همه چیز درباره چرم مصنوعی

همه چیز درباره چرم مصنوعی

به قلم: تحریریه چیدانه

آیا می دانید چرم مصنوعی چیست؟ آیا می دانید چرم مصنوعی از چی ساخته می شود؟ اگر مایلید که از زوایای مختلف با چرم مصنوعی آشنا شوید، تا انتهای این مطلب در کنار ما بمانید زیرا میخواهیم به بررسی ویژگی های مختلف آن بپردازیم.

چرم یکی از قدیمی ترین متریالی است که از آن در زمینه های مختلف استفاده می شود و به کار بردن این کالا به زمان های بسیار دور باز می گردد. اولین نوع چرم که در جهان مورد استفاده قرار گرفت، چرم طبیعی بود که از پوست حیوانات تهیه می شد.

تابلو فرش ریحان

ویژگی های موجود در این نوع چرم باعث شد تا در صنایع به تولید چرم مصنوعی پرداخته شود تا برای دسترسی به این متریال نیازی به کشتار جانداران نباشد. به همین دلیل با روی کار امدن چرم مصنوعی، استفاده از چرم طبیعی به میزان زیادی کاهش یافت و انواع مصنوعی چرم جایگزین آن در صنایع مختلف شد.

چرم مصنوعی چیست؟

چرم مصنوعی که به آن چرم صنعتی یا غیر طبیعی نیز می گویند، متریالی است که در کارخانه های صنعتی با شبیه سازی از چرم طبیعی تولید می شود و تمامی موادی که در ساخت آن به کار می روند غیر طبیعی هستند. در تولید این نوع چرم سعی بر آن شده است که تمامی ویژگی های چرم طبیعی تعبیه شود و به همین دلیل این چرم از نظر ظاهری و یا ویژگی های باطنی به میزان زیادی به انواع طبیعی چرم شباهت دارد و به همین دلیل هنوز عده زیادی قادر به تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی نیستند.

 

چرم مصنوعی از چی ساخته می شود؟

مهمترین مواد اولیه ای که در ساخت و تولید چرم صنعتی به کار می روند، پلیمرهای شیمیایی و پلاستیک هستند. علاوه بر آن پنبه و پلی استر نیز به عنوان مواد اولیه در ساخت چرم صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگ موادی که در این زمینه به کار می روند و حکم مواد اولیه را دارند نیز باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Pvc
  • روغن dop
  • کربنات کلسیم
  • و….

انواع چرم مصنوعی

چرم مصنوعی انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها ویژگی های متفاوتی دارند. دو مورد از مهمترین و معروف ترین انواع چرم مصنوعی را میتوان از قبیل زیر نام برد:

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید pvc

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید یا pvc یکی از مهمترین انواع چرم است که در صنایع به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع چرم از پلی وینیل کلراید، پلاستیک، فیبر و اسید فتالیک ساخته می شود که بسیار مقاوم است و در رنگبندی های گوناگون عرضه می شود.

چرم مصنوعی پلی اورتان

چرم مصنوعی پلی اورتان نیز از دیگر انواع مصنوعی چرم است که از پلیمرهای ترموپلاستیک ساخته می شود. در تولید این نوع چرم پلی اورتان بر روی لایه زیرین کشیده می شود. لازم به توضیح است که چرم pu بسیار نرم و انعطاف پذیر است و با رنگبندی گوناگون در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربرد چرم مصنوعی

همیشه فکر می‌کردیم که عمده استفاده چرم در تولید پوشاک است اما کاربرد چرم صنعتی بسیار گوناگون است و در صنایع مختلفی از آن بهره گرفته می شود. مهمترین کاربردهای چرم صنعتی در جوامع مختلف جهانی از قبیل زیر هستند:

  • تولید کیف
  • تولید کفش
  • تولید روکش مبل
  • تولید روکش صندلی
  • تولید روکش صندلی خودرو
  • تولید تودوزی های خودرو
  • تولید دیوارپوش
  • تولید کمربند
  • تولید کفپوش
  • و…

قیمت چرم مصنوعی

قمیت چرم مصنوعی در انواع مختلف آن متفاوت است و نمیتوان به این شکل یک قیمت مشخص برای تمامی انها تعیین کرد. در نتیجه برای انکه بتوانید از قیمت معین چرم صنعتی مطلع شوید، باید موارد موثر در آن که از قبیل زیر هستند را مشخص کنید:

  • نوع چرم صنعتی مورد نظر شما
  • نحوه خرید چرم از نظر متری یا خام
  • نوع چرم مصنوعی از نظر داخلی و یا خارجی بودن آن
  • وارد کننده و عرضه کننده چرم مصنوعی که خرید را از آن انجام می دهید
  • و…

تمامی این عوامل میتوانند بر قیمت چرم مصنوعی بیفزایند و یا از آن بکاهند که باید به انها توجه داشته باشید.

 

چرم مصنوعی ارزان قیمت

در میان انواع چرم مصنوعی که در بازار قابل تهیه هستند، چرم ساده، طرح دار و اکلیلی جزو ارزان قیمت ترین چرم ها به حساب می آیند که اگر بخواهید آن را به صورت خام تهیه کنید باید هزین کمی بپردازید. از طرف دیگر اگر بخواهید کالاهایی که توسط این نوع چرم ها تهیه شده اند را نیز خریداری کنید، باز هم هزینه بسیار کمی باید بپردازید.

علت ارزان قیمت بودن این نوع چرم های مصنوعی را میتوان این گونه بیان کرد که در تولید انها بیشتر از پلاستیک استفاده شده است که ظاهر آنها کمتر شبیه به چرم است و از طرف دیگر دوام و ماندگاری انها نیز بسیار کم است.

خرید چرم مصنوعی

خرید چرم مصنوعی به صورت خام را میتوانید از طریق مراکز و فروشگاه هایی انجام دهید که در این زمینه فعالیت دارند؛ اما توجه کنید که کیفیت چرم صنعتی در هر یک از این فروشگاه ها متفاوت است و اگر خرید را از فروشگاه های معتبر انجام دهید، شرایط مناسب تری خواهید داشت.

به جرات میتوان گفت که فروشگاه ادیم چرم یکی از بهترین مجموعه هایی است که در این زمینه فعالیت دارد زیرا این مجموعه وارد کننده و عرضه کننده انواع چرم صنعتی خارجی با بهترین برندها است و بهترین انواع چرم صنعتی خام را در اختیار شما همطونان عزیز قرار می دهد.

از طریق وب سایت این مجموعه میتوانید به کسب اطلاعات بیشتر بپردازید و در صورت تمایل خرید اینترنتی چرم صنعتی را انجام دهید.

 

سخن پایانی

چرم مصنوعی اصلی ترین جایگزین چرم طبیعی در صنایع مختلف است که در زمینه های مختلف استفاده می شود و جایگاه وسیعی را از آن خود کرده است. تنوع این متریال بسیار بالا است و سلیقه های مختلف را به خود جلب می کند.

در صورت به کار بردن بهترین انواع چرم صنعتی میتوانید از دوام و ماندگاری بالای آن نیز بهره مند گردید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه