Chidaneh.com placeholder image

آموزش ساخت جای دستمال کاغذی، پاشو دست به کار شو!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: جعبه های دستمال کاغذی هر چند که ظاهر چشم نواز و جذابی داشته باشند باز هم هماهنگ شدنشان با فضای دکوراسیون داخلی همیشه امکان پذیر نیست، پس بهتر است برای هماهنگ سازی جعبه های دستمال کاغذی ایده ی دیگری به کار بگیریم. یکی از ایده های کاربردی و پر طرفدار برای این منظور استفاده از جای دستمال کاغذی است؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم به شما آموزش ساخت جای دستمال کاغذی با چوب پنبه را بدهیم تا به راحتی آن را با دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب و یا فضاهای دیگرتان هماهنگ کنید، پس با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت جای دستمال کاغذی

تابلو فرش ریحان

لوازم مورد نیاز برای ساخت جای دستمال کاغذی

  • 2 عدد ورق چوب پنبه به ابعاد 12 × 12 و به قطر 4 میلی متر
  • چسب قوی
  • کاتر
  • خط کش
  • ماژیک
  • رنگ اکریلیک دلخواه 

الگوی جعبه دستمال کاغذی

ساخت جای دستمال کاغذی

برای ساخت جای دستمال کاغذی با چوب پنبه ابتدا باید ورق های چوب پنبه را به 5 قطعه شامل دو قطعه به ابعاد  4*9 ، دو قطعه 4*5 و یک قطعه9*3.75 مانند تصویر تقسیم کنید. ممکن است شما بخواهید این ابعاد را مطابق با جعبه ی اصلی دستمال کاغذی تان تغییر دهید برای بدست آوردن ابعاد مناسب بهتر است قبل از برش چوب پنبه، این قطعات را روی یک مقوا جداگانه ترسیم کنید تا از جفت شدن همه ی اجزا در کنار هم مطمئن شوید.  

جای دستمال کاغذی

مراحل ساخت جای دستمال کاغذی

در مرحله ی بعدی با استفاده از کاتر قطعات ترسیم شده روی چوب پنبه ها را برش دهید. حالا  روی برش مستطیل شکل که سطح بالایی جعبه را می سازد، یک برش به ابعاد 1 × 5 سانتیمتری ایجاد کنید تا به سادگی بتوانید دستمال کاغذی را از داخل جعبه خارج کنید.

در چیدانه بیشتر بخوانید: جای دستمال کاغذی، ۱۰ ایده برای دکوراسیون شما

ساخت جعبه دستمال کاغذی با چوب پنبه

در این مرحله از آموزش ساخت جای دستمال کاغذی باید با توجه به ترکیب رنگ موجود در فضای داخلی تان، ترکیب رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید و با کمک رنگ اکریلیک به دلخواه خودتان سطح چوب پنبه را رنگ آمیزی کنید، سپس به مدت 15 دقیقه اجازه دهید کامل خشک شود.

آموزش مرحله به مرحله ساخت جعبه دستمال کاغذی

جای دستمال کاغذی دست ساز

پس از خشک شدن رنگ ها شروع به چسباندن قطعات به یکدیگر به شکل یک جعبه کنید. برای اینکه بتوانید جعبه ی تمیزتری بسازید از مقدار کمی چسب استفاده کنید و هر قطعه را به مدت چند ثانیه مانند تصویر در محل خود نگه دارید تا زمانی که محکم در محل خود قرار بگیرد و جعبه ی شما استحکام خود را به دست آورد.  

ساخت جای دستمال کاغذی با چوب پنبه

آموزش ساخت جای دستمال کاغذی

اجازه دهید جای دستمال کاغذی ساخته شده به طور کامل خشک شود. حالا می توانید دستمال کاغذی را داخلش قرار دهد و با وصل کردن پیام های امید بخش روی آن یک جای دستمال کاغذی بی نظیر و خاص برای دکوراسیون خود بسازید. 

خوشحال می شویم ایده ها و درخواست های خود در زمینه تولید مطالب کاربردی تر با ما از راه شماره تلگرام ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ به اشتراک بگذارید. 

منبع: diys| مترجم: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه