Chidaneh.com placeholder image

خانه های مدرن تهران، دکوراسیون منزل 70 متری ریحانه و میثم!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: همیشه دنباله روی جمع بودن کار خوبی نیست؛ گاهی باید متفاوت بود و دنبال علایق رفت؛ بدون ترس از نتیجه کار. ما در این تور خانه گردی به دکوراسیون منزل ایرانی ریحانه و میثم در شهران رفتیم. این زوج جوان با جسارت و به دنبال خلاقیت خود فضایی را بوجود آورده اند که تفاوت های زیادی با فضاهای معمول اکثر ما ایرانی ها دارد. این مطلب را از دست ندهید:

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

خانه ریحانه و میثم در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل خانم خانه: معلم زبان/ شغل همسر: دکوراتور
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: فلکه اول شهران
  • متراژ فضا: ٧٠ متر مربع
  • سال ساخت: 1384
  • طبقه: اول
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 2 خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک دستشویی و یک حمام
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: طوسی و آبی
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده و ساخت وسایل با کمترین هزینه
  • طراح : میثم سلام زاده
  • مدت زمان بازسازی و طراحی داخلی : ١ سال
  • بازسازی شده
  • هزینه بازسازی خانه: حدود ٣٠ میلیون تومان

امیر صادقی
نورپردازی نشیمن
امیر صادقی

دکوراسیون خانه ریحانه و میثم به سبک و رنگ متفاوت

تلاش ما ایجاد سبک و طراحی متفاوت و جدید بود. استفاده از متریال کم هزینه در دکوراسیون داخلی منزل به طرزی انجام گرفت که خلاقانه باشد. من رنگ آبی را دوست دارم و به همین دلیل آبی را در طراحی داخلی خانه ما استفاده شده است و تنها رنگی که با آبی هماهنگ بود یعنی طوسی را در ترکیب با هم استفاده کردیم. ما سبک کلاسیک را دوست نداشتیم و می خواستیم مبلمان ساده و به سبک مدرن در فضای خانه وجود داشته باشد.

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

چون همسرم خودش همه کارهای بازسازی خانه یعنی از صفر تا صد آن از طراحی تا ساخت و اجرا را انجام داده و از وسایلی که شاید برای بقیه بلا استفاده بوده باشد را به کار برده است، هزینه کمتری بر جای گذاشت.

مطلب مرتبط: ۷ ترکیب رنگی جذاب با طوسی

امیر صادقی
مبلمان مدرن نشیمن
امیر صادقی

دکوراسیون نشیمن آبی رنگ و محبوب

دکوراسیون نشیمن را به دلیل رنگ و طراحی خاص آن دوست دارم.

امیر صادقی
مبلمان مدرن
امیر صادقی

مبلمان منزل کار دست میثم

وسایل و مبلمان منزل ما شامل مبلمان، میز، میز تلویزیون، تخت خواب، لوستر و …  را همسرم میثم تماما خودش با برند دکورسازان ساخته است. جفت لوسترها حدود یک میلیون تومان و میز تلویزیون 200 هزار تومان تمام شد. فرش ها از برند مد نو است و در سال 90 هر سه فرش حدود 2 میلیون تومان قیمت داشت.

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

وسایل دکوری را مادرم از دبی آورده است و بسیاری از لوازم دکوری دیگر را همسرم از محلات جمع کرده و خودش ساخته است. 

امیر صادقی
دکوراسیون آشپزخانه مدرن
امیر صادقی

بازسازی خانه بر عهده آقای خانه

طراحی خانه، لوله کشی، تعویض کفپوش، آشپزخانه و … را هم میثم انجام داده است. کناف سقف نشیمن 3 میلیون تومان، پارکت 2 میلیون تومان، بازسازی دستشویی 3.5 میلیون تومان (کاشی کورین دانه ای 50 هزار تومان)، سقف کورین آشپزخانه متری یک میلیون تومان و کابینت و یراق آلات 7 میلیون تومان هزینه داشته است.

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

ریحانه: با لوازم بدون استفاده می توان در تغییر دکوراسیون بارز خلق کرد

سعی کردیم خلاق باشیم و فضای متفاوتی ایجاد کنیم. از رنگهای خاص استفاده کردیم و از متریال کم هزینه و شاید به نظر بعضی ها بلا استفاده کردیم که با کمی تغییرات شکل جدیدی از آنها ساخته شد. برای مثال پارتیشن جلوی سرویس بهداشتی یک درب فلزی است که در انباری بود. همسرم با پایه فلزی و رنگ آن را به کاربری فعلی درآورد.

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

گیاهان آپارتمانی بدون نیاز به نور

ما در فضای خانه سه گیاه آپارتمانی داریم. همسرم هر روز آنها را آبیاری می کند. به دلیل اینکه فضای خانه ما نور ندارد، نوعی از گیاهان خانگی را انتخاب کردیم که نیاز به نور نداشته باشد.

امیر صادقی
آشپزخانه سفید
امیر صادقی

کابینت سفید در دکوراسیون آشپزخانه شهران

کابینت سفید به سبک مدرن در دکوراسیون آشپزخانه به گونه ای در ترکیب با بقیه عناصر فضا قرار گرفته است مکه نشان از طراحی خلاق دارد. دیوار پشت اجاق گاز دارای کاشی هایی به رنگ نقره ای و با طرح هایی خاص است که مشابه آن در ادامه دیوار با کاشی های مربعی کوچک قهوه ای رنگ بین کابینت دیده می شود.

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

یکی از جذابیت های این فضا شلف دیواری باریکی است که در دیوار کناری اجاق گاز نصب شده است. این قفسه ها به عنوان جای ادویه بهترین استفاده را دارد. در قسمت قرینه این شلف هم قفسه های بزرگتری دیده می شوند که محلی برای قرار دادن لوازم دکوری آشپزخانه است.

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

دکوراسیون نشیمن به سبک مدرن

همانطور که گفته شد ترکیب رنگی اصلی خانه شهران به رنگ آبی و طوسی دیده می شود. رنگ آبی در قسمت هایی مانند میز جلو مبلی، ستون و صندلی های ناهارخوری دیده می شود. به گفته ریحانه رنگ بدنه مبلمان راحتی در طول زمان تغییر می کند و تغییر دکوراسیون را باعث می شود. جالب است بدانید که قطعات مربعی در دیوار پشت تلویزیون، چوب ام دی اف است که از وسط نصف شده و به شکل خلاقانه ای این قسمت را پوشش داده است. فضایی گرم و مختص به زوج جوان!

مطلب مرتبط: فرق رنگ طوسی و خاکستری، اصلا تفاوتی هست؟

امیر صادقی
منزل آقای کلکسیونر
امیر صادقی

دیواری با کاشی های آبی رنگ

در قسمتی از دکوراسیون منزل میثم و ریحانه دیواری آبی می بینید. این بخش از خانه به گفته زوج جوان قبل از بازسازی آشپزخانه بوده است؛ ولی با وجود تغییر کاربری این قسمت حفظ شده است. این کاشی ها پیش از این دیوارپوش آشپزخانه بوده است و حالا با تغییر رنگ و نوارهای مخصوصی به شکل فعلی در آمده است. شلف دیواری و کنسول چوبی فضایی در ترکیب با رنگ آبی فضایی زیبا خلق کرده است و لوازم دکوری هم تکمیل کننده آن هستند.

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق خواب
امیر صادقی

آرامش آبی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ آبی در دکوراسیون اتاق خواب فضایی آرام را برای استراحت ایجاد کرده است. تخت خواب هم که از کارهای میثم است، به کلی متفاوت و با ارتفاع کم در این فضا دیده می شود. یکی دیگر از نکات متفاوت در دکوراسیون اتاق خواب، میز توالتی است که به شکل دیواری و بدون گرفتن فضای اتاق کاربری خود را دنبال می کند.

ویدئوی زیر را ببینید تا در عرض چند ثانیه کلیت فضایی طراحی خانه شهران پیش روی شما قرار گیرد:

 

با مراجعه به تورهای خانه گردی چیدانه می توانید ایده های زیادی برای چیدمان خانه خود داشته باشید. اگر شما هم دکوراسیون خلاقانه و متفاوتی دارید، عکسهای آن را برای ما ارسال کنید تا سوژه بعدی شما باشید؛ شماره تلگرام 0938854714

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: امیر صادقی |تدوین فیلم: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
fatemeh parsi در تاریخ 23 مهر 1396
هرچند طراحی داخلی این منزل به سلیقه من نزدیک نبود اما‌بنظرم نحوه چیدمان و دکور کردن وسایل تزیینی در شلف ها بسیار هنرمندانه و چشم نوازه

ثبت دیدگاه