تمام جایگزین‌های ایده‌آل برای آجیل عید نوروز

تمام جایگزین‌های ایده‌آل برای آجیل عید نوروز

این روزها که گرانی کمر همه را خم کرده خیلی از ما به دنبال راه‌های جایگزین برای دور زدن قیمت‌های بالای اجناس هستیم، بخصوص گرانی شب عید که متاسفانه فشار زیادی به بسیاری از ما آورده و باعث شده است تا ناچار شویم برخی خوراکی‌ها را از لیست خریدمان خط بزنیم. یکی از اجناسی که در عید 1402 با قیمت‌های عجیب و غریب و نجومی خود جنجال به پا کرد آجیل شب عید بود. اگر امسال شما هم از خریدن آجیل منصرف شده‌اید و به دنبال خوراکی مناسبی می‌گردید تا در دید و بازدیدهای نوروز به شکلی مناسب و آبرومندانه از مهمانان خود پذیرایی کنید این مطلب را تا انتها بخوانید. ما چند مورد از خوراکی‌های خوشمزه و البته مقوی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

میوه خشک

یکی از تنقلاتی که این روزها پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه است مخلوط میوه‌های خشک است. حتی بسیاری از خانواده‌ها که اهل سالم‌خوری هستند از این مخلوط جذاب و خوشمزه به جای خوراکی‌هایی مانند چیپس و پفک استفاده می‌کنند. البته که رسم خشک کردن میوه از قدیم‌الایام وجود داشته است، اما این روزها تنوع میوه‌ها در این مخلوط به حدی بالا رفته است که خوردن بعضی از آن‌ها بخصوص در زمانی که فصل آن میوه هم نیست حسابی می‌چسبد. خوبی میوه‌های خشک علاوه بر اینکه طبیعی هستند و ارزش غذایی بالایی هم دارند این است که با ظاهر جذاب و رنگارنگ خود می‌توانند به تنهایی زینت‌بخش میز پذیرایی شما باشند.

فیلم نت

میوه خشک جایگزین آجیل

انواع تخمه

تخمه کدو، تخمه آفتابگردان و تخمه خاطره‌انگیز جابانی که خیلی‌ها با نام تخمه ژاپنی آن را می‌شناسند به دلیل فیبر غذایی بالا می‌توانند جایگزین خوبی برای آجیل شب عید باشند، بخصوص در شب‌هایی که همه فامیل دور هم جمع می‌شوند و مشغول صحبت و معاشرت هستند رسم تخمه شکستن برای همه ما حکم یکجور سرگرمی را هم دارد!

جایگزین ارزان آجیل

تنقلات نوستالژیک

احتمالا یکی از خاطرات شیرین همه ما در دوران کودکی برمی‌گردد به زمانی که شب عید پدربزرگ و مادربزرگمان از توی جیبشان یک مشت نخودچی کشمش درمی‌آوردند و کف دستمان می‌ریختند و الحق که آن تنقلات مزه دیگری می‌دادند. نخودچی و کشمش از همان قدیم یکی از خوردنی‌های خوشمزه در مهمانی‌ها و دورهمی‌های ما ایرانی‌ها بوده است که به دلیل خاصیت فراوان هنوز هم از سکه نیفتاده، بنابراین می‌توانید این ترکیب نوستالژیک را بعنوان جایگزین آجیل در عیددیدنی‌ها استفاده کنید.

جایگزین آجیل

مسقطی و باسلوق

باسلوق و مسقطی از انواع شیرینی‌جات خوشمزه و پرطرفدار هستند که به دلیل بافت نرم خود کودکان و افراد مسن نیز علاقه شدیدی به خوردن آن دارند. اصلا نام دیگر مسقطی راحت‌الحلقوم است، یعنی لقمه‌ای که راحت از گلو پایین می‌رود. عطر و طعم بی‌نظیر این دو شیرینی به حدی فوق‌العاده و دلچسب است که مطمئن باشید هنگام پذیرایی، نبودن آجیل دیگر به چشم هیچ مهمانی نمی‌آید!

مسقطی

خرمای تزئین‌شده

به دلیل این که عید امسال مصادف شده است با ماه مبارک رمضان، ایده جایگزینی خرما به جای آجیل شب عید ایده بسیار مناسبی به نظر می‌آید، زیرا خرما یکی از پای ثابت‌های سفره افطار ما ایرانی‌هاست. البته به دلیل آن که خرما برای مجالس ختم هم استفاده می‌شود بهتر است آن را به صورت ساده برای پذیرایی از مهمانان عید استفاده نکنید. سعی کنید خلاق باشید و با کمی تزئینات خرما را به یکی از جذاب‌ترین اعضای میز پذیرایی تبدیل کنید.

مثلا می‌توانید با شکلات سفید و گردو خرمای شکلاتی درست کنید که یک دسر بسیار عالی و مقوی است. همچنین تهیه رول‌ها یا توپک‌های خرمای بیسکوئیتی و یا دست‌پیچ‌های خرما با خمیر هم ایده جالبی است که می‌توانید با آن مهمانانتان را سورپرایز کنید.

جایگزین ارزان آجیل شب عید

خوراکی‌های جوانانه!

خوراکی‌های عیدانه معمولا سنگین و پرکالری هستند، به همین خاطر بسیاری از افراد مسن و میانسال در ایام عید سعی می‌کنند با پرهیز کردن از خوردن بسیاری از خوراکی‌ها رژیم خاصی را رعایت کنند تا فشار خون و چربی خون به سراغشان نیاید. اما داستان جوان‌ترها فرق می‌کند! اگر در میان مهمانان خود کودک یا جوان دارید سعی کنید روی میز پذیرایی از تنقلات جوان‌پسندتر نیز استفاده کنید. مثلا پاستیل‌های رنگی، لقمه‌های پشمک، پاپ کورن در طعم‌های مختلف، لواشک و تمبر هندی می‌تواند کودکان و جوان‌ترها را حسابی سر ذوق بیاورد تا به راحتی نبودن آجیل را هم فراموش کنند!

پاستیل های رنگی

انواع نقل، پولکی و سوهان

سوهان قم، نقل ارومیه و پولکی اصفهان از شیرینی‌جات پرطرفداری هستند که به هیچ وجه نباید از آن‌ها غافل شد. مخصوصا میل کردن این سه خوراکی در کنار چای معطر و خوش‌طعم ایرانی حتما جایگزین خوبی برای انواع آجیل به حساب خواهد آمد.

جایگزین آجیل در شب عید


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه