Chidaneh.com placeholder image

پل طبیعت تهران برنده جایزه سالانه A+

به قلم: لاله داورپناه

در روز 27 فروردین ماه 1394 برندگان جوایز سالانه  A+ معرفی شدند. این جوایز به معماران و طراحانی تعلق گرفته است که سازه هایی را برای بهبود و افزایش کیفیت زندگی روزانه مردم نقاط مختلف جهان طراحی کرده اند. پل طبیعت تهران، هنر مهندسین و طراحان شرکت سازه های پارچه ای دیبا نیز موفق به دریافت این جایزه شد. با چیدانه همراه شوید و در این مطلب نگاهی داشته باشید به هشت سازه ی برتر امسال که توانسته اند توجه هیئت داوران جوایز سالانه A+ را به خود جلب کنند.

چوب و هنر

پل طبیعت | شرکت سازه های پارچه ای دیبا | ایران

به جای ساخت یک سازه ی ساده که قرار بود پارک های ( پارک آب و آتش و پارک طالقانی) دو طرف یک اتوبان (اتوبان مدرس) در تهران را بهم متصل نماید، طراحان در این شهر تصمیم گرفتند پلی بسیار شگفت انگیز بسازند. در پل طبیعت طبقات مختلف و مسیر های گوناگون که نورپردازی فوق العاده ای دارند باعث می شوند تا عابرین برای پیاده روی هیجان و اشتیاق بیشتری داشته و بخواهند عبور از مسیرهای مختلف و متنوع در این سازه را تجربه کنند. برای کسانی که در بین راه از پیاده روی خسته شده اند نیز محل های فراوانی برای نشستن و استراحت کردن در نظر گرفته شده و حتی فضایی نیز به رستوران اختصاص یافته. ناگفته نماند طراح اصلی این پل معمار جوانی با نام لیلا عراقیان است.

همین حالا با گزارشگر چیدانه همراه شوید و بر روی پل طبیعت ، جلوه ای خاص میان آب و آتش قدم بزنید.

برای آشنایی بیشتر با این شرکت می توانید سری بزنید به پروفایل اهالی فن شرکت سازه های پارچه ای دیبا و مشخصات، اطلاعات تماس و دیگر پروژه های آنها را در بین اهالی فن چیدانه ببینید.

Glacier Skywalk | کانادا

این پل در ارتفاع ۵۴۷ متری و میانه ی رشته کوه های راکی کانادا بنا شده و قرار گیری آن در نقطه ای خاص و منحصر به فرد از پارک ملی Jasper باعث فراهم آمدن منظره ای بسیار وسیع و دیدنی در مقابل آن بوده است. این سازه بدون نیاز به اتصال های کابلی از روی کوه به سمت بیرون متمایل می شود و به افراد امکان ایستادن در فضایی معلق بین زمین و آسمان را می دهد تا در همین حین بتوانند از مناظر موجود لذت زیادی ببرند.

مطلب پیشنهادی : دوچرخه سواری بر روی اولین پل معلق جهان

تونل پورت میامی | ایالات متحده آمریکا

این سازه ی زیر زمینی به طول ۱۲۸۰ متر بندرگاه میامی را به آزاد راه های اطرافش متصل می کند. معماران در حین ساخت آن تصمیم گرفتند به جای ایجاد ورودی هایی معمول و ساده یک بنای هنری را بدل به راهی برای پا گذاشتن به تونل نمایند. حالا رانندگان در یک سازه بتنی زیبا که با رنگ نارنجی نورپردازی شده به زیر زمین راه یافته و از نظرها محو می شوند. در داخل تونل هم طرح های گرافیکی جذاب با رنگ های مختلف مقدار عمق و مسافت طی شده را نشان می دهد تا کسی حین رانندگی حوصله اش سر نرود.

ترمینال ۲ فرودگاه بین المللی Chhatrapati Shivaji | هندوستان

این ترمینال در زمینی به مساحت ۶۹۶۷۷ متر مربع ساخته شده و یکی از بزرگترین سقف های ساخته شده در جهان را برفراز خودش دارد. ترمینال جدید احداث شده در فرودگاه شهر بمبئی قرار است سالیانه برای ۴۰ میلیون مسافر فضایی آرامش بخش و راحت را فراهم نماید. نکته جالب در این است که سقفی تا این حد وسیع تنها توسط ۳۰ ستون نگهداری می شود. از این ستون ها در حین ساخت ترمینال به عنوان بالا بر نیز استفاده می شده تا دیگر نیازی به جرثیقل های ویژه نباشد.

نمونه کارهای اهالی فن چیدانه : خانه گلزار و طراحی داخلی هوشمندانه

خانه سعادت آباد ، طراحی داخلی برای آرامش یک خانواده ایرانی

خانه ای در کیش با زیبایی های معماری ایرانی

Shipyard Cranes Lighting Giants | Skira | کرواسی

کارخانه کشتی سازی اولجانیک در شهر پولای کشور کرواسی، در سال ۱۸۵۶ ساخته شد و حالا از آن را به عنوان یکی از قدیمی ترین کارخانه های فعال کشتی سازی می شناسند. نور افشانی شبانگاهی، جرثقیل های عظیم را تبدیل به موجودات غول پیکری کرده اند که توجه تمام مردم منطقه را به خود جلب کرده و بندر شهر را به نقطه ای دیدنی تبدیل می کند. این ایده فوق العاده ساده که می تواند هر نقطه صنعتی شهر را زنده نگه دارد، تنها با استفاده از ۷۳ لامپ LED انجام می شود. به لامپ ها برنامه ای داده شده تا در فاصله های مشخص، نورافشانی را شروع کنند. از آنجایی که هر روز جرثقیل ها تغییر جهت می دهند، هر شب بندر پولا  نمایی متفاوت خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی : نمای ساختمان با نورپردازی شگفت انگیز

در میانه هتل MARK I & II | کره جنوبی

دو ساختمان بزرگ که به وسیله یک هتل کوچکتر به هم متصل شده اند، منظره ای که تنها در گوانگجو کره جنوبی خواهید یافت. این هتل کوچک که محل اقامتی موقت اما دلنشین است درون یک ماشین تعبیه شده تا برای ساعاتی پذیرای مهمانان اش باشد. آنچه که هتل کوچک را جذاب می کند، طراحی داخلی و طراحی فضای بیرونی آن است. فضای بیرونی را مشاهده می کنید که شباهت بسیاری به ساختمان های اطراف دارد و از درون هم محلی آرام بخش است.

پل Schaufelschlucht | اتریش

این سازه که همانند یک پل ساده به نظر می رسد اما در حقیقت بخش کوچکی از پروژه ای زیرساختی بسیار بزرگ برای ساخت جاده ای میان کوهی و زیبا در رشته کوه های آلپ کشور اتریش است. طراحی خاص آن سبب شده که بسیار مورد توجه قرار بگیرد. با وجود اینکه از بتن ساخته شده اما احساسی خاص در دل کوه ایجاد می کند، به صورتی که حس می کنید این پل همیشه در این نقطه وجود داشته.

مطلب پیشنهادی : هتل محل مذاکرات در لوزان و معماری آن

KLEMET | نروژ

فضای روستایی این تئاتر منظره ای طبیعی و در عین حال زنده پدید آورده است. یک سالن تئاتر نروژی که صرفا برای یک نمایش خاص توسعه داده شد و برج ها از چوب های فرسوده خانه های روستایی اطراف تهیه شده و صندلی هایی که بازدیدکنندگان روی آن می نشستند نیز از تنه های درخت های بریده شده به وجود آمده است.

شما می توانید سوالات خود را در این خصوص در بخش بحث و گفتگوی چیدانه با کارشناسان ما در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه خانه ایست که شما می خواهید؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن است بسیار زیبا باشد، اما هیچ نکته مشترکی با خانه کوچک شما نداشته باشد. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطلالب بیشتر:خانه افشاریان ، شاه نشین کرمانشاه

 ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی

 ۱۲ بنای شگفت انگیز که پیش از مرگ باید آن ها را ببینید

 اقامتگاه دختران بی سرپرست در خوانسار

منبع : دیجیاتو  و gizmodo | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه