Chidaneh.com placeholder image

نمایشگاه دکوراسیون داخلی 95 تهران، وقت را از دست ندهید!

به قلم: تحریریه چیدانه

نمایشگاه بین‌المللی میدکس (خانه مدرن – معماری – دکوراسیون داخلی) که سالانه، در هفته‌ی آخر دی‌ماه برگزار می‌شود فرصتی است تا صاحبان صنایع در این محیط تخصصی و تجاری، گرد هم‌آیند تا با محصولات و توانمندی‌ها آشنا شوند. 
نمایشگاه میدکس می‌تواند برای دانشجویان معماری و طراحی بسیار مفید باشد چون در بیشتر مواقع، عدم آشنایی با محصولات  گوناگون است که موجب شده ایده پردازی درستی نسبت به طراحی‌هایشان نداشته باشند.
۲۵/ دی/۹۵ اولین روز از این نمایشگاه بود که تا ۳‌شنبه ۲۸ دی‌ماه ادامه دارد. در ادامه نگاهی به گوشه و کنار غرفه‌های سالن‌های مربوطه میندازیم. با چیدانه همراه باشید…

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

سرویس خواب بالسا

کفپوش در هفتمین نمایشگاه بین المللی دکوراسیون داخلی

در بدو ورود به  فضای داخلی، کف به‌اندازه‌ی دیوارها، خیره‌کننده و مهم است چراکه چشم ها را (با اندکی تغییر در شدت رنگ)  به تمام ریز فضاها (اتاق-آشپزخانه و …) هدایت می کند، پس در اینجا با “مسیر حرکت" مواجه ایم که ناخودآگاه، بدون توجه به دیوارها، به سمت مسیر می رویم. حال که فهمیدیم انتخاب مواد و روکش هایشان مهم هستند در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

کف‌پوش مایع

این نوع از کف‌پوش‌ها که جنسشان از پلی کربنات است به صورت تایل در کنار هم قرارگرفته و با حرکت بر روی آن، مایع قرارگرفته در زیر تایل، حرکت می کند. استفاده از این تایل ها به دلیل سختی بالا، می تواند در طراحی داخلی باشگاه خانگی نیز جالب و هیجان انگیز باشد.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

چند نمونه از دیوار پوش های نمایشگاه میدکس 1395

اِی بی اس (ABS) پلاستیکی پرکاربرد

درواقع پلیمری پایدار است که علت اصلی پرکاربرد بودن آن، خواص ترکیبی آن است که در ترکیب با پی‌وی‌سی، آلیاژی با مقاومت بالایی در برابر خش، ضربه تولید می شود. جذب رطوبت کم از مزایای دیگر این ماده است که جایگاه ویژه ای در صنعت خودرو، لوازم‌خانگی و … دارد. این پنل ها به صورت صلب و یا دارای خلل و فرج‌هایی هستند که این نوع از پشت نورپردازی شده و حس و حالی ۳‌بعدی به دیوارها القا می‌کنند.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

کاغذدیواری

کاغذدیواری‌ها معمولاً به‌صورت لت (یا رولی) فروخته و نصب می‌شوند. طرح‌های این نوع روکش، معمولاً بر روی کاغذ پی‌وی‌سی و…  چاپ می‌شوند. (البته برخی از کاغذدیواری‌ها دست‌ساز هستند.) 

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

پوستر دیواری

در نگاه اول، تشخیص آن از کاغذدیواری کمی مشکل است. معمولاً ارتفاع آن به‌طور ثابت ۳ متر (ارتفاع مسکونی) در نظر می‌گیرند و عرض آن متغیر و به انتخاب مشتری است.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

تایل استیل

این نوع تایل ها ضدزنگ و ضد آب بوده و باروکش نانو سرامیک ساخته‌شده اند، که برای پوشش سقف و دیوار مناسب هستند. به دلیل دارا بودن فناوری نانو، آلودگی را به خود جذب نمی‌کند و لک روی آن باقی نمی‌ماند. ضد آتش بودن از دیگر ویژگی هاست. نصب این نوع تایل ها سریع و آسان بوده، هم چنین از تنوع رنگی بالایی برخوردار است.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

پَنِل های مشبک و طرح دار

این نوع پنل ها که به‌عنوان پارتیشن و یا دیوارپوش قرار می‌گیرند قالبی از جنس ام دی اف یا پی‌وی‌سی دارند که باروکش رنگ یا طرح مواد طبیعی هم چون چوب، سنگ و… کاور می شوند. پنل های مشبک با طرح دلخواه سی ان سی شده و ۳‌بعدی آن‌ها نیز، توسط دستگاه حکاکی شده‌اند (اصطلاحاً هَچ و کات می‌شوند). چفت شدن نر و مادگی این پنل ها کنار هم، سطح دیوارپوش را فراهم می آورد. برخی از این پنل های دکوراتیوی ۳‌بعدی ،با ابعاد ثابت از جنس چرم، موجود هستند.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

Green Wall / Roof Garden (بام سبز یا دیوار سبز) در نمایشگاه میدکس 1395

با توجه به پروژه‌تان که داخل (INDOOR) و یا خارج (OUTDOOR) است با متخصصین این حوزه صحبت کرده تا خواسته‌ی شمارا متناسب با خیلی از مسائل هم چون بودجه، اقلیم، کاربری ساختمان و تعداد طبقات و… اجرا شود.
به‌طور مثال در دیوارهای سبز فضای داخلی، قالب سازه به‌صورت طبقه- طبقه طراحی‌شده که شما حتی  بعد از مدت‌زمانی می‌توانید گیاه را خارج کرده و به آن رسیدگی کنید. انتخاب گیاه در فضاهای داخلی با حساسیت انتخاب‌شده که بدیهی است هزینه‌ی زیادی صرف این نوع از گیاهان می‌شود اما در دیوارهای سبزِ فضاهای خارجی، می‌توان از سازه‌هایی تخت استفاده کرد که انتخاب گیاهانی چون رونده، برای این نوع از دیوارها مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

ابزارهایی هم چون قرنیز، گچ‌بری‌های پیش‌ساخته، گیره‌های پرده،پرده‌های زیرا و … از جزییات طراحی دکوراسیون هستند که بخش‌هایی از غرفه‌های میدکس را در برگرفته‌اند.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

برخی از نمایندگانِ دکوراتیوهای جذاب در نمایشگاه بین المللی خانه مدرن

شومینه های برقی

این نوع از شومینه‌ها که بیشتر جنبه‌ی دکوراتیوی دارند  برای کسانی مناسب هستند که  فضای خانه‌شان حدود ۴۰-۵۰ متر است ، چون در قسمت زیرین این پنل ها هیتری قرارگرفته که گرمای ۹‌چندان قابل‌توجهی را تولید می‌کند و تا متراژ بالا راکمی گرم می‌کند. این نوع شومینه‌ها دارای قاب‌ها با جنس‌های مختلفی هم چون کوریَن، چوب و … است ،انتخاب متر یال جلوی LED (سنگ، چوب و …) و رنگ نور آتش مصنوعی (یخی یا گرم) نیز  به انتخاب مشتری هست. باید به این موضوع توجه داشت که انتخاب طرح کلاسیک با ابعاد بزرگ‌تر نیز امکان‌پذیر است اما از طرفی  ممکن است برای صاحب‌خانه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

رادیاتورهای دکوراتیوی

رادیاتورهای دکوراتیوی با جنس آلومینیوم و شیشه قابل‌عرضه هستند که در نوع شیشه‌ای آن می‌تواند تصویر دلخواه را سفارش داده تا چاپ شود.
این نوع از رادیاتورها، زیبایی خاصی دارند که در نگاه اول،  فردی که وارد خانه‌تان می‌شود  متوجه رادیاتور بودن آن نمی‌شود چون در ناخودآگاه هر فرد، رادیاتور ظاهری خشن و سرد را دارد که نمی‌توان آن را پنهان و یا حذف کرد(به دلیل تخریب و پی آمد های آن). رنگ کردن رادیاتور های معمولی خانه و یا انتخاب این نوع ،کمک زیادی به زیباتر شدن سطوح دیوارها  می‌کند.

مرجان نراقی
هفتمین نمایشگاه میدکس 95
مرجان نراقی

آثار هنرمندان ایران و جهان با تابلوهای چاپی!

برخی از مردم علاقه‌ی زیادی به هنر نقاشی دارند اما نمی‌توانند هزینه‌ای را برای علاقه‌شان بپردازند. این دلیل نمی‌شود که فرد، دیوارهای خانه‌اش را از علاقه‌اش محروم کند. راه حل پیشنهادی می تواند چاپ اثر بر روی کاغذ های مخصوص باشد.
معمولاً جنسِ روکش این  تابلوها، از کاغذ کِنواس (Canvas) بوده که ما به کاغذِ بوم نقاشی می‌شناسیم، این کاغذها که وزن سنگین و محکمی دارند را می توان از پشت تصویر نورپردازی کرد. (Light Box)

گزارشگر و عکاس: مرجان نراقی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه