Chidaneh.com placeholder image

ویلای سفید طالقان، طراحی مدرن در دل طبیعت البرز!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: ویلای R01 یک پروژه خود کفا می باشد که به عنوان خانه ی دوم یک زن و شوهر پیر طراحی شده است. استدیو طراحی IDA در طراحی این پروژه از فضاهای ساده اما جذاب، دید کامل به دریاچه، انطباق با سایت، استفاده از انرژی پاک برای این ویلا کمک گرفته اند، با چیدانه همراه باشید تا با هم به گوشه و کنار این پروژه ی منحصر به فرد سری بزنیم و با جزییات طراحی ویلای مدرن R01 بیشتر آشنا شویم.

طراحی ویلا ی مدرن طالقان

چوب و هنر

مشخصات عمومی پروژه طراحی ویلای مدرن طالقان

  • نام پروژه: ویلا R01
  • موقعیت: طالقان، البرز ، ایران
  • دفتر معماری: استدیو طراحی IDA
  • معماران: علی محمد خاکبازان، گلشن نورسته فر، نیلوفر خدابنده لو

نورپردازی ویلای مدرن طالقان

طراحی ویلا ی مدرن در ایران

  • همکاران طراحی: رامین حاج رضایی، سهند خدابنده لو، مینو سلیمانی، مجتبی علیرضا لو، امیر حسن آزاده گانی، شیدا بیکی اشکذری، ذینب فهیمی، حمیدرضا باقر زاده
  • پیمانکار: استدیو طراحی IDA
  • مساحت: 540 متر مربع
  • سال ساخت: 2016
  • عکاس: حسین فراهانی

طراحی ویلا ی مدرن طالقان

از زبان معمار: ویلای R01 یک پروژه خود کفا می باشد که به عنوان خانه ی دوم یک زن و شوهر پیر طراحی شده است. استفاده از فضاهای ساده اما جذاب، دید کامل به دریاچه، انطباق با سایت، استفاده از انرژی پاک از ویژگی های طراحی ویلای R01 هستند. به طور کلی سیاست اصلی طراحی این پروژه، انعطاف پذیری و سادگی طرح می باشد.

طراحی  داخلی ویلا ی مدرن طالقان

طراحی ویلا ی مدرن طالقان

در روند طراحی ویلا یکی از خواسته های اصلی مالک دید گسترده به منظره ی دریاچه بود به همین دلیل برای رسیدن به این خواسته ی کارفرما باکس مکعبی شکلی به ویلا اضافه و با پنجره های بزرگ و سراسری در سمت شمال پروژه برای ایجاد دید مناسب به دریاچه پوشانده شد.

طراحی ویلای مدرن در ایران

همچنین به منظور غلبه بر زمستان های سرد منطقه طالقان در طراحی ویلای مدرن R01 از سیستم گرمایش از کف در بخش های مختلف بنا حتی در تراس ها استفاده شده است. در قسمت جنوبی پروژه به منظور حفظ حریم خصوصی از حداقل تعداد پنجره استفاده شده و برای جلوگیری دید از بیرون به داخل از درختان صنوبر استفاده شده است.

فضای بیرونی ویلای مدرن طالقان

سایت ویلای R01 در یک زمین شیب دار و کوهستانی واقع شده، کد ارتفاعی همسایه جنوبی 4.5 متر بالاتر از این سایت می باشد، از طرفی دیگر وجود درختان گردو در مرز شمالی دید رو به دریاچه را مختل می کرد، به همین دلیل در طراحی ویلا فضاهای اصلی در طبقه ی اول و فضاهای ثانویه از قبیل پارکینگ، سرویس بهداشتی و سوئیت مهمان در طبقه ی هم کف طراحی شده است.

ویلای مدرن طالقان با سقف شیب دار

ویلای R01 دارای فرم ساده با سقف شیب دار رو به جنوب می باشد که در طراحی آن برای استفاده از انرژی خورشیدی از پنل های خورشیدی استفاده شده است. همچنین علاوه بر ایجاد انرژی گرمایشی و الکتریکی توسط این پنل ها در طراحی این ویلا از آب گرمن های خورشیدی نیز استفاده است و طراحی آن را بیش از بیش دوستدار محیط زیست نموده است.

فضای داخلی ویلای مدرن طالقان

فضای داخلی ویلای مدرن طالقان

یکی دیگر از الگوهای پایداری طراحی ویلای مدرن R01 انعطاف پذیری آن است که نمود آن را می توانید در طراحی داخلی و انتخاب مبلمان و سایر ملزومات این خانه به خوبی ببینید.

مقطع ویلای  مدرن طالقان

با دیدن بخشی از مقاطع این پروژه با جزییات بیشتری از طراحی آن آشنا خواهید شد.

اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید.

منبع: Archdaily |مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه