Chidaneh.com placeholder image

ایده های جذاب دکوراسیون منزل، 10 ایده ساده و ارزان

به قلم: فرگل سلحشور

شاید هر کدام از ما بارها تصاویر دکوراسیون‌ زیبای خانه‌های مختلف را در صفحات مجازی دیده باشیم و هر بار به این فکر کرده باشیم که چه هزینه‌های زیادی بابت این دکوراسیون و چیدمان صرف شده است. اما حقیقت این است که با صرف هزینه اندک و کمی خلاقیت می‌توان تغییرات چشمگیری را در فضای دکوراسیون منزل به وجود آورد، تغییراتی که جلوه خانه شما را چندین برابر کند.
در ادامه این مطلب از چیدانه، 10 ایده از بهترین ایده های جذاب دکوراسیون منزل را آورده ایم تا به کمک آن‌ها بتوانید فضای خود را با ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها دکور کنید.

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

1. گالری دیواری درست کنید

روی دیوارهای خالی مثل دیوار راهروها می‌توانید با ترکیب تابلوهایی در سایزهای مختلف، یک گالری بسیار زیبا ایجاد کنید. نیاز نیست که فقط از تابلو استفاده کنید، می‌توانید تابلوها را با بشقاب‌های تزئینی یا دیوارکوب‌های تزئینی دیگر ترکیب کنید. اما توجه داشته باشید که همه دیوارکوب‌ها از نظر رنگ یا هارمونی کاملا با یکدیگر تناسب داشته باشند.
راهنماهای مختلفی برای نحوه چیدمان تابلوها و دیوارکوب‌ها وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

سرویس خواب بالسا

این مطلب را بخوانید: تزیین دیوار با تابلو های کوچک، یک دست اما متفاوت!
 

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

2. از یک عنصر بصری بزرگ استفاده کنید

ترکیب یک عنصر بصری بزرگ روی دیوار مثل یک ساعت دیواری بزرگ یا یک تابلوی هنری بزرگ روی دیوار پشت مبل، با یک گلدان زیبا در کنار مبل، جلوه بسیار زیبایی را به وجود خواهد آورد. به جای گلدان می‌توانید از یک مبل یا صندلی خاص هم استفاده کنید. این چیدمان فضای شما را بسیار زیبا و متفاوت جلوه خواهد داد.

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

3. استفاده از گیاهان، از ساده‌ترین ایده های جذاب دکوراسیون منزل

از ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای زیبایی بخشیدن به فضای منزل، استفاده از گیاهان آپارتمانی است. گیاهان علاوه بر این‌که هوای داخل خانه را مطبوع می‌کنند و انرژی بسیار خوبی را در فضا جریان می‌دهند، از نظر ظاهری فضای شما را بسیار زیبا جلوه خواهند داد. می‌توانید از گلدان‌های مختلف روی استند استفاده کنید یا آن‌ها را به کمک قاب یا بند‌های مکرومه به دیوار و سقف آویزان کنید.

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

4. کلکسیون‌‌هایتان را به نمایش بگذارید

یکی از ایده های جذاب دکوراسیون منزل، به نمایش گذاشتن کلکسیون است. اگر کلکسیون خاصی دارید، وقت آن رسیده که آن‌ها را بیرون آورده و در معرض نمایش بگذارید. می‌توانید از یک یا چندین شلف در کنار یکدیگر استفاده کنید و کلکسیون خود را در ترکیب با کتاب یا سایر لوازم تزئینی داخل شلف بچینید. اگر این امکان فراهم است، می‌توانید آن‌ها با چیدمانی زیبا به دیوار هم آویزان کنید.

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

5. کمی رنگ بپاشید

اجازه دهید شخصیت شما از طریق رنگ‌هایی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می کنید، بازتاب کند. اگر در انتخاب رنگ مردد هستید، کافی است کمی درباره رنگ‌شناسی، چرخه رنگ، رنگ‌های مکمل و هم خانواده تحقیق کنید تا مناسب‌ترین رنگ برای دکوراسیون منزل خود را بیابید.

این مطلب را بخوانید: قانون رنگ ها، اصل 60-30-10 در دکوراسیون چیست؟
 

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

 

6. از نورپردازی استفاده کنید

نور در خانه می‌تواند تفاوت بسیار زیادی را ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که در طول روز نور طبیعی کافی به فضای منزل شما وارد شود. برای ایجاد یک محیط دنج و دلنشین در شب می‌توانید از ریسه‌های مختلف نور و شمع استفاده کنید. قطعا تاثیر فوق‌العاده آن را مشاهده خواهید کرد.

این مطلب را بخوانید: نورپردازی سقف خانه‌های ایرانی چگونه است؟
 

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

7. تغییر پارچه‌ها، از موثرترین ایده های جذاب دکوراسیون منزل

با تغییر پارچه‌ها می‌توانید تحول بسیار زیادی را به وجود آورید. این پارچه‌ها می‌توانند شامل روکش مبلمان، کوسن‌ها پرده‌ها و حتی فرش‌ها باشند. با انجام این کار جلوه و حال و هوای تازه‌ای را به فضای خود خواهید بخشید. می‌توانید بافت‌های مختلف از پارچه‌های متنوع را با یکدیگر ترکیب کنید تا تنوع زیبایی در جلوه بصری فضای خود ایجاد کنید.

این مطلب را بخوانید: انواع پارچه رومبلی را قبل از خرید بشناسید!
 

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

8. صنایع دستی درست کنید

بسیاری از ایده‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید خودتان با به کار گرفتن ذوق هنری، کمی حوصله و خلاقیت آن‌ها را درست کنید و در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید. ایده های جذاب دکوراسیون منزل حتما نباید شامل لوازمی باشند که آن‌ها را تهیه می‌کنید، بلکه می‌‌توانید بسیاری از لوازم را به کمک بطری‌های بلااستفاده، تکه‌های پارچه، تکه‌های لوازم مختلف و بسیاری از لوازمی که دیگر از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود، مورد استفاده قرار دهید،؛ آن‌ها را بازسازی کنید و لوازم دکوری جدید و زیبا بسازید.

این مطلب را بخوانید: ساخت گلدان کوچک در 7 مرحله!
 

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

9. چیدمانی جدید انجام دهید

یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون، تغییر چیدمان است. به هنگام چیدمان جدید سعی کنید از فضا به صورت بهینه استفاده کنید و چیدمان را به شیوه‌ای انجام دهید که فضای شما دل‌بازتر جلوه کند. بهتر است در مورد انواع مختلف چیدمان پذیرایی تحقیق کنید تا در نهایت چیدمان مناسب برای فضای خود را بیابید.

ایده های جذاب دکوراسیون منزل

10. از آینه استفاده کنید

یکی از ایده های جذاب دکوراسیون منزل برای بزرگتر جلوه دادن فضای خانه، استفاده از آینه‌های بزرگ و قدی است. استفاده از آینه‌های قدی، به طرز چشمگیری فضای شما را بزرگ و روشن جلوه خواهد داد. اگر از یک آینه با قاب منحصر به فرد و خاص استفاده کنید، نه تنها فضای شما بزرگتر به نظر خواهد رسید، بلکه از نظر ظاهری هم بسیار زیبا خواهد بود. توجه داشته باشید که آینه را در جایی قرار دهید که فضای خلوت‌تری از منزل شما را بازتاب کند زیرا بازتاب فضای شلوغ خانه می‌تواند نتیجه‌ای کاملا معکوس داشته باشد.

حرف آخر
همیشه نیازی به صرف هزینه‌های بالا یا انجام کارهای بسیار زمان‌بر و بزرگ برای تغییر دکوراسیون یا ایجاد یک دکوراسیون جذاب نیست. بلکه به کمک انجام کارهای بسیار ساده هم می‌توان تغییرات بزرگی را به وجود آورد. تنها نیاز است تا کمی خلاق‌تر باشیم و به محیط اطرافمان با دقت بالاتری بنگریم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه