Chidaneh.com placeholder image

بازسازی اتاق خواب؛ با این ایده ها تغییر را احساس کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی منزل کار جذاب و در عین حال چالش برانگیزی است. چه بخواهید همه قسمت ­های خانه را بازسازی کنید و یا بخشی از آن تغییر کند تغییر در فضای زندگی و یا محل کار می­ تواند بسیار جالب باشد. این روزها افراد بسیاری به دنبال ایجاد تغییری در خانه ­شان هستند در نتیجه تصمیم به بازسازی می­ گیرند. در این مطلب قرار است راجع به بازسازی اتاق خواب صحبت کنیم.

 

چوب و هنر
بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب

بازسازی اتاق خواب

اتاق خواب یکی از بخش ­های مهم هر خانه­ای است. فضایی که باید احساس آرامش در آن وجود داشته باشد. اگر فکر می­ کنید؛ اتاق خوابتان نیاز به تغییر دارد؛ به فکر بازسازی باشید. بازسازی اتاق خواب می­ تواند از تغییراتی کوچک مانند؛ تغییر کاغذ دیواری باشد که به آن نوسازی هم گفته می ­شود. و یا تغییرات اساسی­ تر مانند ایجاد کمد دیواری و یا تعبیه سرویس در اتاق و… انجام شود. 

 

تغییرات در بازسازی

تغییرات در بازسازی

تغییرات در بازسازی اتاق خواب شامل چیست؟

اولین سوال در مورد بازسازی اتاق خواب شاید این باشد که برای بازسازی اتاق خواب چه چیزهایی را می­ توان تغییر داد؟ برخی از موارد بازسازی اتاق خواب عبارتند از:

  • بازسازی کف و تغییر کفپوش
  • بازسازی دیوار اتاق خواب
  • بازسازی سقف اتاق خواب
  • اصلاح و ایجاد کمد دیواری
  • ساخت سرویس بهداشتی در اتاق خواب
  • بازسازی و اصلاح نورپردازی اتاق خواب
  • بزرگ و یا کوچک کردن اتاق خواب

 

کلینیک ساختمانی راشین
پارکت چوبی و لمینیت باکیفیت
کلینیک ساختمانی راشین

بازسازی کف اتاق خواب

شاید فکر کنید که تغییر کفپوش اتاق خواب تحول زیادی در فضای اتاق ایجاد نمی­ کند؛ ولی با نو شدن متریال کف، و احساس راحتی وقتی که صبح از خواب بیدار می­ شوید و پاهایتان روی سطحی صاف و زیبا و یا گرم قرار می­ گیرد متوجه اهمیت آن خواهید شد.

انواع کف پوش­ های سرامیک، سنگ، لمینت، پارکت، موکت و… می­ توانند در کفسازی اتاق خواب استفاده شوند. با توجه به نیازهای خود و اهمیت هر ویژگی از کفپوش بهترین نوع آن را انتخاب کنید. 

 

کلینیک ساختمانی راشین
خاص و مدرن‌ترین طرح‌های کاغذدیواری
کلینیک ساختمانی راشین

بازسازی دیوار اتاق خواب

بازسازی دیوار اتاق خواب

بازسازی دیوار اتاق خواب

دیوارها سطح زیادی از اتاق خواب را تشکیل می­ دهند و در ابتدای ورود به اتاق خواب دیوارها بیشتر از همه دیده می­ شوند. بازسازی دیوار اتاق خواب می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تغییر رنگ و یا کاغذ دیواری اتاق خواب:

با زدن یک رنگ ساده و یکدست در دیوارهای اتاق خواب؛ کلیت اتاق خواب تغییر خواهد کرد. ممکن است تصمیم به بازسازی اتاق کودک داشته باشید؛ پس باید در انتخاب رنگ و کاغذ دیواری دقت کنید.

  • جابه­جایی دیوار غیر باربر:

 شاید طراح دکوراسیون به شما پیشنهاد دهد برای بهتر و کاربردی­ تر شدن فضای اتاق خواب، بهتر است دیوار غیر باربر اتاق را جابه­ جا کنید.

  • ایجاد تزئینات روی دیوار:

اگر به دنبال متنوع ­تر شدن و یا تغییر سبک دکوراسیون اتاق خواب هستید؛ تغییر در تزئینات دیوار می ­تواند موثر باشد. به طور مثال استفاده از ابزارهای کلاسیک و یا پتینه کاری روی دیوار؛ برای یک اتاق خواب لوکس و کلاسیک بسیار جذاب خواهد بود.

 

بازسازی سقف اتاق خواب

بازسازی سقف اتاق خواب

بازسازی سقف اتاق خواب

سقف هم مانند دیوار و کف می­تواند جزو گزینه ­های تغییر و بازسازی باشد. مطمئنا اگر در دیوارهای اتاق بازسازی اساسی صورت بگیرد به همان نسبت نیاز به تغییر در سقف اتاق خواهید داشت. اجرای کناف سقف اتاق خواب یکی از کارهای پرطرفدار در بازسازی اتاق خواب است. در انتخاب طرح کناف سقف برای اتاق خواب کوچک و بزرگ حساس باشید و با توجه به مساحت و ارتفاع سقف بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

کلینیک ساختمانی راشین
انواع مدل‌های پارکت لمینیت و کفپوش
کلینیک ساختمانی راشین

اصلاح و ایجاد کمد دیوار در بازسازی

کمد دیواری یکی از مهم ­ترین اجزای اتاق خواب است. اتاق خواب­ های خانه­ های قدیمی ممکن است کمد دیواری نداشته باشند،  در این صورت ایجاد کمد دیواری در اتاق خواب می­ تواند یک گزینه در بازسازی اتاق خواب قدیمی باشد. همچنین اگر اتاق خواب بزرگی دارید که فکر می­ کنید کمد آن باید بزرگتر باشد، می­ توانید کمد دیواری آن را در صورت امکان بزرگ کنید.

 

بازسازی سرویس بهداشتی در اتاق خواب

بازسازی سرویس بهداشتی در اتاق خواب

ساخت سرویس بهداشتی در اتاق خواب

یکی از ویژگی ­های اتاق خواب­ های مستر؛ وجود سرویس بهداشتی داخل اتاق خواب است. گاهی در بازسازی و طراحی داخلی ساختمان، خواسته کارفرما ایجاد سرویس بهداشتی در اتاق خواب است. این مسئله با توجه به شرایط اتاق خواب و مساحت آن؛ قابل اجرا است. همچنین اگر از قبل اتاق خواب مستر دارید؛ برای نو کردن اتاق می ­توانید به فکر تعویض کاشی، شیرآلات و.. سرویس بهداشتی آن باشید.

 

اصلاح نورپردازی اتاق خواب

اصلاح نورپردازی اتاق خواب

بازسازی و اصلاح نورپردازی اتاق خواب

اگر زیرساخت­های برق و نورپردازی اتاق خواب نیاز به تعمیرات دارد؛ از همان ابتدا به فکر باشید. زیرا یکی از مواردی که قبل از نوسازی ظاهری اتاق خواب باید انجام شود برق­ کاری ­های آن است. نورپردازی سقف را می­ توانید همزمان با بازسازی سقف در طرح سقف کناف در نظر بگیرید.

 

بزرگ و یا کوچک کردن اتاق خواب

بزرگ و یا کوچک کردن اتاق خواب

بزرگ و یا کوچک کردن اتاق خواب

ممکن است خانه ­ای با مساحت بالا داشته باشید که بخواهید تعداد اتاق خواب آن را بیشتر کنید، و یا علاقه دارید که به جای اتاق خواب بزرگ فضا را به هال و پذیرایی اضافه کنید؛ در این صورت حتما کار را به یک گروه متخصص و کاربلد بسپارید تا علاوه بر مشاوره در مورد این کار، در مورد اجرای اصولی آن خیالتان راحت باشد. جابه­ جایی و ایجاد دیوار جدید در ساختمان اصول و قوانین خودش را دارد که باید با بررسی ساختار کلی ساختمان ­ها در صورت امکان انجام شود. 

مطلب پیشنهادی: اصول بازسازی؛ از کابینت آشپزخانه تا طراحی دکوراسیون کلینیک!

 

بازسازی اتاق خواب قدیمی

بازسازی اتاق خواب قدیمی

بازسازی اتاق خواب قدیمی

این روزها افراد بسیاری تمایل به بازسازی خانه های فرسوده دارند. با تغییر سلیقه­ ها و نیازهای افراد در طی گذر زمان، دکوراسیون اتاق خواب­ های امروزی هم تغییر کرده است. به طور مثال طرح کاغذ دیواری، نوع نورپردازی، وجود سرویس در اتاق خواب و… از مواردی است که در بازسازی اتاق خواب قدیمی و به روز کردن آن انجام می ­شود. اگر دوست دارید؛ ساختار قدیمی اتاق را نگه دارید؛ با نوسازی آن و کارهایی مانند؛ تعمیر در و پنجره، رنگ زدن دیوارها، تعمیر و اصلاح کف اتاق و تعویض لوازم اتاق خواب کلیت اتاق خواب را حفظ کنید.

 

بازسازی اتاق خواب کوچک

بازسازی اتاق خواب کوچک

بازسازی اتاق خواب کوچک

بازسازی یکی از راهکارهای کاربردی کردن فضا است. یک اتاق خواب کوچک با وسایل زیادی که قرار است در آن، جا بدهید مسئله ­ی مهمی است که شما را ناچار به بازسازی اتاق خواب کوچک­تان می­ کند. ایده­ هایی برای بازسازی اتاق خواب کوچک عبارتند از:

  • تعبیه شلف و قفسه در بخش ­هایی از دیوار برای قرار دادن وسایل
  • نهایت استفاده و کاربردی کردن کمد دیواری؛ مانند بخش بندی فضای کمد برای وسایل مختلف
  • تغییر رنگ دیوارها و دلبازتر کردن فضای اتاق خواب
  • نهایت استفاده از نور طبیعی و پنجره اتاق خواب
  • انتخاب پرده ­های نازک و ساده
  • حذف تزئینات اضافی از اتاق خواب
  • طراحی دکوراسیون اتاق خواب با سبک مدرن و شیک

مطلب پیشنهادی: بازسازی آپارتمان 50 متری، خانه ای که در 20 روز دکور شد!

 

کلینیک ساختمانی راشین
قبل و بعد پروژه بازسازی منزل
کلینیک ساختمانی راشین

مراحل اجرای بازسازی اتاق خواب

برای بازسازی و نوسازی خانه باید برنامه ریزی درستی داشته باشید تا بعد از اجرا یادتان نیفتد که فلان کار انجام نشده و مجبور به دوباره کاری و صرف هزینه باشید. در ابتدا همه ­ی مواردی که قرار است تغییر کند را در نظر بگیرید و از کارهای کلی­ تر مانند تغییر دیوارها، سقف و کف و لوله کشی شروع کنید تا به کارهای ظریف­ تر و نهایی مانند رنگ و تغییر مبلمان برسید. مشاوران در زمینه بازسازی اتاق خواب به شما کمک می­ کنند تا به خوبی مراحل بازسازی خانه انجام گیرد بدون اینکه هزینه اضافی برای آن ایجاد شود.

در ابتدا همه تغییرات مربوط به سقف را انجام دهید، در طی اجرای بازسازی سقف به تاسیساتی که ممکن است در سقف جای بگیرند مانند نورپردازی، سیستم سرمایش و گرمایش و.. فکر کنید. بعد از آن دیوارها را تغییر دهید و پس از آن بازسازی کف اتاق خواب انجام می­ شود. در نهایت ریزه ­کاری­ های مربوط به دکوراسیون انجام می ­شود.

 

هزینه ی بازسازی

هزینه­ ی بازسازی

هزینه ­ی بازسازی اتاق خواب

با توجه به میزان تغییرات، بازسازی اتاق خواب می ­تواند مختصر و به صرفه باشد و یا اگر تغییرات اساسی در آن انجام دهید باید هزینه­ی بیشتری را صرف بازسازی کنید. به طور کلی هزینه­ ی بازسازی اتاق خواب به عوامل زیر مربوط می­ شود:

  • ابعاد و مساحت اتاق خواب
  • سبک دکوراسیون اتاق خواب
  • متریال ­های کاربردی در بخش­ های مختلف مانند؛ کفپوش، دیوارپوش، کمد و…
  • میزان تغییرات در ساختار اتاق خواب
  • تعداد اتاق خواب­ های  مورد بازسازی

مطلب پیشنهادی: هزینه بازسازی ساختمان را چگونه تخمین بزنیم؟

 

کلینیک ساختمانی راشین
قبل و بعد پروژه بازسازی منزل
کلینیک ساختمانی راشین

نکته ­هایی برای بازسازی اتاق خواب

  • برنامه­ ریزی در روند انجام کار بازسازی خانه را فراموش نکنید، تا در کمترین زمان و به صرفه­ ترین هزینه کار بازسازی را پیش ببرید.
  • برای بازسازی اتاق خواب کودک و نوجوان، بهتر است راجع به مواردی مانند رنگ دیوار از آنها نظر بپرسید.
  • قبل از شروع به کار با سبک­ های مختلف طراحی اتاق خواب آشنا شوید و بعد از اینکه مطمئن شدید کدام سبک را می­ پسندید کار را شروع کنید.
  • از طراحی که قرار است کار بازسازی را برای شما انجام دهد طرح نهایی را بخواهید تا ذهنیت درستی راجع به اتمام کار داشته باشید.
  • اگر قرار است اتاق خواب­تان تا مدت­ ها بدون تغییر بماند؛ در بازسازی بهتر است از طرح­ها و رنگ­ های خنثی و ملایم استفاده کنید تا زود از طرح و سبک دکوراسیون دلزده نشوید.
  • به روانشناسی رنگ ­ها توجه کنید. اگر قرار نیست مبلمان اتاق خواب را تغییر دهید؛ در انتخاب رنگ دیوارها و سقف به هماهنگی رنگ ­ها توجه کنید.
  • ممکن است به دنبال یک بازسازی با هزینه کم و به صرفه باشید؛ در این صورت طرح­ های ساده و متریال­ های ارزان­تر، میزان هزینه شما را کاهش می­ دهد. برای این مورد با یک متخصص طراح داخلی مشورت کنید.

 

بازسازی اتاق خواب

کلام آخر:

اگر اتاق خوابی دارید که فکر می­کنید نیاز به تغییر دارد؛ آن را بازسازی کنید. مطمئنا تغییر در دکوراسیون حال و هوای خانه و شما را تغییر می ­دهد. برای انجام کارهای نوسازی و بازسازی منزل، کار را به متخصصان این زمینه بسپارید. اهالی فن چیدانه در زمینه بازسازی دکوراسیون داخلی و معماری همراه شما هستند.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه