Chidaneh.com placeholder image

گلدان های خلاقانه با عروسک های پلاستیکی

به قلم: مژگان احمدی

خیلی از ما به حیوانات افسانه‌ای علاقه داریم و دوست داریم از نشانه‌هایی از آن‌ها در خانه خود استفاده کنیم. حال اگر شما به کارهای دستی هم علاقه داشته باشید، این گلدان‌های ماقبل تاریخ این دو علاقه شما را در کنار هم قرار می‌دهند. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه با استفاده از چند مجسمه ساده دایناسور می‌توانید گلدان‌هایی جذاب و خاص داشته باشید. این گلدان‌ها هم در درون و هم بیرون خانه قابل استفاده هستند و هم می‌توانند هدیه‌های دوست‌داشتنی باشند. با کمی حوصله و البته ابزار مناسب می‌توانید به سادگی این گلدان‌های دایناسوری را در خانه خود بسازید. پس با چیدانه همراه باشید تا در ادامه به شما نحوه کار را آموزش دهیم.

استفاده از عروسک برای ساخت گلدان

بسته به نوع گیاهی که انتخاب می‌کنید، گلدان‌های ماقبل تاریخ می‌توانند زیبایی خاصی به لبه پنجره آشپزخانه شما بدهند و یا تبدیل به نقطه کانونی جذاب باغچه و یا میز تراس شما شوند.

تابلو فرش ریحان

مطلب پیشنهادی : تزیین خلاقانه گلدان های شیشه ای

وسایل مورد نیاز برای ساخت گلدان عروسکی

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  • دایناسور پلاستیکی توخالی (یا هر نوع حیوان پلاستیکی توخالی)
  • دریل
  • کاتر
  • رنگ اسپری
  • سیم و یا یک پارچه ضخیم
  • خاک و گیاه
  • کاغذ، خط‌کش، ماژیک (اختیاری)
آماده کردن عروسک های پلاستیکی

1. ابتدا گیاهی که قرار است داخل دایناسور قرار بگیرد را انتخاب کنید و سپس دهانه مورد نیاز برای قرار گرفتن گیاه داخل دایناسور را تعیین کنید. این کار را می‌توان چشمی انجام داد، اما اگر شما خیلی به دقت چشم خود در مورد اندازه‌ها اعتماد ندارید، منطقه مورد نظر را با خط و ماژیک روی دایناسور بکشید. سپس گوشه‌های منطقه‌ تعیین‌شده را با دریل سوراخ کنید.

مطلب پیشنهادی : با گلدان های فنجانی از بهار پذیرایی کنید !

برش محل مورد نظر روی عروسک

2. در این مرحله کمی باید دقت کنید چراکه باید با استفاده از کاتر فاصله بین نقطه‌های تعیین‌شده را برش دهید تا در نهایت دهانه مشخص شود.

بریدن محل مورد نظر روی عروسک پلاستیکی

3. با استفاده از کاتر تمام پلاستیک‌های اضافی را از روی سطح دایناسور جدا کنید تا در نهایت ظاهری تمیز و یکدست و آماده رنگ شدن به دست آید.

عروسک های پلاستیکی برای ساخت گلدان

4. قبل از انجام هر کاری در این مرحله باید ببینید که گیاه مورد نظر شما باید در چه شرایطی از نظر خاک و همینطور زهکش باشد. سپس با استفاده از دریل چند سوراخ زیر دایناسور ایجاد کنید تا مشکلی از بابت زهکش به وجود نیاید.

آویزان کردن گلدان های عروسکی از درخت

5. وقتی دهانه روی دایناسور و سوراخ‌های زیر آن (زهکش) برش خوردند، مکانی را برای رنگ کردن دایناسور با اسپری پیدا کنید. برای این کار می‌توان از حیاط خانه استفاده کرد، چراکه بدون نگرانی از کثیفی و چکه کردن رنگ می‌توان دایناسور را با استفاده از سیم از جایی آویزان کرد و با استفاده از اسپری آن را رنگ کرد. هم‌چنین می‌توانید یک پارچه ضخیم روی زمین پهن کرده و دایناسور را روی آن قرار داده و رنگ کنید.

مطالب پیشنهادی : پرده در دکوراسیون داخلی

طراحی فضای سبز و محوطه با نگاهی مدرن

ساخت گلدان از عروسک های دایناسوری

هنگام رنگ زدن اسپری را در فاصله 20 تا 30 سانتی‌متری دایناسور بگیرید تا بتوانید سطحی یکدست و یکنواخت روی آن ایجاد کنید. سعی کنید سطح دایناسور را به گونه‌ای رنگ کنید که همه قسمت‌های آن دارای پوششی یکنواخت و صاف باشند و در نهایت یک لایه یکنواخت از رنگ ایجاد شود. مواظب باشید هنگام رنگ کردن برای راحت‌تر انجام دادن کار وسوسه نشوید که دایناسور را با دست بگیرید، چراکه این کار رنگ زدن را دشوارتر کرده و باعث می‌شود نتوانید لایه‌ای یکدست از رنگ ایجاد کنید. پس از رنگ کردن براساس دستورالعمل روی قوطی اسپری زمانی را برای خشک شدن رنگ در نظر بگیرید.اگر از رنگ‌های روشن‌تر، مانند رنگ زرد، استفاده می‌کنید، بدانید که در این مورد بیش از یک لایه رنگ روی سطح دایناسور نیاز است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که پیش از شروع کردن لایه دوم مدتی صبر کنید تا لایه اول حسابی خشک شود.

پر کردن گلدان عروسکی از خاک

6. اکنون که رنگ به خوبی خشک شده است، زمان کاشتن گیاهان رسیده است. شاید ریختن خاک درون یک حفره کوچک کار دشواری باشد. به همین دلیل یک کاغذ را لوله کرده و آن را مانند قیف (عکس بالا) داخل حفره قرار دهید و سپس به راحتی و بدون هیچ گونه کثیفی خاک را درون دایناسور بریزید.همه خاک را درون حفره نریزید چراکه بخشی از درون دهانه دایناسور را باید به خود گیاه اختصاص دهید.

قرار دادن گل ها در گلدان عروسکی

فضایی را داخل خاک خالی کرده و گیاه خود را در وسط آن قرار دهید. سپس فضای باقیمانده را خاک بریزید تا در نهایت پیرامون گیاه از خاک پر شده و ثابت سر جای خود بایستد.اگر خاک شما خشک است، مقداری آب داخل گلدان بریزید تا کمی خاک مرطوب شود. در این حالت ممکن است سطح خاک کمی پایین‌تر رود به همین دلیل پس از این کار مقداری خاک به گلدان اضافه کنید.

گل در گلدان عروسکی پلاستیکی

با رنگ گلدان‌ها و گیاهانی که درون آن‌ها قرار می‌دهید بازی کنید تا بتوانید ترکیب بصری زیبایی ایجاد کنید. ما برای این دایناسور رنگ صورتی را انتخاب کرده‌ایم که هم مکمل رنگ بنفش روی گیاه است و هم با آن کنتراست دارد، در حالی که برگ‌های داخلی گیاه به رنگ سبز هستند.شما می‌توانید با استفاده از ترکیب‌های جذاب فضای زندگی خود را دگرگون کنید. گیاهان خاصی هستند که در فضاهای کوچک بسیار خوب رشد می‌کنند و نگهداری از آن‌ها راحت است، اما در نهایت این شما هستید که باید براساس سلایق و نیازهای خود در مورد نوع گیاه تصمیم‌گیری کنید.

تزیین باغچه با گلدان های پلاستیکی عروسکی

دلیلی ندارد که حتما خود را به دایناسور محدود کنید. خوب به اطراف خود و مغازه‌های عروسک‌فروشی نگاه کنید تا حیوان مورد علاقه‌ خود را برای ساخت یک گلدان خاص پیدا کنید.

شما نیز به ما بگویید آیا شما هم با استفاده از وسایل جذاب دست به ساخت گلدان زده‌اید؟ عکس‌های کاردستی خود را در بخش بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید هم چنین اهالی فن چیدانه آماده هستند تا در این زمینه به شما کمک کنند.

منبع : houzz | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 19 فروردین 1394
خیلی جالب بود واقعا ایده خوبی بود. هم بچه ها خوششون میاد هم زیباست
nazanin kd در تاریخ 20 فروردین 1394
ایننطوری هم میشه که با لیوان های کوچک و بادکنک گلدون های زیبا بسازیم.
nazanin kd در تاریخ 20 فروردین 1394
یا این یکی که با استفاده از یه بطری و نوار چسب و قلم مو و رنگ یه گلدون خلاقانه بسازیم.
nazanin kd در تاریخ 20 فروردین 1394
و در نهایت یه خوک عروسکی که با بطری ساخته شده.

ثبت دیدگاه