینی کنید، توجه داشته باشید که نوارهایی ظریف و باریک انتخاب کنید تا ظاهر تزیین درخت شما شکیل تر باشد و پیچیدن نوارها را از بالا به پایین شروع کنید و این کار را با حوصله و دقت تا دامن درخت کاج انجام دهید چرا که پایه و زمینه ی سایر جزییات و وسایل تزیین درخت کریسمس است.

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

مرحله پنجم: قرار دادن گوی های تزیینی

اگر حباب ها و گوی های انتخابی شما ظریف و شکننده هستند بهتر است آن ها را در انتهای تزیین درخت کاج روی آن قرار دهید. اما اگر از وسایل تزیینی ترکیبی استفاده می کنید، از بخش بالایی درخت شروع به آویزان کردن جزییات کنید. توجه داشته باشید که انتخاب سایزهای مختلف گوی ها می تواند جلوه ی بهتری به درخت شما ببخشد اما نوع چیدمانشان نیاز به مهارت خاصی دارد که با چند بار آزمون و خطا به مناسب ترین ایده چیدمان دست پیدا خواهید کرد.

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

مرحله ششم: نصب ستاره درخت کریسمس

در مرحله آخر تزیین درخت کریسمس نوبت به نصب ستاره در بالاترین نقطه ی درخت کریسمس می رسد، این ستاره به عنوان المانی برای میزبانی فرشتگان است. در هنگام نصب توجه داشته باشید که همان طور که در بند قبل گفته شد اگر تزیینات انتخابی شما برای درختتان گوی های شکننده و ظریف هستند ستاره را پیش از نصب گوی ها روی نوک کاج قرار دهید تا در هنگام نصب حادثه ای رخ ندهد.

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

مرحله هفتم: بررسی تزیینات درخت کریسمس

حالا تزیین درخت کریسمس شما به پایان رسیده است، در این مرحله درخت خود را از چند زاویه بررسی کنید تا جزییات آویزی به آن به صورت متقارن باشد و در تمام بخش های درختتان یکنواخت قرار گرفته باشند. حالا درخت شما آماده است می تواند آن را در یکی از نقاط کانونی فضای دکوراسیون خود مثل فضای شومینه، نشیمن و یا دیوار کنار تلویزیون خود قرا دهید و طراف آن را باجزییانت متنوع تر و هدایای مختلف پر کنید و جلوه ی شاد و دوست داشتنی به دکوراسیون خود ببخشید، همچنین توجه داشته باشید که تزیین درخت کریسمس یکی از تزیینات زمان بر است که معمولا بین چهار تا پنج ساعت زمان می برد پس بهتر است باحوصله و دقت بالایی این کار را انجانم دهید تا در نهایت درخت کریسمس منحصر به فردی داشته باشید.

لوازم دکوری روسانا
تزیین درخت کریسمس
لوازم دکوری روسانا

اگر شما هم دوست دارید یک درخت کریسمس منحصر به فرد در فضای دکوراسیون خود داشته باشید و یا قصد خرید درخت کریسمس را برای دکوراسیون دوست داشتنی خود دارید می توانید به پروفایل فروشگاه روسانا Rosana Gift Shop در بخش کالاهای چیدانه سری بزنید و به سادگی درخت کریسمس متناسب با دکوراسیون خود را تهیه کنید و چهره ی تازه ای به دکوراسیون منزل خود ببخشید.

ساخت و اجرا: فروشگاه روسانا Rosana Gift Shop| نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه