Chidaneh.com placeholder image

با این 9 ایده خلاقانه میزبان را باخبر کنید، آمدیم نبودید!

مناسبت ها: آن روزها برایم همیشه سؤال بود که چرا در روزهای دید و بازدید عید که به خانه فامیل‌ های‌ مان می‌ رفتیم ولی خانه نبودند، برای‌ شان یادداشت می‌ گذاشتیم که “آمدیم نبودید، رفتیم!" خب، مگر نمی‌ شد قبل از رفتن زنگ زد و اطلاع داد که جایی نروید ما داریم می‌ آییم؟! بزرگ‌ تر که شدم فهمیدم این یک رسم است، برای تبریک سال نو بسیاری از میزبان اجازه نمی‌ گیرند و سرزده به خانه عزیزان‌ شان می‌ روند. امروزه با این همه تکنولوژی و گوشی‌ های هوشمند نمی‌ توان به‌ راحتی از تماس‌ های وقت و بی‌ وقت چشم پوشاند و از تبریک‌ های مجازی گذشت، ولی شما هم خوب می‌ دانید که ملاقات حضوری و یادداشت‌ های واقعی چه حس و حال خوبی دارند. پس بیایید با ایده هایی از کمپین بوی عیدی امسال سرزده به خانه‌ های دوستان و آشنایان‌ تان بروید و اگر میزبان خانه نبود آنها را با یادداشت‌ های خلاقانه خود غافلگیر کنید.

یادداشت عید نوروز برای میزبان

فیلم نت

ساده‌ ترین کاری که می‌ توانید انجام دهید این است که کاغذ چسب‌ دار تهیه کنید. این کاغذها به‌ راحتی به پشت در خانه می‌ چسبند؛ فقط لازم است که یک پیغام محبت‌ آمیز روی آن بنویسید.

بسته پارچه ای

چند تکه پارچه را به شکل کیسه‌ های کوچک بدوزید تا بتوانید آن را روی دستگیره در آویزان کنید. اگر نوشته محرمانه‌تری دارید، یادداشت را روی تکه کاغذی نوشته و آن را درون کیسه قرار دهید. به هیچ‌ وجه نگران دوخت و دوز نباشید، تعداد کمی از آشنایان شما را پشت در نگه می‌ دارند.

کاغذ رنگی

کمی خلاقیت به خرج دهید. مقواهای کوچکی را به اشکال مختلف ببرید و آنها را تزیین کنید. از سوراخ کوچکی که روی مقوا ایجاد کرده‌اید، کاموا یا روبان رنگی رد کنید و آن را به دستگیره در میزبانی که خانه نبوده بیاویزید.

گیفت بافتنی

اگر هنر ویژه خود را دارید، مثل بافتنی، قلاب‌ بافی، گلیم‌ بافی یا هر چیزی که شما را با آن می‌ شناسند، فرصت خوبی است تا یادگاری کوچکی برای میزبان به جای بگذارید. قطعه کوچکی از هنر شما پشت در خانه نشان می‌ دهد که چه کسی برای تبریک به خانه آنها آمده بوده است؛ هنر شما عیدی فوق‌ العاده‌ ای محسوب می‌ شود.

گیفت عید

از شیوه‌ های غافلگیرانه کمک بگیرید. مکعب‌ های کوچکی مثل قوطی کبریت تهیه کنید و یادداشت مورد نظرتان را درون جعبه بگذارید. حال آن را مانند هدیه‌ ای کوچک با کاغذی زیبا، کادو کنید. بی‌ شک هر کسی که این جعبه کوچک را ببیند برای محتوای درونش کنجکاو می‌ شود.

تخم مرغ رنگی

تخم‌ مرغ رنگی کوچک هم یادگاری زیبایی است و هم پیام نوروز را به همراه دارد. با هنر خود چند تخم‌ مرغ را تزیین کنید و آن را به‌ عنوان هدیه‌ ای کوچک پشت در بگذارید. برای این کار از انواع پلاستیکی و نشکن استفاده کنید تا میزبان را به زحمت نیندازید.

زنگوله تزیینی

تعدادی زنگوله تزیینی بخرید. می توانید خودتان هم به سلیقه خود آنها را تزیین کنید. درصورت نبودن میزبان آن را پشت درب خانه آویزان کنید و یاد داشت کوچکی هم به آن وصل کنید. اگر زیبایی زنگوله کوچک چشمگیر باشد، این شانس را دارد که به عنوان آویز درب منزل میزبان همیشگی بماند!

گیفت با گیاه، حلقه سبز

یک شاخه گل یا حلقه زیبایی از برگ و گیاهان ایده‌ ای متفاوت و بهارانه است. تصور کنید که صاحبخانه به خانه می‌ آید و با حلقه کوچک سبزی روی دستگیره در مواجه می‌شود. چه انرژی مثبتی به او داده‌ اید!

شیرینی و شکلات عید

شیرینی و شکلات دهان میزبان را شیرین می‌ کند. تعدادی شکلات درون بسته زیبایی قرار دهید و آن را با پیام آمدیم، نبودید به پشت در آویزان کنید.

برای شرکت در مسابقه بوی عیدی چیدانه از رسم و رسوم، خانه تکانی، خریدهای عید، ترافیک اسفند، سفره هفت سین، شکوفه های بهاری درختان، سفرهایی که می روید یا هر چیزی که برای شما تداعی کننده روزهای عید است عکس بگیرید و در صفحه اینستاگرام خود با هشتگ #بوی_عیدی و #چیدانه منتشر کنید یا از طریق دایرکت به صفحه اینستاگرام چیدانه ارسال فرمایید تا از برندگان خوش شانس جوایز شگفت انگیز ما باشید.

 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه