Chidaneh.com placeholder image

عکاسی به سبک حرفه‌ای‌ها، از دکوراسیون منزل مان خاطره بسازیم!

به قلم: تحریریه چیدانه

عکاسی از چیدمان: اگر از خوانندگان وبسایت چیدانه باشید، حتما مطالبی را که پیش از این برای آموزش عکاسی منتشر کرده‌ایم، به خاطر دارید. به شما راهکارهایی ابتدایی اما مهم را آموزش دادیم که چگونه عکس‌های بهتری از دکوراسیون و فضای خانه‌تان بگیرید. اگر از این نکات استفاده کرده‌اید، عکس‌های‌تان را برای ما ارسال کنید.
در این مقاله نیز قصد داریم نکاتی دیگر از عکاسی را به شما آموزش دهیم تا عکس‌های بهتری تهیه کنید و به شما آموزش دهیم که چگونه نگاه عکاسانه‌تان را قوی‌تر کنید. لازم است یادآوری کنیم که عکس خوب، صرفا نیاز به دوربین خوب ندارد و شما می‌توانید با نگاهی خوب و آگاهی از علم و دانش عکاسی، عکس‌های خوبی بگیرید و منتشر کنید.

چوب و هنر

عکاسی به سبک حرفه ای ها: از نورهای تیز دوری کنید

در شماره قبل به شما این نکته را گفتیم که سعی کنید با نور طبیعی عکاسی کنید. بله، همچنان باید این نکته را تکرار کنیم اما لازم است بدانید نورهای لامپ‌های خانه با وجود زیبایی‌ای که به خانه‌تان می‌بخشند، مهم‌ترین عامل در خراب کردن عکس‌های شما هستند؛ زیرا دوربین‌های عکاسی نمی‌توانند نور مستقیم را به همین سادگی ثبت کنند و برای عکاسی از چنین صحنه‌هایی لازم است عکس‌ها بعد از عکاسی، ویرایش و بهینه‌سازی شوند. پس ساده‌ترین راه این است که نورهای سقفی و دیواری را در کادر عکس‌های خود قرار ندهید. راهکار دیگر استفاده از چراغ‌های دیمردار است که می‌توانند هم از شدت نور کم کرده و هم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

اما اگر در گوشه و کنار خانه‌تان آباژور یا لامپ شیدداری دارید، می‌توانید از آن در زیبایی عکس‌تان استفاده کنید به این دلیل که این گونه از نور‌ها، درخشش مستقیمی ندارند و در نتیجه عکس‌ شما را خراب نمی‌کنند؛ حتی در نور طبیعی نیز می‌توانید برای لحظه‌ای آنها را روشن کنید تا عکس‌های زیباتری از خانه‌تان بگیرید.

عکاسی به سبک حرفه ای ها: وقت آن است که از بالا نگاه کنید

اگر اهل شبکه‌های اجتماعی باشید، مطمئناً مجذوب عکس‌های زیبایی از سفره‌ها و میزهای تزیین شده یا سنگفرش‌ها و کفپوش‌های زیبا شده‌اید که همگی این عکس‌ها از بالا برداشته شده‌اند. تهیه این عکس‌ها شاید کمی سخت باشد به علت اینکه دوربین مستقیما روبه‌روی صورت شما قرار ندارد اما با چند بار تجربه، شما هم می‌توانید عکس‌های خوبی تهیه کنید. این دسته از عکس‌ها به علت شباهتی که به تجربه‌ دیداری بینندگان دارند، حس بیشتری را نسبت‌ به عکس‌هایی که از سایر زوایا در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم، منتقل می‌کنند. از سوی دیگر این دسته از عکس‌ها، پشت زمینه تخت و یک‌دستی دارند که با کمی سلیقه و خلاقیت می‌تواند از پارچه یا بافت خاصی انتخاب شود که به عکس، جلوه‌ بیشتر ببخشد.
می‌توانید یک میز صبحانه مختصر را با این روش با کمی خلاقیت، تبدیل به عکس زیبایی کنید. تکرار رنگ‌‌ها، بافت‌ها و فرم‌ها را در این گونه عکس‌ها جدی بگیرید. در عکس‌های از بالا، همه‌چیز جور دیگری‌ است. در شماره‌های آینده، در مورد این‌گونه از عکس‌ها بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

عکاسی به سبک حرفه ای ها: لرزش‌ها را حذف کنید

امروزه اکثر دوربین‌ها و تلفن‌های همراه پیشرفته، لرزشگیر لنز دارند. این قابلیت بسیار کارآمد است اما نه آنقدر که شما به‌راحتی و در هر شرایطی بتوانید عکاسی کنید. برای عکاسی بهتر در شرایطی که نور کافی وجود ندارد، بهتر است دوربین را به‌درستی و محکم قرار دهید. برای عکاسی از سوژه‌های ثابت، توصیه می‌کنیم دوربین را در جایی ثابت قرار دهید و با استفاده از تایمر، عکس بردارید.
در شرایط دیگر نیز بهتر است دوربین یا تلفن‌همراه‌تان را با دو دست محکم نگه دارید و تنها از یک انگشت آزاد برای فشار آرام بر شاتر استفاده کنید. عکس‌های بدون لرزش، کیفیت بالاتری نیز دارند. گاهی ممکن است لرزش عکس‌ها را به چشم نبینید اما دوربین برای جبران لرزش‌ها، به طور خودکار از کیفیت تصویر کم کرده و تصویر را در اصطلاح، تصحیح می‌کند.

عکاسی به سبک حرفه ای ها: از حرفه‌ای‌ها الگو بردارید

عکس‌های مجلات معماری و دکوراسیون یا وب‌سایت‌های معماری و دکوراسیون را ببینید. در شبکه‌های اجتماعی نیز از صفحه عکاسان خبره و حرفه‌ای استفاده کنید و تا می‌توانید عکس خوب ببینید و آنها را با عکس‌های خود مقایسه کنید. با کمی دقت متوجه تفاوت‌ها می‌شوید. سعی کنید در عکس‌های خود از آن‌ نمونه‌ها الگو‌برداری کنید. بسیاری از عکاسان حرفه‌ای معماری و دکوراسیون، نگاه دقیق و منظمی داشته و با علم معماری آشنایی دارند. پس از تجربیات‌شان استفاده کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های‌تان را برای مجله «منزل» بفرستید. حتما از نگاه خلاق شما استقبال می‌کنیم.

همین الان دست به کار شوید و عکس‌های زیبایی از خانه زیبای‌تان بگیرید و برای ما ارسال کنید. در آینده نیز باز هم با مطالب جدیدی از عکاسی در کنار شما عزیزان خواهیم بود.

منبع: مجله منزل | نویسنده: عرفان شریف‌نژاد

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه