Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون جذاب منزل، با ترکیب سه رنگ + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما با انتخاب یک سبک و حس و حال برای دکوراسیون خانه مان به دنبال زیبایی و آرامش هر چه بیشتر در خانه هایمان هستیم. به همین دلیل هم هست که معمولا افراد با تغییر خانه خود هم چنان می توانند حس و حال مشترک خودشان را به فضای جدید نیز نقل مکان کرده و همراه خود ببرند. پیش از این در مطلب «چیدمان خانه عروس، دغدغه های شیرین علیرضا و شاهد!» به خانه پیشین یک زوج جوان رفته بودیم و به طور مفصل در رابطه با آن صحبت کرده بودیم. در این مطلب از تور خانه گردی وب سایت چیدانه بار دیگر همراه شاهد و علیرضا شده ایم تا این بار از چیدمان و طراحی دکوراسیون خانه جدیدشان بشنویم و حس و حال تازه این خانه را بیشتر بشناسیم.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

تابلو فرش ریحان

خانه شاهد و علیرضا در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحب خانه: تحصیلات خانم خانه صنایع دستی/ تحصیلات آقای خانه کارشناسی نرم افزار کامپیوتر
  • موقعیت: شهر تهران/ محله نارمک
  • متراژ فضا: 60 متر
  • طبقه 4
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: بادمجانی، خردلی، طوسی
  • طراح: خانم و آقای خانه
  • مدت زمان که طراحی داخلی و بازسازی منزل: 3 ماه

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

دکوراسیون جذاب منزل شاهد و علیرضا

نور، رنگ و باز هم نور و رنگ. این‌ها دقیقا چیزهایی است که متاسفانه این روزها در دکوراسیون خانه های ایرانی کمتر دیده می شود.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟

اولین دلیل انتخاب این خانه برای ما که مدت ها دنبال چنین چیزی می گشتیم وجود پنجره در تمامی فضاها و اتاق ها بود. علاوه بر این اتاق خواب، سالن و آشپزخانه و همین طور شمالی بودن خانه که با کمک پنجره ها نور خورشید را تا وسط خانه هم مهمان ما می کند نیز دیگر عوامل موثر در انتخاب این حانه به حساب می آیند. برای پیدا کردن این خانه ایده آل چیزی حدود 5 ماه نیز زمان صرف کردیم.

این نکات دقیقا ویژگی های مشترک منزل جدید و قدیمی این زوج به شمار می روند چرا که در مطلب تور خانه گردی پیشین خود چنین گفته بودند که «ما ترجیح می دهیم خانه پر انرژی باشد و دکوراسیون خانه خاکستری و قهوه ای را دوست نداریم. استفاده از رنگ در خانه را می خواستیم؛ نور و رنگ در طراحی داخلی منزل برای ما اهمیت زیادی دارد. لوازم دکوری زیادی در خانه داریم به دلیل اینکه ما به چیدمان شلوغ علاقمندیم.»

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه جذاب زوج جوان

پیش از ما این خانه متعلق به یک خانم مسن بسیار مهربان و با انرژی مثبت بود که عاشق خانه خود بودند، ولی به دلایلی مجبور به فروش آن شدند. با این حال بعد از رفتنشان از این خانه، هم چنان انرژی خود را در آن به یادگار گذاشتند.  

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

بعد خرید این خانه ما تصمیم گرفتیم که خانه را به طور کامل بازسازی کنیم. به طوری که گویی خانه را از نو و بر اساس سلیقه خودمان ساختیم و در نهایت هم به چنین نتیجه دلچسبی دست یافتیم.

پیش از این در مطلبی با عنوان «12 سوال که قبل از بازسازی دکوراسیون باید از خود بپرسید!» در وب سایت چیدانه به شما توصیه شده است که از این موارد غافل نشوید:

  • می خواهید کدام فضاها بازسازی شوند؟
  • چقدر می توانید برای بازسازی دکوراسیون منزل تان هزینه کنید؟
  • کاربری فضای بازسازی شده چه خواهد بود؟
  • کدام سبک دکوراسیون را می پسندید؟
  • برای سالمندان و معلولین چه ملاحظاتی در نظر می گیرید؟
  • طراحی پایدار تا چه اندازه برای شما مهم است؟
  • چه رنگی را ترجیح می دهید؟
  • کدام کفپوش را ترجیح می دهید؟
  • به چه مقدار فضای کمد و قفسه بندی نیاز دارید؟
  • چه نوع مواد و مصالحی را دوست دارید؟
  • کدام سبک را برای درب کابینت می پسندید؟
  • کدام لوازم خانگی را ترجیح می دهید؟

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

داستان دکوراسیون این منزل جذاب 

 ما عاشق نور و رنگ هستیم. همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم مهم ترین مسئله و معیار برای انتخاب خانه برای هر دوی ما وجود نور و رنگ در فضا بود. از نظر ما بازی نور بر روی رنگ ها می تواند زیبایی دکوراسیون منزل را کامل کند. به همین دلیل هم هست که در چنین شرایطی خانه شبیه به یک تابلوی نقاشی و یا عکاسی می شود و سایه روشن های موجود در فضا نیز به خلق این اثر هنری و همین طور زیبایی این تابلو کمک بسیاری می کنند.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

انتخاب رنگ و سبک دکوراسیون جذاب منزل

 به دلیل القای حس زندگی این دکوراسیون و همین طور به دلیل سادگی و راحتی که این سبک دارد ما تصمیم گرفتیم که سبک تلفیقی را انتخاب کرده و در فضای خانه خود مورد استفاده قرار دهیم. 

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

از نظر خود ما به دور از تجملات بودن دکوراسیون و هم چنین در دسترس بودن همه چیز مهم ترین چیزی است که حس خانه بودن را به ما القا می کند و تمامی اینها همان چیزی است که ما به دنبال آن بودیم و دوست داشتیم که در فضای خانه مان داشته باشیم.  

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

راستش را بخواهید به غیر از داشتن پنجره در آشپزخانه و سایر فضاها، یکی دیگر از مسائلی که اهمیت زیادی برایمان داشت قرار داشتن سینک ظرفشویی در مقابل پنجره بود. زمانی که خانه را خریداری کردیم در نقشه اصلی آن سینک به طور کلی در جای دیگری بود و ما در زمان بازسازی مجبور شدیم که با کمک 5 کابینت ساز که 4 نفر از آنها ناامیدمان کرده بودند، سینک را به جلوی پنجره انتقال دهیم. در نهایت نیز نتیجه ای که از آن حاصل شد بسیار ایده آل و خوب بود. 

با توجه به موضوع بازسازی آشپزخانه منزل شاهد و علیرضا، شما می توانید نگاهی به این مطالب نیز بیندازید:

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

نصب سینک در مقابل پنجره بزرگ ترین چالش ما در بازسازی خانه بود، اما با همه سختی هایش در نهایت همانی شد که می خواستیم! از طرفی ما تصمیم گرفتیم که برای جلوگیری از مشکل کمبود جا، وسایل تجملاتی و یا غیر ضروری را به فضای خانه خود راه ندهیم تا بتوانیم با وجود وسایل لازم، ساده و زیبای خود بیشترین استفاده را از فضای موجود در خانه داشته باشیم.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

وسایل دکوراسیون جذاب منزل

به طور کلی باید بگوییم که ما هیچ وقت به دنبال فروشگاه و یا مرکز خرید خاصی نبودیم و در واقع جای خاصی مد نظرمان نیست. معمولا هر جایی که وسایل زیبا و مورد نظر ما را داشته باشد مقصد خرید ما به حساب می آید، به شرطی که محصولات آن بازاری و تکراری نباشد!

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

راستش را بخواهید همه بخش های این خانه با سلیقه و عشق ما ساخته و بازسازی شده و به همین دلیل هم تمامی قسمت های آن را دوست داریم. با این حال می توانیم بگوییم که آشپزخانه پرنور و سینک رویایی آن، بالکن کوچک و همین طور اتاق خواب کوچک و دنج خانه که آن را به کتاب ها و لباس ها اختصاص داده ایم بخش های دوست داشتنی تر خانه ما به شمار می آیند.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین خرید ما برای خانه تابلوی نئون فوق العاده ای است که در بالای تخت خواب خود نصب کردیم و با اسم های ما طراحی شده است. ما با وجودی که خیلی دنبال چنین چیزی بودیم این تابلو را به یک تابلو فروشی سفارش دادیم تا کاملا مخصوص خودمان باشد و خیالمان راحت بماند که کس دیگری به جز ما چنین چیزی ندارد.  

مطالب مرتبط:

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

از آن جایی که تمامی خانه را به طور کل بازسازی کردیم تغییرات بسیار زیادی در خانه رخ داد و همه این تغییرات، خانه را تبدیل به فضای ایده آل ما کرد و به همین دلیل نیز باید بگوییم که ما همه بخش های خانه خود را با همه تغییراتش دوست داریم.

شاهد حاجی حسینی
تور خانه گردی
شاهد حاجی حسینی

لوازم و وسایل دکوراسیون نشیمن:

  • مبلمان: برند یاتاش
  • لوستر: برند دوان
  • لوازم دکوری: اکثرا از ترکیه خریداری شده یا و صنایع دستی ایرانی هستند. تابلو خط نقاشی ها هم اثر استاد علی تن عزیز هستند.

 شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

مطالب پیشنهادی:  

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه