Chidaneh.com placeholder image

چه خانه ای مناسب خانواده شماست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

راهنمای خرید:یکی از هیجان‌انگیزترین زمان‌ها در زندگی زمان انتخاب خانه است. از شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید تا محله‌ای که می‌خواهید خانواده شما در آن زندگی کند در انتخاب خانه بسیار مهم است. حتی مهم‌تر از این مسائل این نکته است که شما و خانواده‌یتان چگونه می‌خواهید از خانه خود استفاده کنید و چه نوع خانه با چه نقشه‌ای مناسب سبک زندگی شماست. از اندازه و شکل تا جایی که اتاق‌ها قرار گرفته‌اند می‌تواند در تجربه شما از خانه تاثیر بگذارد.

پیش از آن‌که خیلی گیج شوید، به این 10 راه موثر که به شما کمک می‌کند تا خانه مناسبی انتخاب کنید توجه کنید.

چوب و هنر

1. در مورد این‌که چه متراژی مناسب خانواده شماست تصمیم‌گیری کنید.

هر خانواده‌ای نیازمند یک ملک وسیع نیست و هر خانواده‌ای هم نمی‌تواند در یک آپارتمان دوخوابه زندگی کند. انتخاب نقشه کف باید با متراژ متناسب سبک زندگی شما آغاز شود. تعیین کنید که به چند اتاق‌خواب نیاز دارید و چند حمام مناسب شماست. اندازه خانه شما باید در اولویت اول قرار بگیرد.

2. نقشه کف را براساس سبک طراحی مخصوص به خود انتخاب کنید.

هر کس دارای سبک طراحی خاص خود است و انتخاب یک نقشه کف مناسب که نیازهای شما را برطرف می‌کند نکته‌ای ضروری است. آیا شما فردی سنتی هستید و یک نقشه کف چندبخشی که در آن دیوارها اتاق‌ها را از هم جدا می‌کنند را می‌پسندید یا به سبک‌های مدرن علاقه دارید و یک نقشه کف باز نیازهای شما را تامین می‌کند؟ وقتی می‌خواهید نقشه کف را انتخاب کنید به مبلمان و این‌که چگونه می‌خواهید خانه خود را تزئین و طراحی کنید فکر کنید. هنگام طراحی یک خانه استفاده از رنگ‌های هماهنگ از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین این مسئله را هنگام انتخاب نقشه کف در نظر داشته باشید.

3. در این مورد که چه نوع خانه‌ای مناسب خانواده شماست تصمیم بگیرید.

این‌که در کجا زندگی می‌کنید نکته کلیدی در انتخاب نوع نقشه کف متناسب با خانواده شماست. خانه‌های ویلایی این امکان را فراهم می‌کنند که بتوانید از فضاهای بیرونی استفاده کنید و فضای بیش‌تری برای کارهای مختلف در اختیار داشته باشید. آپارتمان‌های بزرگ می‌توانند مزایای خانه‌های ویلایی را داشته باشند اما با این تفاوت که در یک آپارتمان چندین واحد مجزا وجود دارد. باید در مورد نوع خانه‌ای که به دنبال آن هستید تصمیم بگیرید.

4. مزایا و معایب نقشه کف مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

هیچ نقشه کفی کامل و بی‌عیب نیست. همیشه معایب و مزایا در کنار هم هستند و شما باید اولویت‌های خود را بشناسید و نیازهایتان را در نظر بگیرید. خانه‌ای که دارای پنجره‌های بزرگ سرتاسری است نور طبیعی بسیار مطبوعی را وارد خانه می‌کند، اما ممکن است باعث افزایش قبض حامل‌های انرژی شود. نقشه کفی که باز و وسیع است تمرکز بر روی کارها در اتاق کار را دشوار می‌کند، چراکه وقتی شما مشغول کار هستید فرزندان‌تان مشغول تماشای تلویزیون در اتاق کناری هستند. وقتی به دنبال خانه هستید مزایا و معایب نقشه‌های کف مختلف را به دقت بررسی کنید.

5.تصمیم خود را براساس چیدمان بگیرید نه سطوح.

وقتی در مورد یک نقشه کف تصمیم می‌گیرید این نکته را در نظر داشته باشید که آیا نقشه کف کاربردی است و می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند؟ خیلی درگیر سطوح لوکس و زیبای کفپوش‌ها، پیش‌خان‌ها، و غیره نشوید، بلکه خانه را بدون این‌ها تصور کنید و بعد تصمیم خود را بگیرید. یک نقشه کف به صرف اینکه دارای یک قالیچه زیبا است نقشه کف خوبی نیست، بلکه نوع چیدمان فضاها و محل قرارگیری آن‌ها نسبت به هم و در نهایت کارآیی آن‌ها است که مهم است.

6. با یک فرد متخصص یا یک طراح مشورت کنید.

وقتی به طور کلی بدانید که به دنبال چه نوع خانه‌ای هستید، افراد متخصص در این حرفه می‌توانند در مورد عواملی به شما مشورت بدهند که ممکن است بسیار جزئی ولی در عین حال مهم باشند. عواملی مانند مصرف انرژی، هزینه‌های مربوط به خرید و فروش خانه، نزدیکی خانه به منابع محلی مانند مدرسه، فروشگاه، و غیره، و هزینه نگهداری بسیار مهم هستند و یک فرد متخصص می‌تواند در مورد آن‌ها به شما کمک زیادی بکند.

7. هنگام انتخاب نقشه کف به غریزه و احساس خود اعتماد کنید.

همه ما وقتی خانه‌ای به نظر راحت و مناسب می‌آید می‌توانیم این مسئله را احساس کنیم. این احساس و غریزه را هنگام انتخاب میان نقشه‌های کف مختلف جدی بگیرید. تعداد نقشه‌های کف بسیار زیاد است. خانواده‌ای که دارای کودکان کم سن است ممکن است دوست داشته باشد که اتاق‌خواب اصلی در کنار اتاق‌خواب‌های دیگر باشد اما یک خانواده که افراد آن بزرگسال هستند خانه‌ای را ترجیح می‌دهد که اتاق‌خواب اصلی آن از دیگر فضاها جدا باشد. به ندای درونی خود هنگام انتخاب نقشه کف گوش کنید.

8.در مورد این‌که می‌خواهید مبلمان فعلی خود را نگه دارید یا یک دست مبل جدید بخرید تصمیم بگیرید.

اگرچه هنگام انتخاب خانه چیدمان اتاق‌ها و نقشه کف بخش اعظم فکر شما را به خود مشغول می‌کند، اما اگر دقت نکنید انتخاب مبلمان می‌تواند تاثیر عاطفی خاصی روی شما بگذارد و هزینه زیادی هم در بر داشته باشد. اگر می‌خواهید از مبلمان فعلی خود در خانه بعدی نیز استفاده کنید، هنگام انتخاب نقشه کف به آن‌ها نیز توجه کنید. اما اگر می‌خواهید مبلمان جدیدی بخرید، باید در هنگام انتخاب مبلمان دقت زیادی بکنید.

9. پیش از انتخاب نقشه کف به محدودیت‌های مالی خود فکر کنید.

همیشه بخشی فانتزی در ما وجود دارد که به دنبال خانه‌ای بزرگ‌تر و بهتر است. پیش از این‌که به نقشه کفی دل بسپارید، توانایی مالی خود را در نظر بگیرید. هنگام انتخاب خانه به تمام هزینه‌ فکر کنید و آن را با توان مالی خود بسنجید.

10.این‌که یک نقشه کف امکان اصلاح و بازسازی داشته باشد مزیتی مهم است.

اگرچه پیدا کردن نقشه کفی که متناسب با نیازهای شماست بسیار خوب است، اما برخی از نقشه‌های کف را می‌توان اصلاح و بازسازی کرد. خارج کردن یک کمد اضافی از اتاق کودک یا برداشتن یک دیوار برای ورود نور طبیعی بیش‌تر می‌تواند باعث بهبود نقشه کف شود. هنگام انتخاب نقشه کف به این مزیت‌ها نیز فکر کنید.

به ما بگویید: شما هنگام انتخاب خانه به چه چیزهایی دقت می‌کنید؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
farkhonde در تاریخ 14 مرداد 1393
به نظر من اصلا مهم این نیست که خونه چقدر بزرگه . مهمترین نکته نقشه خونست . با یه نقشه وب خونه های کوچیک بزرگر به نظر میرس.

ثبت دیدگاه