Chidaneh.com placeholder image

کابینت رنگ نیلی انتخابی شجاعانه و شیک

به قلم: مهسا پوررضا

در مطلب قبلی به صورت کامل به رنگ کابینت آشپزخانه پرداخته ایم. انتخاب رنگ یکی از مورادی که همه برای انجام دادن آن دچار مشکل می شوند. برخی اوقات در یک آشپزخانه از بهترین ام دی اف با بهترین لوازم استفاده می شود اما در یک نگاه شما می گویید راضی نیستم یا دوستش ندارم، دلیل آن چیز پیچیده ای نیست انتخاب رنگ می تواند یکی از دلایل مهم این موضوع باشد. به همین دلیل همه در انتخاب آن دقت زیادی می کنند یا می خواهند با دکور آشپزخانه هماهنگ باشد یا با دکوراسیون منزل و مبلمان و اثاثیه دیگر خانه همسان باشد.گاه می توانید خاص عمل کرده و متفاوت از روال همیشگی و روتین عمل کنید آنگاه است که خلاقیت و انتخاب رنگ هایی متفاوت بسیار کارآمد خواهد بود که رنگ نیلی یکی از این گزینه ها محسوب می شود با ما همراه باشید تا با کابینت رنگ نیلی انتخابی شجاعانه و شیک داشته باشید.

رنگ نیلی در دکوراسیون آشپزخانه
رنگ نیلی در دکوراسیون آشپزخانه
رنگ نیلی در دکوراسیون آشپزخانه

 

تابلو فرش ریحان

رنگ نیلی در دکوراسیون آشپزخانه

ترکیب رنگ نیلی در سبک های مختلف دکوراسیون داخلی منزل یکی از مواردی است که اغلب توسط خانه دارها بکار نمی رود. وقتی اکثر مردم رنگ های تیره را بعنوان رنگ های تزیینی و ناگهانی در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب می کنند، به احتمال بسیار زیاد آن رنگ سیاه یا مشکی خواهد بود. کابینت مشکی رنگی شیک و کلاسیک است و با بسیاری از سبک ها هماهنگ می شود اما ممکن برای برخی افراد خیلی پر رنگ و تاریک بنظر بیاید. خوب در این شرایط می توان رنگ آبی نفتی را جایگزینی مناسب دانست اما حتی این رنگ تیره هم می تواند دکوراسیون را بیش از حد سنگین کند.

رنگ نیلی در دکوراسیون آشپزخانه
رنگ نیلی در دکوراسیون آشپزخانه
رنگ نیلی در دکوراسیون آشپزخانه

در این بین اما استفاده از رنگ نیلی بعنوان رنگ جذاب و ناگهانی در دکوراسیون آشپزخانه بهترین انتخاب خواهد بود. این رنگ آبی نه خیلی عمیق و سنگین است و نه خیلی سبک و شاد. تیره است اما نه به مقدار زیاد، مانند رنگ کابینت قهوه ای، همه چیز این رنگ به اندازه ای است که به دکوراسیون شما جذابیت خاصی می دهد بدون اینکه آنرا غمگین نشان دهد. کابینت رنگ نیلی یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون آشپزخانه کوچک حتی است.

کابینت رنگ نیلی انتخابی شجاعانه
کابینت رنگ نیلی انتخابی شجاعانه
کابینت رنگ نیلی انتخابی شجاعانه

کابینت رنگ نیلی انتخابی شجاعانه 

آنهایی که جرات بیشتری داشته و خواستار تنوع و تازگی در دکوراسیون منزل خود هستند، کابینت های آشپزخانه یک فرصت بسیار خوب بشمار می رود. شاید باورش سخت باشد اما آبی یکی از بهترین سایه ها برای آشپزخانه است. این رنگ باعث می شود میل به خوردن غذای بیشتر به شدت کاهش یافته و از طرفی حسی از آرامش و آسایش به شما منتقل شود. همین شرایط برای سایه های تیره رنگ نیلی نیز برقرار است، بعلاوه نیلی برای دکوراسیون های شیک و مدرن انتخاب بسیار بهتری خواهد بود.

 از روانشناسی رنگ ها هم غافل نشوید زیرا برخی رنگ‌ها اشتها آور هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند افزایش اشتهای شما شود و بیشتر از حد معمول غذا بخورید. از جمله این رنگ‌ها می‌توان به زرد روشن، قرمز و نارنجی اشاره کرد. در حالی که رنگ‌هایی مثل آبی و نیلی اشتها را کم‌تر می‌کنند. بنابراین در این مورد بهتر است به وضعیت بدنی اعضای خانه نیز توجه داشته باشیم و با آگاهی کامل رنگ مناسب را انتخاب کنیم. 

در مورد نیلی باید بگویم که اگر با رنگ‌های مناسبی ترکیب شود، اگر به اندازه مناسبی استفاده شود، و اگر توناژ درستی به کار گرفته شود، یکی از بهترین و منحصر به فرد‌ترین آشپزخانه‌ها را خلق خواهد کرد ، رنگ کابینت نیلی با طیف های تیره و روشنی که دارد می تواند در دکوراسیون قسمت های مختلفی از منزل استفاده شود.شاید شما هم جزو افرادی هستید که فکر میکنید رنگ نیلی فقط برای اتاق خواب پسربچه ها مناسب است اما این رنگ می تواند در قسمت های مختلف خانه با رعایت هارمونی با رنگ هایی مانند سفید و با توجه به سبک انتخابی برای دکوراسیون منزل در تمام فضاها نیز خوش بدرخشد و تاثیرات مثبتی بر روحیات افراد و بر سبک دکوراسیون بگذارد.  

کابینت رنگ نیلی و نور آشپزخانه

اگر آشپزخانه منزل شما گرم و پر نور است کابینت ها با رنگ نیلی می توانند انتخاب ایده آل و مناسبی برای فضای آشپزخانه باشند زیرا کابینت های نیلی نور را جذب می کنند و علاوه بر این رنگ نیلی برای کابینت ها با سبک کلاسیک می تواند ایده مناسبی باشد.در ادامه با ترکیب کابینت رنک نیلی و رنگ هایی دیگر بیشتر آشنا می شویم.

کابینت رنگ نیلی و مشکی: جسورانه و شیک
کابینت رنگ نیلی و مشکی: جسورانه و شیک
کابینت رنگ نیلی و مشکی: جسورانه و شیک

کابینت رنگ نیلی و مشکی: جسورانه و شیک

شاید فکر کنید انتخاب نیلی برای فضایی مثل آشپزخانه و در مقیاس بزرگی مثل کابینت ها، کار پرریسکی است اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که با انتخاب رنگ هایی خنثی برای دیگر بخش ها و عناصر آشپزخانه می توانید دکوراسیونی زیبا و در عین حال متعادل داشته باشید. از بهترین گزینه های پیش روی شما دیوارهایی سفید یا خاکستری و عناصر کوچک تر مشکی در کنار کابینت هایی نیلی خواهد بود. همچنین می توانید وسایل آشپزخانه خود را نیلی انتخاب کنید و برای پس زمینه آن از رنگی خنثی بهره ببرید.

ترکیب رنگ کابینت نیلی با لاجوردی، سفید
ترکیب رنگ کابینت نیلی با لاجوردی، سفید
ترکیب رنگ کابینت نیلی با لاجوردی، سفید

ترکیب رنگ کابینت نیلی با لاجوردی، سفید

اگر به دنبال انتخاب پالت رنگی آشپزخانه خود هستید و می خواهید در طولانی مدت حتی از ذره ای از دیزاین آن نیز غافل نشوید، پس نیلی، لاجوردی و سفید را در پالت رنگی آن به کار ببرید؛  به این صورت که برای دیوارها از سفید و برای عناصر دکوراسیون از دو رنگ لاجوردی و نیلی استفاده کنید. سفید موجود در این ترکیب از کوچک به نظر رسیدن فضا جلوگیری خواهید کرد. با این ترکیب رنگ کابینت، آشپزخانه ای با دیزاینی مدرن و برجسته خواهید داشت.در مطلب قبلی به صورت کامل درباره کابینت سفید صحبت کردیم.

کابینت رنگ نیلی و چوب
کابینت رنگ نیلی و چوب
کابینت رنگ نیلی و چوب

کابینت رنگ نیلی و چوب

رنگ نیلی شاخص به خوبی با چوب جفت شده است. در واقع ، ساده ترین راه برای اینکه جلوه ی خاصی به عناصر چوبی بدهید این است که آن را در کنتراست با آبی قرار دهید ، از آن جا که آبی و نارنجی (رنگی رایج از چوب طبیعی) رنگ های مکمل هستند ، به این معناست زمانی که در کنار هم به کار می روند بیشترین کنتراست را ایجاد می کنند.
آبی نیلی انتخابی هوشمندانه برای کابینت ها در آشپزخانه است که مکمل مناسبی برای چوب کف و آشپزخانه می باشد. مانند کابینت سفید و چوب که بسیار متداول است. ترکیب بسیاز جذابی برای پارکت های چوبی محسوب می شود.

ترکیب کابینت رنگ نیلی و سفید
ترکیب کابینت رنگ نیلی و سفید
ترکیب کابینت رنگ نیلی و سفید

ترکیب کابینت رنگ نیلی و سفید

یکی از بهترین انتخاب ها ترکیب کابینت رنگ نیلی و سفید است که می توان ردیف بالا را سفید و ردیف پایین کابینت را از رنگ نیلی استفاده کرد که به بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه شما کمک بسیاری کرده و بسیار شیک است.رنگ آبی نیلی با سفید درخشنده، کنتراست بالایی در آشپزخانه ایجاد می کند. 

دکوراسیون جزیره با کابینت رنگ نیلی
دکوراسیون جزیره با کابینت رنگ نیلی
دکوراسیون جزیره با کابینت رنگ نیلی

دکوراسیون جزیره با کابینت رنگ نیلی

آشپزخانه ی تماما سفید تضاد چشمگیری را با رنگ نیلی ایجاد می کند. به خاطر داشته باشید که  رنگ های تیره و سرد باعث می شوند اشیاء کوچکتر از آنچه که هستند به نظر بیایند. بنابراین انتخابی هوشمندانه برای آشپزخانه بزرگتر هستند برای اینکه به لحاظ بصری کمی کوچکتر شوند. دکوراسیون جزیره با کابینت رنگ نیلی  و یا کابینت طلایی که به صورت کامل قبلا به آن پرداخته ایم، به حد کافی شاخص هست تا به نقطه ی عطفی در این آشپزخانه ی جذاب تبدیل شود اما همچنان ویژگی آرامش بخش و بی آلایش بودن را حفظ کرده است.

استفاده از رنگ نیلی در ترکیب رنگ کلاسیک کمتر مورد توجه بانوان قرار می‌گیرد؛ هرچند این رنگ نه مثل آبی عمیق و سنگین است و نه خیلی شاد و سبک. اگر قصد دارید از رنگ نیلی در ترکیب دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید، مانند کابینت مسی باید به صورت هوشمندانه از آن استفاده نموده و رنگ‌های روشنی همچون خاکستری و سفید را به عنوان پس زمینه استفاده کنید تا تیرگی و روشنی در فضا تعدیل گردد.

کابینت رنگ نیلی
کابینت رنگ نیلی
کابینت رنگ نیلی

جمع بندی

این قانون نانوشته که کابینت آشپزخانه حتما باید همتا باشند از بین رفته است. دکوراسیون شپزخانه به رنگی شاخص یک راه خوب برای شکستن این قانون ها است. در این مقاله  کابینت رنگ نیلی برای آشپزخانه انتخاب کرده ایم. به دلیل خاصیت آرامش بخش بودن این رنگ شاید به خاطر ارتباطی که با رنگ دریا و آسمان دارد. در زمان های پر استرس و تنش چرا خودمان را با رنگ هایی که به آرامش خاطر ما کمک می کنند احاطه نکنیم .گاهی اوقات تنها چیزی که برای ساختن طرح کابینت‌های آشپزخانه نیاز دارید،ترکیب و درکنار هم قرار دادن رنگ‌هاست.که در این مقاله به کابینت رنگ نیلی انتخابی شجاعانه و شیک پرداختیم این که چگونه می توانیم آن را با رنگ های دیگر در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنیم.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه