Chidaneh.com placeholder image

18 بنای انیمیشن های والت دیزنی در دنیای واقعی

به قلم: تحریریه چیدانه

گردشگری: دنیای قشنگی که در کارتون های دیزنی وجود دارد رویایی و دست نیافتنی به نظر می رسند، اما حتی آنها هم برگرفته از مکان هایی در دنیای واقعی هستند. تصاویری که مشاهده خواهید کرد مقایسه هایی هستند از این مکان ها با همتایان خود در دنیای واقعی، شاید شما هم پس از مطالعه این مطلب جادو را باور کردید! ممکن است درجه ای که هنرمندان دیزنی برای طراحی بناهای خود از واقعیت قرض گرفته اند متفاوت باشد اما شباهت آنها به نمونه های واقعی خود کاملا آشکار است. تعدادی از آثار کلاسیک دیزنی بر اساس افسانه های سنتی بودند، این موضوع نیز نشان دهنده این است که قصرها و بناهای آنها برگرفته از آثار دنیای واقعی هستند.

سرویس خواب بالسا

قصر زیبای خفته

معماری قصر زیبای خفته

زیبای خفته – قلعه Neuschwanstein، بایرن، آلمان

قصر باشکوه و زیبای انیمیشن زیبای خفته برگرفته از قلعه Neuschwanstein در بایرن آلمان است. این بنا در سال 1892 به دستور لویی دوم و به احترام آهنگساز مورد علاقه خود؛ ریچارد واگنر و برای انزوای خویش ساخته شده است. وی که با لقب قوی پادشاه شناخته شده، بسیار حامی هنر بوده و بناهای زیبایی را در سراسر بایرن از خود به جا گذاشته است.

دیو و دلبر

معماری بنای کارتون دیو و دلبر

دیو و دلبر – آلزاس، فرانسه

میدان این روستای کوچکی که در کارتون دیو و دلبر وجود دارد از آلزاس که منطقه زیبایی در شمال غرب فرانسه است الهام گرفته شده است. این منطقه در طول تاریخ اروپا و سیاست آلمان نیز معروف و شناخته شده است. به این ترتیب، این مکان رویایی و کارت پستالی، ترکیبی از این دو فرهنگ است که در مکان های مختلف و به خصوص معماری های معنوی زیبا در منطقه بسیار شناخته شده هستند.

کارتون گیسو کمند

معماری بنای کارتون گیسو کمند

گیسوکمند – Mont Saint-Michel، نورماندی، فرانسه

قلعه پادشاهی کارتون گیسوکمند برگرفته از این قلعه است. این بخش از جزیره بسیار منحصر به فرد و زیباست و با کمک جذر و مد از دیگر بخش های آن جدا شده است. این ویژگی، مزیتی است که به آسانی کمک می کند تا ایوانی مستحکم و قابل دفاعی ایجاد گردد. امروزه نیز ظاهر زیبا و خیره کننده آن، جاذبه گردشگری محبوب و پرطرفداری به حساب می آید.

کارتون آپ

صخره کارتون آپ

 Up– Angel Falls – ونزوئلا

آبشار بهشتی که در کارتون Up دیده می شود از Angel Falls ونزوئلا الهام گرفته شده است که با نام های Kerepakupai Vena  و Pemon  نیز در زبان های بومی شناخته شده است. این منطقه با داشتن بلندترین ارتفاع ( 979متر) بلندترین آبشار نیز به حساب می آید. این آبشار از کوهی با نام Auyantepui سرازیر می‌شود که یکی از چندین کوه معروف در ونزوئلاست.

کارتون علاءالدین

معماری تاج محل

علاءالدین- تاج محل- آگرا- هندوستان

قصر سلطان که در کارتون علاءالدین دیده می شود نیز برگرفته از این بنا در هندوستان است. این قصر هم مانند بسیاری از بناهای دیگر، آرامگاه باشکوهی است که به دستور امپراتور شاه جهان برای همسر خود؛ ممتاز محل و در سال 1632 ساخته شده است. این آرامگاه نمادین از سنگ مرمر بوده و توسط باغ های سرسبزی که در اطراف آن قرار دارد احاطه شده است.

کارتون زندگی جدید امپراتور

معماری بناهای روستا

زندگی جدید امپراتور- ماچو پیچو، کوسکو، پرو

روستایی که شخصیت پاشا در این کارتون در آن زندگی می کرد نیز برگرفته از این مکان است. احتمال داده می شود که این فضا مخصوص زندگی امپراتوری اینکان ها بوده باشد. بعد از فتح اسپانیا این منطقه به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه در سال 1911 دوباره کشف شد.

کارتون مولان

معماری بناهای چین

مولان- شهر ممنوعه، پکن، چین

خانه امپراتوری که در کارتون مولان دیده می شود برگرفته و الهام گرفته از شهر ممنوعه پکن در چین است. با اینکه امروزه این مکان به روی گردشگران باز است، اما در دوره خود، مختص امپراتوری مینگ و چینگ بوده است. از آنجایی این مکان ممنوعه نام گرفت که محل زندگی امپراتور بوده و هیچ کس بدون اجازه، نمی توانست از آن خارج و یا به آن وارد شود.

گوژپشت نتردام

معماری بناهای فرانسه

گوژپشت نوتردام – کلیسای نوتردام، پاریس، فرانسه

کلیسایی که در گوژپشت نوتردام دیده می شد نیز الهام گرفته از کلیسای نوتردام فرانسه است. این کلیسای نمادین بسیار جامع و مشهور بوده و یکی از شناخته شده‌ترین نمونه های معماری گوتیک در جهان است. تکمیل این بنا حدود 200 سال زمان برده است. این بنا جزء یکی از اولین ساختمان های تقویت پرواز در اروپا است. امروزه معماران زیادی حمایت خود را از این بنا اعلام کرده اند.

قصر کارتون پری دریایی

معماری بناهای سوئیس

پری دریایی کوچولو- Chateau De Chillon، دریاچه ژنو، سوئیس

قلعه شاهزاده اریک در کارتون پری دریایی کوچولو هم از این مکان در سوئیس الهام گرفته است. قدمت این قلعه به امپراتوری روم رسیده و برای محافظت از جاده از طریق کوه های آلپ مورد استفاده قرار می گرفت. نه تنها قلعه به خودی خود زیبایی منحصر به فردی دارد، بلکه جایگاهی که در سواحل دریاچه ژنو پیدا کرده نیز به زیبایی آن افزوده و محیط بسیار مناسبی را برای قرار گرفتن پری دریایی در کارتون خود ایجاد کرده است.

انیمیشن رالف خرابکار

 معماری بناهای شهر نیویورک

ترمینال Grand Central- شهر نیویورک، ایالات متحده

بازی ایستگاه مرکزی در رالف خرابکار هم از ترمینال بزرگ مرکزی در شهر نیویورک الهام گرفته شده است. این ترمینال در سال 1913 خراب شده است و بعد از بازسازی و با وجود تهدیداتی به بمب گذاری که برای آن صورت گرفته شده است امروزه به صورت فعال مورد استفاده قرار می گیرد.

انیمیشن دیو و دلبر

معماری بناهایی در فرانسه

دیو و دلبر – قلعه Chambord، Loir-Et-Cher، فرانسه

قصری که در کارتون دیو و دلبر دیده می شود نیز از این قلعه الهام گرفته است. این قلعه در سال 1547 به دستور شاه فرانسیس اول و با عنوان کلبه شکار ساخته شده است. بسیاری گفته اند که سقف عجیب و غریب این بنا، دودکش و مناره های آن بیشتر از آنکه شبیه به قصر باشد به خانه ای در یک روستا مشابهت دارد.

انیمیشنFrozen

معماری بناهای نروژ

Frozen – کلیسای St.Olaf، Balestrand، نروژ

کلیسای کوچکی که در کارتون Frozen دیده می شود نیز از این بنا الهام گرفته است. هم چنین این بنا به دلیل اینکه توسط یک بانوی انگلیسی با نام Margaret  Greenساخته شده به نام کلیسای انگلیسی شهرت یافته است.

انیمیشن شاهزاده و قورباغه

جنگل های ایالات متحده

شاهزاده خانم و قورباغه- Louisiana bayous، ایالات متحده آمریکا

شاخه فرعی رودخانه New Orleans که در کارتون شاهزاده خانم و قورباغه دیده می شود نیز از این مکان الهام گرفته است. وجود باتلاق و موجوداتی مثل تمساح، گربه ماهی و لاک پشت که در آن دیده می شود هم برگرفته از ویژگی های همین رودخانه است.

انیمیشن Brave

معماری بناهای تاریخی بریتانیا

Brave – قلعه Eilean Donan، اسکاتلند، بریتانیا

قصر رویایی انیمیشنBrave  برگرفته از این قلعه زیباست. با وجودی که این قلعه در سال 1932 به طور کامل بازسازی شده است، اما این جزیره دارای تاریخ بسیار کهنی است. گویا در قرن های 6 یا 7 این قلعه به شکل یک صومعه بوده و بعدها به یک قلعه ای که توسط قبیله مکنزی مورد حفاظت واقع می شده تبدیل گشته است.

انیمیشن ماشین ها

معماری بناهای تگزاس

ماشین ها – U-Drop کاروانسرای، Shamrock، تگزاس

بنایی که در کارتون ماشین ها مشاهده می شود نیز از این مکان الهام گرفته است. این کاروانسرا بعد از مدتی خراب شده و سقوط کرد. در حال حاضر هم این بنا به عنوان نمونه ای از هنر دکو در معماری ملی به حساب می آید.

انیمیشن امپراطوری از دست رفته

معماری بناهای انیمیشن امپراطوری از دست رفته

آتلانتیس – Angkor Wat، Angkor، Cambodia

بنایی که در این کارتون وجود دارد نیز از این مکان برگرفته شده است. این بنا در ابتدا به عنوان معبد هندو و بعد از آن در قرن دوازدهم نیز به عنوان معبد بودایی مورد استفاده قرار گرفته است. در هر صورت این بنا بزرگ ترین بنای مذهبی در جهان نیز به حساب می آید.

قصر انیمیشن Frozen

معماری هتل های کانادا

Frozen– هتل De Glace، کبک، کانادا

قصر یخی شخصیت السا در این کارتون برگرفته از هتلی یخی در کبک کاناداست. این هتل ساختاری فصلی دارد که هر زمستان به این شکل در می آید. معماری این هتل سال به سال تغییر می کند، اما همین مسئله نیز باعث جذابیت این بنا می شود.

انیمیشن سفید برفی

معماری بناهای اسپانیا

سفید برفی – قلعه Segovia، اسپانیا

قصر ملکه ای که در کارتون سفید برفی دیده می شود برگرفته از این قلعه در اسپانیا است. این قلعه صدها سال محل زندگی پادشاهان متفاوتی بود تا اینکه در نهایت در سال 1862 توسط یک آتش سوزی از بین رفت. این قلعه بر روی صخره ای که محل تلاقی دو رودخانه است قرار دارد که باعث شباهت زیاد آن به یک کشتی شده است.

منبع: amazingarchitecture |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه