7 ترفند‌ برای مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک آشپزخانه

7 ترفند‌ برای مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک آشپزخانه

مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک آشپزخانه

کابینت زیر سینک آشپزخانه به‌دلیل عبور لوله‌کشی و نداشتن قفسه معمولا یکی از شلوغ‌ترین و به‌هم‌ ریخته‌ترین بخش‌های آشپزخانه است. اما می‌توان با چند ایده هوشمندانه و ترفندهای مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک، این فضای به ظاهر شلوغ و بدون استفاده را همیشه مرتب نگه داشت و به یک فضای مفید برای قرار دادن لوازم مختلف آشپزخانه تبدیل کرد.

کاغذدیواری آیدی

در این مطلب ترفندهای کاربردی برای سازماندهی فضای کابینت زیر سینک آشپزخانه، آموزش داده می‌شود. پس در ادامه با چیدانه همراه باشید.

قراردادن لوازم مناسب برای مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک

1- قراردادن لوازم مناسب برای ساماندهی کابینت زیر سینک

کابینت زیر سینک، یکی از فضا‌های مرکزی برای قرار دادن لوازم مختلف نظافت و آشپزخانه است. بهتر است لوازم را نزدیک جایی که از آن‌ها استفاده می‌شود، قرار داد. بنابراین توصیه می‌شود از این قسمت برای قرار دادن وسایل مربوط به ظرفشویی و نظافت استفاده شود. پیش از سازماندهی، آن‌چه در حال حاضر در این فضا نگهداری می‌کنید را چک کنید و در

صورت لزوم آن‌ها را تغییر دهید.

2- تمیزکردن و اندازه‌گیری کابینت

پیش از چیدمان کابینت زیر سینک، آن را بخوبی با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید تا هیچ زباله‌ای در این قسمت باقی نماند. سپس فضای کابینت را اندازه‌گیری کنید. تا وسایل و لوازمی متناسب با اندازه فضای مورد نظر انتخاب کنید.

3- توجه به ایمنی در مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک

کابینت زیر سینک ظرفشویی معمولا برای قرار دادن مواد شوینده استفاده می‌شود، پس این فضا با مواد شیمیایی و شوینده آلوده خواهد شد. بنابراین برای دور نگه داشتن آن‌ها از دسترس کودکان، در این کابینت را قفل کنید. حتی می‌توان مواد تمیزکننده شیمیایی را به مکان امن‌تری منتقل کرد و به جای آن وسایلی مانند دستمال ظرف‌شویی، اسفنج‌ها و دستمال کاغذی‌های تمیز را در این قسمت نگهداری کرد.

4- استفاده از سبد‌های نظم‌دهنده

یکی از بهترین ایده‌ها برای افزایش فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه‌های کوچک، استفاده از سبد‌های نظم‌دهنده در کابینت است. این سبد‌ها را می‌توان به راحتی جابجا و منظم کرد. البته توجه داشته باشید با اندازه‌گیری فضای اشغال شده توسط لوله‌های زیر سینک، سبد‌های نظم‌دهنده با اندازه مناسب خریداری نمایید.

5- نصب کشو پشت درب کابینت زیر سینک

فضای محدود زیر سینک را می‌توان با ترفند‌های هوشمند ذخیره‌سازی مانند نصب کشو‌های کوچک در پشت درب کابینت، افزایش داد. این کار کمک می‌کند تا از این فضا حداکثر استفاده را داشته باشید.

6- استفاده از فضای خالی پشت درب

درب داخلی کابینت زیر سینک معمولا یک منطقه کم استفاده و کاربردی برای قرار دادن ابزار آلات مختلف است. می‌توان از انواع قلاب، آویز و جیب‌های سازماندهی لوازم برای اتصال به پشت درب کابینت و قرار دادن لوازم مختلفی مانند دستکش، برس‌های شستشو و پارچه‌های میکروفایبر استفاده کرد.

7- نصب میله برای مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک

برای استفاده از فضای خالی بالای کابینت، می‌توان میله‌های چند منظوره را روی دیواره کابینت نصب کرد. این میله‌ها برای آویزان کردن بطری‌های اسپری‌دار‌ و پارچه‌ها عالی هستند.

سازماندهی فضای کابینت زیر سینک

و در آخر

کابینت‌های زیر سینک یکی از فضا‌های مهم و مرکزی برای قرار دادن لوازم مختلف نظافت و آشپزخانه هستند. در این مطلب 7 ترفند برای مرتب نگه‌داشتن کابینت زیر سینک آشپزخانه معرفی شد که با کمک آن‌ها می‌توان این فضای اغلب شلوغ و آشفته را به فضای کاربردی تبدیل کرد. برای آشنایی با دیگر ترفندهای کاربردی خانه‌داری مطلب 7 راه‌حل‌ خانگی برای پاک کردن پارچه چسبیده به کف اتو را از دست ندهید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه