Chidaneh.com placeholder image

سرویس خواب جدید و شیک، چی بخرم قدیمی نشه؟

به قلم: یاسمین ثریا

اگر دوست دارید یک سرویس خواب جدید و شیک برای جهیزیه‌تان بخرید یا تخت‌خواب دونفره قبلی‌تان را عوض کنید اما می‌خواهید این‌بار مدل شیکی را بخرید که بعد از چند سال دل‌تان را نزند و به دکوراسیون اتاق‌خواب‌تان هم بخورد؛ باید راهنمای خرید تختخواب دونفره چیدانه را بخوانید. مثلا می‌دانید بهترین جنس تختخواب چیست؟ ارتفاع مناسب یا بهترین طول و عرض تختخواب چیست؟ بالای تختخواب چه تزئینی داشته باشد زیباتر است و به دکوراسیون منزل شما می‌خورد؟ سرویس خواب جدید و شیک باید به سایر اجزای دکوراسیون منزل بخورد؟ بهتر است، گاهی به مدل‌های سرویس خواب مدرن این راهنما بیاندازید و پس از بررسی نکات مهم در انتخاب تخت‌خواب دونفره و سرویس خواب زن‌و‌شوهر، بهترین تصمیم را بگیرید.

در ادامه خواهید دید:

چوب و هنر
  • انواع سرویس خواب جدید و شیک را چطور انتخاب کنم؟
  • سرویس تخت خواب جدید چه اجزایی دارد؟
  • رنگ تختخواب جدید و شیک چی مده؟
  • سرویس خواب مدرن چه فریمی دارد؟
  • ام دی اف بخریم یا چوب؟

ریزو
تختخواب
goldریزو

انواع سرویس خواب جدید و شیک را چطور انتخاب کنم؟

اگر دوست دارید در خرید سرویس خواب جدید و شیک هوشمندانه عمل کنید باید این نکاتی که در ادامه برای شما فهرست می‌کنیم را با دقت بخوانید؛ در غیر این صورت به بازار مبلمان می‌روید و فروشنده‌ها برای این‌‌که جنس نمایشگاه خود را سریع‌تر رد کنند، برود، شما را گول می‌زنند و در نهایت سرویس خوابی را به شما می‌فروشند که بعد از تحویل گرفتن آن در منزل، متوجه می‌شوید، اصلا دوستش ندارید. مثلا در تصویر بالا یک سرویس خواب جدید و شیک طوسی با پاتختی آیینه‌ای می‌بینید که در این اتاق واقعا زیباست، اما اگر شما در یک خانه 60 متری زندگی می‌کنید، این تخت با پشتی بلند و رنگ نسبتا تیره اصلا برای شما مناسب نیست و باید در مدل‌‌های سرویس خواب جدید، یک طرح ساده و روشن‌تر را انتخاب کنید.

طرح سرویس خواب جدید و شیک برای منزل کوچک

متراژ منزل و اتاق‌خواب: هنگام تهیه انواع سرویس خواب جدید و شیک اول نگاه کنید خانه شما چند متر است و حالا چند متر از این فضا مختص، اتاق‌خواب است؟ اگر خانه‌ای 80 متری است و یک اتاق خواب مستر 20 متری دارد، مسلما با خیال راحت می‌توانید یک سرویس خواب نسبتا بزرگ و کامل را بخرید اما به تصویر بالا دقت کنید، متراژ این اتاق خواب تقریبا 12-15 متر مربع است؛ پس باید از تولیدکننده تخت‌خواب بخواهید، مدلی را به شما پیشنهاد دهد که مانند تصویر بالا، از پاتختی‌های ساده کوچک و عرض کم برخوردار است. رنگ این سرویس خواب اگرچه طوسی است اما با دیوارهای سفید اتاق، کاملا هماهنگ شده و اتاف خواب را دلباز کرده است.

مطلب پیشنهادی: برای تغییر دکوراسیون اتاق خوای ایده نداری؟ بیا اینجا

 

ریزو
دارور و پاتختی
goldریزو

سرویس تخت خواب جدید چه اجزایی دارد؟

قدیم‌ها سرویس خواب یک تخت‌خواب، 2 پاتختی و میز توالت بود؛ الان انواع سرویس خواب‌ جدید و شیک را که در فروشگاه‌ها ببینید این اجزا را دارند:

  1. تخت‌خواب
  2. یک جفت پاتختی
  3. میز توالت
  4. صندلی
  5.  آینه ایستاده
  6. پاف
  7. نیمک
  8. دراو
  9. کمد

بسته به این‌که در اتاق‌تان تمام این اجزا جا می‌شوند یا خیر و چه بودجه‌ای را برای خرید سرویس خواب در نظر دارید، می‌توانید تمام این اجزا با هر کدام را نیاز دارید به تولیدکننده سرویس خواب سفارش دهید. در این تصاویر نمونه‌هایی از اجزای سرویس خواب اتاق‌خواب مستر را می‌بینید.

مطلب پیشنهادی: 13 مدل تخت‌خواب دو نفره به سبک تورهای خانه‌گردی

ریزو
سرویس خواب مخمل دونفره صورتی
goldریزو

جنس تختخواب جدید و شیک چه باشد؟

جنس تختخواب به قدری مهم و دارای اهمیت است که گاها بر ویژگی های دیگر مانند شکل ظاهری تاثیر می گذارد و در برخی موارد باعث می شود تا انتخاب افراد حتی فراتر از قیمتی باشد که برای یک تختخواب در نظر گرفته اند؛ اما در صورتی که این انتخاب به صورت هوشمندانه انجام شده باشد، دوام، کارایی و کیفیت را در دراز مدت به همراه خواهد داشت و همین نکات می توانند در نهایت به نفع شما از نظر مالی تمام شوند.

اول به جنس دقت کنید: انتخاب تختخواب مناسب همیشه به عنوان یکی از مهم سرویس خواب ترین دغدغه های پدر و مادرها بوده است و این مشکل با به میان آمدن بحث دکوراسیون اتاق فرزندان، اهمیت بیشتری به خود می گیرد، از این رو تیم دکوراسیون ایران میز با ارائه ی بهترین روش هایی که می توانند شما را راهنمایی کنند، نسبت به کم کردن دغدغه ی دکوراسیون و همینطور تامین کالای با کیفیت برای دکوراسیون و چیدمان فضاهای شما به بهترین حالت ممکن در کنار شماست.

ریزو
پاف
goldریزو

رنگ تختخواب جدید و شیک چی مده؟

رنگ تختخواب و دیگر اجزای تکمیل کننده ی آن مانند پاتختی، کمد، دراور بسیار با اهمیت بوده و می توانند فضای شما را بزرگتر، زیباتر و خاص تر نشان دهند. از جمله متد هایی که توسط غالب افراد پذیرفته می شود سبک دکوراسیون هماهنگ و ست است؛ به این صورت که سعی می شود تمامی اجزا از نظر رنگ و زیبایی ظاهری در یک سطح باشند و تفاوت میان رنگ آنها فقط تیرگی و روشنی آن طیف رنگی باشد. از جمله رنگهای محبوب که در فرهنگ جامعه ی ما به خوبی پذیرفته شده است، رنگ سورمه ای و طوسی است که شما می توانید از پرده، آباژور، مبلمان، تختخواب و یا سرویس خواب، کمد و دراور فضایتان را بر اساس این رنگ دکور کنید.

ریزو
سرویس خواب جدید
goldریزو

سرویس خواب مدرن چه فریمی دارد؟

به چارچوب و آن حجم مکعبی که تخت‌خواب را تشکیل می‌دهد، فریم تخت‌خواب می‌گویند، در انواع سرویس خواب جدید و شیک که در نمونه‌‌های ریزو می‌بینید، این فریم ساده انخاب شده که با خانه‌های امروزی هماهنگی داشته باشد.

چه اتاقی چه مدل سرویس خوابی می طلبد؟

شما باید ابتدا اتاق خواب خود را بشناسید و بدانید می خواهید دکوراسیون اتاق خواب شما به چه شکل باشد از این رو بسیار مهم است که مواردی را در این شناخت بررسی کنید. توجه کنید متراژ اتاق خواب شما و فضای مفید در آن می باشد. گاهی اتاق با آنکه آنقدر بزرگ است اما تعداد وسایل شما بیش از اندازه است و جایی برای قرار دادن تخت باقی نمی ماند. به علاوه  توجه داشته باشید تا مقدار فضایی که برای قرار دادن تخت خواب را دارید محاسبه کنید. در این محاسبه هم پیشنهاد می کنیم فضایی را برای رفت و آمدن قرار دهید و فضا را خفه نکرده و از اتاقتان یک انباری درست نکنید. این موارد می توانید به بهتر شدن اتاق شما کمک بسیاری کند. در ادامه باید بدانید چه نوع تخت خوابی را برای اتاق خود می خواهید سرویس خواب ها یا تخت خواب های گوناگونی برای دکوراسیون های مختلفی می باشد که دست شما برای انتخاب باز می گذارد.

ریزو
سرویس خواب مخمل دونفره طوسی تیره
goldریزو

به ابعاد تخت توجه کنید

  انتخاب یک تختخواب یا سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب شما می باشد. در این زمان شما دیگر می دانید ابعاد تخت باید در چه حدودی باشد و مدل و سبک آن را نیز می دانید. حال نوبت این است تا بودجه خود را در این انتخاب لحاظ کنید تا گزینه های خارج از توان مالی شما خط بخورند. اولین مورد مربوط به این می شود که شما می بایست بدانید هر کدام از سبک ها متریال ها چه تاثیری روی قیمت تمام شده تخت می گذارد و باید این موارد را با دقت رعایت کنید. به طور معمول تختخواب های سلطنتی با توجه به متریال های اصلی آن و اینکه چوب عنصر اصلی در ساخت آن است بسیار گران می شود. این چوب می تواند از انواع درخت ها ها باشد اما دلیل دیگری که قیمت این تخت خوب ها را بالا می برند این است که این تختخواب ها منبت کاری شده و زمان زیادی نیز صرف درست شدن اینها شده و همه این موارد منجر به بالا رفتن تخت خواب های سلطنتی چوبی می شود.

ام دی اف بخریم یا چوب؟

از دیگر اناوع تخت ها می تواند به تخت خواب هایی با جنس ام دی اف اشاره نمود که به دلیل ظاهر و قیمت مناسبی که دارد مورد توجه بیشتری قرار گرفته و همین مسئله نیز به مزیت مهم آن تبدیل شده و فروش این نوع تخت ها طی سالهای گذشته بیشتر شده است. از انواع متریال ها می تواند به فلز اشاره نمود که بیشتر برای تخت خواب های یک نفره استفاده می شود. طرح تخت خواب های فلزی بیشتر ساده بوده و تنوع طرح های آن نیز بسیار پایین می باشد. خوب حالا شما سبک و مدل را باید انتخاب کنید. مدل های زیاد باید به شما برای انتخاب یک مناسب کمک کند و سبب نشود تا بین مدل های بسیار زیاد و تمنوع شما سردرگم شوید. از همین رو پیشنهاد می کنیم از قبل با مشاهده مدل های تختخواب و سرویس خواب در اینترنت بتوانید چیزی را که می خواهید را درک کرده و در بازار به دنبال مدلی نزدیک به آن بگیردید.

مطلب پیشنهادی: فریم تخت‌خواب چه مدل‌هایی

ریزو
سرویس خواب جدید
goldریزو

 

سرویس خواب اسپرت چه سایزی است؟

بهتر است برای اطلاع دقیق از اندازه انواع سرویس خواب جدید و شیک نگاهی به این جدول بیاندازید؛ ما تمامی سایزهای تخت‌خواب را برای شما درج کرده‌ایم که بتوانید هنگام بررسی، مقایسه دقیق‌تری داشته باشید.

مدل تختخواب عرض (cm) طول (cm)
تخت سوپر کینگ (Super King) 200 200
تخت کینگ (King) 180 200
تخت کویین (QUEEN) 160 200
تخت دوقلو 140 200
تخت یک نفره 90 200

بهداشت تخت خواب را جدید بگیرید: حفظ بهداشت و سلامتی در زندگی امری ضروری است. برای جلوگیری از رشد باکتری ها ارتفاع تخت باید به گونه ای باشد که هوا جریان یابد و از تجمع رطوبت و افزایش دما جلوگیری شود.

بزرگترین تفاوت بین این نوع تختها ، اندازه گیری اندازه آنهاست.

  1. تخت خواب منفرد کوچکترین است و فقط برای یک نفر در نظر گرفته شده است ، در حالی که تخت خواب دونفره توانایی پشتیبانی از دو نفر را دارد. تخت رینا این یک نسخه راحت تر برای زوج ها است زیرا از آن عرض بیشتری دارد. الف ری این بزرگترین و راحت ترین مدل از این مدل ها است.
  2. تخت دو قلو:  گران تر است ، اما یک تختخواب است که برای یک نفر نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر مورد استفاده زوج ها قرار می گیرد و این امکان را برای هر فرد فراهم می کند تا فضای شخصی 68 سانتی متر داشته باشد. همچنین پیدا کردن ملافه برای این مدل نیز آسان است. نقطه ضعف این است که این تختخواب به یک سکو احتیاج دارد و فضای لازم برای هر شخص خیلی زیاد نیست.
  3. تخت ملکه : اندازه ملکه تختها بطور قابل توجهی باریک تر از اندازه پادشاهاما آنها گزینه راحت تری برای زوجین هستند. این یک مدل واسطه بین تخت دونفره دو قلو و کینگ است یکی از مشکلات اندازه ملکه پیدا کردن ملافه برای این مدل دشوارتر است. 
  4.  اندازه پادشاه این وسیع ترین و راحت ترین نسخه در بین چهار مدل است. این اجازه می دهد تا دو فرد متوسط ​​بخوابند که در کنار هم بخوابند ، اما با یک فضای فردی معادل یک تخت برای هر یک.اگرچه تخت اندازه پادشاه آنها می توانند راحت تر باشند ، برای جابجایی بسیار سنگین هستند و به یک اتاق بزرگ نیاز دارند. علاوه بر این ، هزینه های اولیه و طولانی مدت برای داشتن یک تختخواب اندازه پادشاه برتر از تختخواب است.

ریزو
دارور و پاتختی
goldریزو

دیگر فاکتورهای ظاهری تخت خواب جدید وشیک

  • ارتفاع: ارتفاع مناسب تخت به شما اجازه می‌دهد زیر تختخواب را نظافت کنید. بهتر است پایه های تختی که انتخاب می‌کنید به فرمی باشد که امکان نظافت را به راحتی داشته باشید. با توجه به ویژگی جسمی خود، ارتفاعی مناسب است که هنگام نشستن و برخاستن پاها به صورت نود درجه روی زمین قرار گیرد. ارتفاع تقریبی حدود 40 سانتی متر تخمین زده می‌شود.
  • ساختار: ممکن است هر چند وقت یکبار بخواهید با تغییر چیدمان خانه دکوراسیون داخلی را تغییر دهید یا سالی یک بار مجبور به اثاث کشی هستید، تختخوابی سبک انتخاب کنید که به راحتی قابل جا‎به‎جایی و در قسمت اتصالات مقاومت بالایی داشته باشد تا با گذشت زمان و باز و بسته شدن مکرر آسیب نبیند.
  • پایه: پایه تختخواب باید توان نگه داری وزن افراد را داشته باشد و خم نشود. اگه تختی انتخاب می‌کنید که پایه ندارد و کشویی است به کیفیت چارچوب و بدنه زیرین تشک دقت کنید. بدنه نباید ترک داشته و باید از جنسی با استحکام بالا تولید شده باشد.
  • جنس تخت نوجوان: شاید نمی‌دانستید که باید تخت کودکان را مستحکم تر از تختخواب بزرگسالان انتخاب کنید. وزن کودکان کم تر است اما معمولا کودکان روی تخت مشغول بالا و پایین پریدن هستند. تختخواب از جنس های مختلفی مانند چوب، فلز و ام دی اف تولید می‌شود که با توجه به منطقه جغرافیایی، بودجه، سلیقه و نیاز می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید. برای مثال در مناطقی که رطوبت بالا است پیشنهاد می‌شود از تختخواب های فلزی استفاده شود.
  • تاج: تاج تختخواب علاوه بر نقش زیبا سازی، کاربرد هم دارد. تاج های مسطح و نرم بهترین انتخاب هستند. ممکن است هنگام برخاستن یا خوابیدن، سر شما با آن تماس پیدا کند، یا بخواهید برای خواندن کتاب به صورت قائمه بنشینید و به آن تکیه دهید.
  • رنگ تختخواب: انتخاب رنگ با توجه به روانشناسی رنگ در دکوراسیون صورت می‌گیرد و به سبک دکوراسیون اتاق خواب شما بستگی دارد. ویژگی هر رنگ را بشناسید و با داشتن اطلاعات کافی برای رسیدن به فضایی دلنشین و آرامش بخش رنگ مورد نظر را انتخاب کنید. استفاده از رنگ های گرم برای کودکان، رنگ سفید برای اتاق عروس و رنگ های سرد و خنثی برای اتاق بزرگسالان پیشنهاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی: اگر فرزندتان در اتاق شما می‌خوابد، این تخت‌های کودک را ببینید

ریزو
سرویس خواب جدید
goldریزو

در خرید تخت جدید و شیک به وزن دقت کنید

  • نباید در اثر گذشت زمان دچار افت کیفیت شود. 
  •  وزن مناسب و کمی داشته باشد تا در صورت نیاز بتوان آنرا به قسمت های دیگر خانه حمل نمود.
  • در عین حال که از تشک راحتی برخوردار است در برابر فشار و وزن مصرف کننده نیز مقاوم باشد.
  • تخت دو نفره باید به نحوی بر روی زمین قرار بگیرد که هیچگونه لغزشی بر اثر جابجایی فرد بر روی تخت نداشته باشد و در جای خود ثابت بماند.
  • تخت دو نفره باید گنجایش و ظرفیت دو نفر به صورت همزمان را داشته باشد تا هنگامی که دو نفر به صورت همزمان بر روی آن استراحت پرداختند اعضای بدن آنها هیچگونه برخوردی با یکدیگر نداشته باشد.
  • تخت دو نفره نباید بعد از گذشت مدتی افت کیفیت داشته باشد. عواملی که نشان دهنده افت کیفیت هستند را میتوان پارگی رویه تشک، فرورفتگی تشک و رنگ پریدگی تشک نام برد

ریزو
تختخواب
goldریزو

اگر مستر روم دارید چه تختی باید بخرید؟

مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید تخت خواب دو نفره مد نظر داشته باشیداز این قرار است:

  1. اتاق خواب شما چقدر بزرگ است؟ تخت خواب‌های دو نفره به راحتی در اغلب اتاق‌ها جا می‌شود، ولی گزینه بسیار مناسبی برای اتاق‌های متوسط هستند. اگر اتاق شما کوچک است، یک تخت دو نفره کوچک یا استاندارد  به همراه یک فضای نگه‌داری در زیر آن را مد نظر داشته باشید. اگر اتاق شما بزرگ بوده و حس خالی بودن را دارد، استفاده از تخت ریزو شما دنج‌تر به نظر برسد.
  2. چقدر از فضای خود را می‌توانید از دست دهید؟ برای داشتن یک اتاق گرم و دلنشین، بزرگ‌ترین تخت خوابی را که می‌توانید انتخاب کنید. چرا که نه؟ شما یک سوم زندگی خود را بر روی آن می‌گذرانید. شما همیشه می‌توانید فضای از دست رفته اتاق را با کشوها یا فضای زیر پایه‌های تخت جبران کنید.
  3. چه کسی می‌خواهد از تخت خواب استفاده کند؟اگر تخت را برای اتاق مهمان می‌خواهید، از مهمان‌هایی که اکثراً به خانه شما می‌آیند، سوال کنید. اگر برای خودتان یا هم اتاقیتان یا فرزند خود می‌خواهید، به فروشگاه محلی رفته و چند تخت را امتحان کنید و تخت خواب مناسب خود را بخرید.
  4. تخت خواب چند نفر را باید در خود جا دهد؟اگر تخت، تخت خواب مهمان است و تنها یک نفر مهمان می‌خواهد از آن استفاده کند، گزینه کوچک‌تر را انتخاب کنید. اگر فرزندان‌تان می‌خواهند با دوستان خود باشند، گزینه بزرگ‌تر را انتخاب کنید. برای نوجوانان و افراد مجرد که به دنبال فضای بیشتر در کف اتاق هستند، بهتر است با یک تخت خواب دو نفره کوچک کنار بیایند.
  5. چگونه می‌توانید به ازای پول پرداختی بهترین مورد را بخرید؟ تخت خواب‌های دو نفره با اندازه استاندارد بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است. با گزینه‌های زیادی که در دسترس‌اند، حتماً موردی وجود دارد که مناسب هر بودجه‌ای باشد. به خاطر داشته باشید که تخت ‌خواب‌های دو نفره به شدت محبوب و متنوع هستند، بنابراین به راحتی می‌توانند بین اعضای خانواده، دوستان یا مهمانان خریداری شوند.

ریزو
پاف
goldریزو

 مزایا و معایب تخت خواب‌های دو نفره مستر

مزایا

  1. به راحتی در اغلب اتاق‌ها با اندازه‌های مختلف جا می‌شود.
  2. انطباق‌پذیر و محبوب است، بطوری که به راحتی می‌تواند بین اتاق‌های مختلف جابجا شود.
  3. خواب راحتی را در طول شب برای یک یا دو نفر فراهم می‌کند.
  4. ارزش خرید بالا و سرمایه‌گذاری طولانی مدت را دارد.
  5. مناسب افراد نوجوان، افراد مجرد، زوجین و مهمانان

معایب

  1. ممکن است به راحتی در اتاق خواب‌ها یا اتاق‌های کوچک جا نشود.
  2. برای خوابیدن بیش از دو نفر راحت و مناسب نیست.
  3. برای خانواده‌های بزرگ با بچه‌های که در تخت بازی می‌کنند مناسب نیست.
  4. ممکن است برای زوج‌های که مشکلات خواب دارند، خیلی کوچک باشد.

ریزو
سرویس خواب مدرن
goldریزو

بعد از بررسی مهم ترین نکات خرید سرویس خواب جدید و شیک به نظر شما این‌ مدل‌های پارچه‌ای و زیبا بهتر است یا همان طرح‌های چوب قدیمی؟ در کدام اتاق خواب احساس آرامش بیشتری دارید؟ برای ما نظرتان را بنویسید و اگر مایل هستید سایر نمونه کارها شرکت ریزو را ببینید، بهتر است به پروفایل یا اینستاگرام‌ ریزو سری بزنید و با کارشناسان ریزو مشورت کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه