Chidaneh.com placeholder image

اگر برای دو فرزندتان یک اتاق خواب مشترک دارید…

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: طراح روسی النا اسکوتوا (Elena Skutova) فضای بسیار خاصی را در این اتاق پسرانه نسبتا کوچک خلق کرده است. این اتاق برای دو برادر طراحی شده و دارای عناصر بسیاری است که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند.

تابلو فرش ریحان

تخت‌خواب دو طبقه که از چوب سفید ساخته شده است به شکل یک درخت طراحی شده که دارای یک پشت بام و یک نردبان است. تخت‌خواب پایینی در جهت مخالف تخت‌خواب بالایی چرخیده است تا ارتفاع بین این دو تخت‌خواب کاهش یابد.

از نظر استفاده از مواد و مصالح، در طراحی این اتاق مانند یک فضای صنعتی رفتار شده است و این مسئله در دیوارهای آجری برجسته و دستگیره‌های بزرگ فلزی مبلمان اتاق مشهود است.

رنگ‌ها خاکی و کاملا مردانه هستند و سقف تنها سطح سفید رنگ این اتاق است.

رنگ‌های تیره‌تر و نورپردازی پراکنده، فضایی دنج ایجاد کرده است. میز تحریر و ساختار فضاهای نگهدارنده نیز از چوب سفید ساخته شده‌اند و در مقابل یک زمینه آجری قرار گرفته‌اند.

ارتباط دیگر این اتاق با طبیعت استفاده از قالیچه چرمی با رنگ‌های خنثی است. دیوار مقابل تخت‌خواب به رنگ سیاه درآمده است و ترکیبی از واژه‌ها و اشیا مانند گچ بر تخته‌سیاه مدرسه حک شده‌اند.

طرح تخته‌های چوبی که دارای رنگ‌های مختلفی هستند و به صورت تصادفی در کنار هم چیده شده‌اند بر روی درها، کمد، و جزئیات موجود بر روی آینه تکرار شده است.

بخشی از سقف دارای یک سقف کاذب است که از الوار ساخته شده و هم‌چون فیلتری در برابر نورهایی که از چارچوب سقف خارج می‌شوند عمل می‌کند. دو چراغ آویز صنعتی که از سقف آویزان شده‌اند، جذابیت فضا را دوچندان کرده‌اند.

دیواری که در اتاق در آن قرار گرفته است شبیه یک تخته‌سیاه و یادآور روزهای مدرسه است. طراحی‌ها و نوشته‌های مختلف گچی کل این تخته‌سیاه را اشغال کرده‌اند. تابلوهای عکس از افراد خانواده نیز بر روی این دیوار نصب شده است.

 

برای دیدن عکس های دکوراسیون اتاق کودک می توانید به اینجا مراجعه کنید.

به ما بگویید: شما برای اتاق مشترک کودکانتان از چه ایده هایی استفاده کردید؟ ما دوست داریم عکس آنها را ببینیم.

 منبع: trendir | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 27 مرداد 1393
اتاق واقعا مناسب پسربچه های شیطون و در عین حال با روحیه مردونه است

ثبت دیدگاه