Chidaneh.com placeholder image

طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: اهمیت طراحی ساختمان های اداری، در دنیای امروز ما که بیشتر زمان روزانه ی خود را عموما در محیط کار می گذرانیم بسیار بالاست، طراحی فضایی با کیفیت بالا که بتواند واکنش مخاطب را در برخورد با خودش تغییر دهد و یادآور خاطرات خوش وی باشد و در کنار همه ی این توجهات به روحیه ی کاربر بتواند عملکرد منحصر به فرد نیز داشته باشد همیشه ستودنی و خواست بسیاری از کارفرمایان باتجربه است.

به همین منظور امروز در چیدانه می خواهیم شما را با طراحی 15 ساختمان برجسته اداری آشنا کنیم با ما همراه باشید.

چوب و هنر

گروه معماران مدام
ساختمان اداری و سایت تولیدی شرکت دارویی سیناژن
گروه معماران مدام

طراحی ساختمان اداری شرکت دارویی سیناژن

یکی از مهم ترین نکات در طراحی داخلی ساختمان اداری توجه به افرادی است که در آن ساختمان مشغول به کار هستند و ساعت ها از روز خود را در آن محل سپری میکنند؛ به همین دلیل ایجاد یک فضا با ایده های خلاقانه باعث نشاط کارکنان و افزایش راندمان کاری شرکت میشود و شرکت های بزرگ و خلاق با آماده کردن محیط های الهام بخش به دنبال بهره بهینه از سرمایه های انسانی خود هستند. یکی از جذاب ترین طراحی ساختمان های اداری " شرکت دارویی سیناژن " می باشد که توسط “گروه معماران مدام" طراحی و اجرا شده است و تمام جذابیت های یک فضای اداری را یک جا فراهم کرده است. همچنین این ساختمان چندی پیش رتبه دوم را در بخش طراحی گروه ساختمان های عمومی در دوازدهمین دوره جایزه معمار از آن خود کرده است، با چیدانه در بررسی این ساختمان اداری همراه باشید.

مطلب طراحی ساختمان اداری مدرن، زیبایی خیره کننده شرکت دارویی سیناژن جزییات بیشتری را در رابطه با این ساختمان با شما در میان می گذارد. 

دفتر معماری فضای فرا تهی
دفتر مرکزی پتروشیمی رازی
دفتر معماری فضای فرا تهی

طراحی داخلی واحد اداری “دفتر مرکزی پتروشیمی رازی"

هدف از طراحی داخلی واحد اداری تنها برای زیبایی محیط نیست، بلکه توجه به فضاها و عملکردهای ضروری یک ساختمان اداری و تامین نیازهای کارفرما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که محیط کار باید جذاب باشد تا باعث ترغیب و تشویق کارمندان شود که در نهایت خروجی کار با کیفیت بالاتری به دست مشتریان آن کسب و کار برسد. دفتر مرکزی پتروشیمی رازی که توسط “دفتر معماری فضای فرا تهی" طراحی و اجرا شده است از این دسته فضاها است.

برای آشنایی بیشتر با جزییات این پروژه به مطلب طراحی دفتر اداری مدرن، خلاقیت و انرژی در دفتر مرکزی پتروشیمی رازی سری بزنید.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
بازسازی و طراحی داخلی شرکت ونوس شیشه
رضا نجفیان / رنا دیزاین

طراحی ساختمان اداری، دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه در تهران

طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، پروژه ­ای با مساحت کل تقریبی 490 متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط، در طبقه نهم یک برج تجاری، اداری قرار گرفته است. ایده­ ی اصلی طراحی ساختمان اداری شرکت ونوس شیشه، استفاده از شیشه به عنوان عنصری مهم، تأثیرگذار و شکل دهنده در تمامی بخش های این پروژه است که دفتر معماری “رنا دیزاین به سرپرستی رضا نجفیان با این ایده ی منحصر به فرد خود توانسته رتبه اول جایزه معماری داخلی ایران در بخش اداری، برگزار کننده فصلنامه معماری و ساختمان، سال 1395 و همچنین تقدیر ویژه جایزه معمار در بخش بازسازی، سال 1395 را از آن خود کند.

مطلب طراحی داخلی دفتر ونوس شیشه در فرمانیه تهران! جزییات بیشتری را در این باره در اختیار شما قرار می دهد.

طراحی ساختمان اداری جی در اصفهان

پروژه طراحی ساختمان اداری جی زمانی به دفتر معماری “سرسایه" ارجاع داده شده بود که ساختار اولیه آن کاملا ساخته شده بود. و به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان در بستر سایت ظاهری ناهماهنگ ایجاد کرده بود و طراحی پروژه را با چالش مواجه کرده بود، برای رفع این مشکل معمار پروژه بهنام سفیدی ترفندهای هنرمندانه ای را به کار گرفته است.

مطلب طراحی ساختمان اداری جی با نمایی از چوب و آجردر اصفهان! می تواند جزییات بیشتری از این پروژه را با شما در میان بگذارد.

گروه معماری KCW
آتلیه سبز +9
گروه معماری KCW

طراحی اداری داخلی “آتلیه سبز 9+"

آتلیه سبز 9+ یکی از همان طراحی فضاهای اداری است که “حامد کامل نیا" طراحی آن را براساس تلفیق کار و زندگی، توجه به شاخصه‌ های معماری سبز انجام داده است و توانسته فضای اداری بی نظیری را خلق نماید، این آتلیه در بالاترین طبقه یک ساختمان اداری، تجاری  در شهر مشهد قرار گرفته است. فضای پیش از طراحی، یک طبقه اداری هم‌ سطح با کف، سقف، و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی اجرا شده بوده است. طراحی اداری داخلی آتلیه بر اساس تلفیق کار و زندگی صورت گرفته و توجه به شاخصه‌ های معماری سبز در طراحی آن  مورد نظر بوده است. این شاخصه‌ها نه تنها با استفاده از انرژی‌های نو، بلکه برای ایجاد احساس تعلق به محیط نیز به کار رفته‌اند. در طراحی صورت‌ گرفته، سه بخش اساسی مورد توجه بوده است: آتلیه، نشیمن، تراس (حیاط).

مطلب طراحی آتلیه سبز 9+ ، تلفیق کار و زندگی در مشهد! می تواند جزییات بیشتری از این پروژه را با شما در میان بگذارد.

استودیو معماری بوژگان
ساختمان اداری آصف
استودیو معماری بوژگان

طراحی ساختمان اداری آصف در تهران

طراحی ساختمان اداری آصف از “استدیو معماری بوژگان" در شمال شهر تهران و نزدیک به کوهپایه‌های شمالی شهر واقع شده است. قیمت بالای زمین و تراکم زیاد منطقه باعث شده است که اکثر کارفرماها تمایل داشته باشند که تمامی سطح مفید ساخته و به فضای داخلی اختصاص داده شود و این امر باعث می‌شود اکثر ساختمان‌ها در تهران نمای بیرونی تخت داشته باشند. ساختمان اداری آصف دارای 10 طبقه است که شامل 6 طبقه اداری، یک طبقه تجاری در همکف و سه طبقه پارکینگ است. با توجه به کاربری اداری پروژه، تنوع مصالح انتخابی در جهت سادگی محدود شد و در بسیاری از فضاها همانند نما، پلکان و لابی ورودی طبقات، از سنگ گرانیت فلیم استفاده شد.

مطلب ساختمان اداری آصف با نمای هندسی برای کنترل نور شما را با جزییات بیشتری از این ساختمان آشنا می کند.

ری را استودیو
ساختمان اداری و تجاری خیابان ولیعصر
ری را استودیو

طراحی ساختمان اداری ولیعصر در تهران

این پروژه یک مجتمع اداری، تجاری از “ری را استدیو" در زمینی مستطیل شکل است که تقرببا 15 متر بر خیابان ولیعصر بین خیابان فاطمی و زرتشت قرار دارد، در این طول این خیابان تعداد زیادی فروشگاه، دفتر کار، رستوران و مجتمع فرهنگی قرار دارد. در همسایگی این پروژه 6 مجتمع تجاری در شمال و یکی در جنوب قرار دارد. ساختمان اداری، تجاری ولیعصر در دو طبقه طراحی شده است. پروژه با بهره گیری از کنتراستی از برش های طولی سنگ های سیاه و سفید مرمر، در طول 155 متر از سمت غرب خود، به طراحی پوسته ی خارجی و طراحی جداره شهری در امتداد خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت پرداخته است.

برای دستیابی به جزییات بیشتر این پروژه به مطلب درخشش سنگ مرمر در نمای ساختمان اداری تجاری ولیعصر تهران سری بزنید.

طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ در شهرضا اصفهان

طراحی ساختمان اداری کارخانه ها معمولاً از قرارگرفتن در عملکرد اصلی خط تولید و ساختمان اداری در کنار یکدیگر تعریف می شوند. در ایران عمدتاً ساختمان خط تولید از قبل طراحی شده و از طراح انتظار می رود که ساختمان اداری فاخری به سوله های قبلاً ساخته شده، اضافه کند. در طراحی ساختمان اداری کارخانه توکارنگ نیز کارخانه تولید رنگ ورق های مجتمع فولاد مجاور جاده اصفهان شهرضا است، سه دهنه سوله به عنوان خط تولید کارخانه قبلاً پیش بینی شده بود. لذا سعی معماران پروژه “احسان حسینی و الهام گرامی زاده نایینی" بر این بود تا با تعریف احجام اداری و خدماتی در کنار آن و ترکیب دو عملکرد اداری و صنعتی از لحاظ فرم، عملکرد و استراکچر، گونه ای متفاوتی از ساختمان های اداری، صنعتی ارائه دهند.

مطلب طراحی و معماری کارخانه توکارنگ در شهرضا اصفهان! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

مهسا مجیدی
ساختمان اداری سفیران
مهسا مجیدی

طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن سفیران

ساختمان اداری مدرن سفیران  از “مهسا مجیدی" در طبقه ششم یک ساختمان 24 واحدی، از یک جعبه شیشه ای ساده تشکیل شده که حتی جزئیات ساده curtain wall در نمای آن حل نشده است. فضا شامل چهار اتاق بود و هیچ موضوع خاصی در آن وجود نداشت. تنها نکته قابل توجه، دید زیبای آن به کوه های شمال تهران است. در برنامه فیزیکی جدید کل دیوارها و سقف های کاذب تخریب و اسکلت زیبا و بتن ریزی کف طبقه بالا بعد از تخریب کامل مشهود شد.

طراحی ساختمان اداری آبورزان تهران

طراحی ساختمان اداری آبورزان به معماری “محمدرضا قدوسی و پارسا اقدم" با توجه به معماری مدرن بومی تهران شکل گرفته و با نگرش به نمای نامرئی شهری خلق شده است. این پوسته بر اساس هندسه ای متحرک و با سایه های مثلثی، شکل امروزی ساختمان های اداری در تهران را به خود گرفته است و توانسته رتبه دوم جایزه معمار سال  1393را از آن خود کند. 

مطلب ساختمان اداری آبورزان با نمای خیره کننده اما کم هزینه! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

سارا کلانتری و رضا صیادیان
دفتر مرکزی بی ای تی
سارا کلانتری و رضا صیادیان

طراحی ساختمان اداری مدرن “بی آی تی" در جردن

دفتر مرکزی بی آی تی که توسط “دفتر معماری تداوم پویا" در ضلع جنوب بلوار صبا در محل تقاطع خیابان جردن قرار گرفته، مجموعه ای آپارتمانی است که طبقه همکف این بنا تجاری، و پنج طبقه بالای همکف، اداری و چهار طبقه زیر همکف، پارکینگ است. مجموعه اداری در اختیار چند شرکت بین المللی از جمله بی ای تی است.

مطلب طراحی دفتر کار در جردن، از کارمندان بپرسید! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

معماری خانه چوبی
دفتر معماری خانه چوبی
معماری خانه چوبی

طراحی ساختمان اداری کوچک در کرمان

طراحی ساختمان اداری کوچک از “معماری خانه چوبی"  با هدف نمایش خلاقیت گروه طراحی و ارائه نمونه اجرایی ملموس برای مراجعه کنندگان انجام گردید. مهمترین چالش در طراحی دفتر معماری خانه چوبی، عرض کم بنا، نمای قدیمی آن در کنار بودجه محدود بود که تمامی این محدودیت ها پروژه را به سمت سوی استفاده از ایده های جدید و خلاقانه پیش برد.

مطلب طراحی دفتر کار کوچک، بازسازی 10 میلیونی در کرمان! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

استودیو طراحی آرش عزیزی
نورپردازی بانک
استودیو طراحی آرش عزیزی

طراحی داخلی ساختمان اداری بانک ملت

اصولا طراحی داخلی بانک ها به لحاظ در نظر گرفتن امور ایمنی مخصوص بانک ها متمایز تر از طراحی سایر فضاها می باشد. اولین شعبه وی آی پی بانک ملت در فضایی به مساحت 350 مترمربع توسط “استدیو طراحی آرش عزیزی" در منطقه سعادت آباد اجرا شده است. این پروژه بازسازی به صورت کامل اعم از تاسیسات گرمایش و سرمایشی، لوله کشی، برق، سقف، کف، پنجره ها، تغییر نقشه دیوارها، ساخت آبنما و کلیه امور ایمنی مخصوص بانک ها می باشد.

مطلب طراحی داخلی بانک ملت، ساده اما لوکس! جزییات بیشتری از این پروژه در اختیار شما قرار می دهد.

استودیو فضا رویداد شهر
استودیو 4*12
استودیو فضا رویداد شهر

طراحی ساختمان اداری “استدیو 4*12 در اصفهان"

توجه به خرده فضاهای شهری و بازیافت زمین موضوعی است که امروزه با رشد جمعیت شهرها و افزایش قیمت زمین و ساخت اهمیت بیشتری یافته است. سال 1381 با عملیاتی شدن طرح تعریض خیابان آذر در اصفهان، فضایی به عرض 4 متر، مابین خیابان و ساخت منزل مسکونی باقی ماند، که تا سال 1389 به عنوان گوشه ای از حیاط مورد استفاده بود. در آن سال مدیران “استودیو فضا رویداد شهر بر آن شدند که آتلیه معماری خود را در این زمین بنا کنند.

مطلب استودیو 4*12، طراحی آتلیه معماری در فضایی کوچک جزییات بیشتری در این باره در اختیار شما قرار شما قرار می دهد.

مهندسین مشاور BNS Studio
ساختمان اداری سفید ( White Office Building)
مهندسین مشاور BNS Studio

طراحی آپارتمان اداری سفید در تهران

پروژه ی آپارتمان اداری سفید در یکی از خیابان های شلوغ تهران توسط “استدیو معماری BNS" طراحی و اجرا شده است. این ساختمان دو پوسته با نمایی ترکیبی از شیشه و آلمینیوم سبک مدرن و چشم گیر را در طراحی نما ارائه کرده است که سبب تمایز آن با سایر بناهای اطراف شده است.

مطلب آپارتمان اداری سفید با نمای آلومینیومی خیره کننده در تهران! شما را با جزییات بیشتری از این ساختمان آشنا می کند.

 

برای دیدن ساختمان های بیشتر سری به بخش پروژه برجسته های چیدانه بزنید چیدانه بزنید.

مطالب پیشنهادی:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه