Chidaneh.com placeholder image

چگونه از شر لکه های آب روی سطوح چوبی خلاص شویم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: اکثر میزها و مبل‌هایی که در خانه‌ها استفاده می‌شوند چوبی هستند و یا بخشی از آن‌ها از چوب ساخته شده است. وقتی لیوان پر از آب یا هر مایعی را روی این سطوح چوبی می‌گذاریم ، پس از این‌که آن را از روی سطح بلند می‌کنیم متوجه می‌شویم که یک حلقه روی سطح ایجاد شده که باقی‌مانده نوشیدنی ماست. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با راه‌هایی آشنا کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید این لکه‌ها را به راحتی پاک کنید.
با چیدانه همراه باشید.


 

قالیشویی ادیب

چگونه از شر لکه‌های جدید خلاص شویم؟

یک دستمال خشک روی لکه ایجاد شده روی سطح قرار دهید، سپس اتوی گرم را روی دستمال فشار دهید تا لکه کاملا از بین برود. مطمئن شوید که اتوی شما گرم است- نه داغ- و هیچ‌گاه از حالت بخار آن استفاده نکنید. اگر ترجیح می‌دهید که از این تکنیک استفاده نکنید، بهتر است، یک دستمال نرم و خشک را به روغن زیتون یا هر نوع روغن طبیعی دیگر آغشته کنید و روی لکه بکشید. در این حالت نیز لکه پاک خواهد شد.

اگر این روش اثر نکرد و لکه به خوبی پاک نشد، مقداری سس مایونز یا ژلاتین نفتی بر روی لکه قرار دهید و یک شب صبر کنید. روز بعد با یک دستمال تمیز روی لکه را تمیز کنید. در این حالت باید لکه به طور کامل از بین رفته باشد.
 

چگونه از شر لکه‌های قدیمی خلاص شویم؟

یک دستمال پارچه‌ای را به روغن زیتون آغشته کنید و مقداری پودر سنگ جلا را به دستمال بمالید. به آرامی دستمال را روی محل لک‌شده بکشید. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا لکه از بین برود و سطح شما کاملا تمیز شود. هیچ‌گاه روی لکه قدیمی را واکس یا پولیش نزنید، چراکه این کار باعث می‌شود که لکه شما به داخل سطح چوبی نفوذ کند و دیگر نتوان آن را به راحتی از بین برد.

 

سنگ جلا یک ماده است که از آن به عنوان یک ماده پاک کننده و جلا دهنده در کارهای چوبی استفاده می‌شود و معمولا از ترکیب سنگ آهک با چند ماده دیگر ساخته می‌شود. این ماده را می‌توان با روغن‌های طبیعی ترکیب کرد و از این ترکیب برای تمیز کردن و برق انداختن سطوح چوبی استفاده کرد.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
shaghayegh2005az_3684 در تاریخ 19 آذر 1393
مفید بود

ثبت دیدگاه