Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی ویلا با الهام از شخصیت صاحبخانه

به قلم: لاله داورپناه

بازسازی: طراحی فضای منزل کاری نیست که بتوان به هر کسی سپرد پس چه بهتر وقتی تصمیم به بازسازی و طراحی دوباره خانه خود می گیرید در انتخاب طراح و یا پیمان‌کار مورد نظر خود نهایت دقت را انجام دهید. این کار نه تنها نتیجه‌ای دلخواه را برای شما رقم می زند بلکه باعث می شود فرایند کار هم به راحتی و بدون دردسر انجام شود. برای انتخاب فرد مناسب راه‌های زیادی در دسترس شما هست؛ از کتابچه‌های تبلیغاتی تا استفاده از سایت‌های طراحی و دکوراسیون داخلی. برای مثال می توانید از بخش اهالی فن چیدانه فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. برای این‌که اهمیت انتخاب درست طراح و تیم طراحی را بهتر درک کنید چیدانه تصمیم گرفته است در این مطلب نمونه‌ای از یک طراحی موفق را به شما نشان دهد.

قالیشویی ادیب

دیزی ویلم برای مرتبه دوم و برای ویلای تازه خود در بلژیک، از گروه طراحان سابق خود در طراحی ویلای ماربلا کمک خواست و نتیجه برای طرفین رضایت‌بخش بود. آندریا به، مدیرعامل شرکت طراحی خانه گفت: بر اساس طراحی گذشته ما، یعنی ویلای ماربلا، رضایت و اعتماد دیزی ویلم به این گروه طراحی جذب شده و بنا به همین دلیل است که دیزی بدون نگرانی خاص و البته بی‌درنگ، طراحی ویلای تازه خود در بلژیک را نیز به این گروه محول کرده است. 

مطلب پیشنهادی: خانه ای برای آخر هفته ویلایی مدرن در شیراز

تنها معیار حقیقی او برای این پروژه حفظ حال و هوا و روحیه شیک، ساده و ظریف در فضا و اتاق خواب‌ها و اضافه شدن ذره‌ای نشاط و شادی به فضای اتاق بازی و آشپزخانه بود. طراحی خانه ای به رنگ آرامش در دستور کار تیم طراحی قرار گرفت.

طراحان می‌خواستند تا قدرت، زیبایی و جوانی صاحب خانه را در فضای خانه و در طراحی‌شان منعکس کنند و این در حالی بود که دیزی تمامی مسئولیت‌ها و جزئیات طراحی، از لوازم آشپزخانه تا وسایل جانبی را به عهده طراحان گذاشته بود.

مطلب پیشنهادی: کابینت و تغییرات چشمگیر در دکوراسیون آشپزخانه

در سالن اصلی، آندریا برای مبلمان ویلای خود رنگ خنثی و دلپذیری را برگزید و در کنار آن، کف‌پوش، کاغذ دیواری و آویزهای نوری کروی و شیشه دست‌ساز را به آن‌ها اضافه کرد. تضاد لازم با دسته صندلی‌های سیاه و سفید و یک صندلی راه‌راه زرد به فضا اضافه شد که در نهایت این تضاد شما را به سمت سالن غذاخوری راهنمایی می‌کند.

کابینت‌ها با طراحی جولین چیچستر و رنگ براق خود شکوه و عظمت لازم را به فضا بخشیدند و این در حالی است که میز غذاخوری سفید رنگ و دست‌ساز به همراه صندلی‌های سفیدی که در ساخت آن‌ها از سنگ سفید استفاده شده است، لطافت فضا را حفظ می‌کنند. چیدانه در گذشته ۲۰ ایده برای آنکه یک اتاق غذاخوری دنج داشته باشید را به شما معرفی کرده است.

اتاق مطالعه با ایده‌های مینی‌مالیستی و معاصر طراحی شده است. پایه‌های از جنس نقره میز و صندلی آن به سبک لویی چهاردهم، مبل‌های با روکش پوست و مخملی و یک دیوار با کاغذ دیواری براق فضای اتاق کار دیزی را هر چه دلنشین‌تر کرده است. با طراحی داخلی اتاق کار رویایی درخانه او می تواند از کار کردن لذت ببرد.

از میان ۱۰ ترکیب رنگ زیبا برای اتاق خواب، رنگ اتاق خواب‌ها در این ویلا در نهایت سادگی و بی‌آلایشی طراحی شده‌اند و تنها از تعداد محدودی بافت‌های مخملی و ابریشمی استفاده شده است.

اتاق خواب اصلی با رو‌تختی مخملی و براق تزئین شده و این در حالی است که اتاق خواب دیگر با پوشش کامل تخت با رو‌تختی مخملی و ترکیب رنگ سفید و صورتی دارای لطافت خاصی است. اتاق خواب مستر شیک و زیبا در دکوراسیون منزل می تواند بهترین نقطه برای آرامش و خوابی راحت باشد.

اتاق بازی با میز بیلیارد واقع در وسط سالن شادابی و نشاط به‌خصوص خود را مدیون رنگ بنفش تیره و ترکیب آن با بنفش روشن و رنگ یاسی مبلمان است.کوسن‌های طلایی رنگ، میزهایی به شکل ستاره و چراغ‌های دیواری به شکل اسکلت و کف‌پوش زیگزاگی در این اتاق همه هیجان لازم برای اتاق را به وجود آورده‌اند.

مطلب پیشنهادی: ارغوانی، رنگی برای ثروتمندان!

نقاشی دیوار، کاغذ دیواری و آویزان کردن پرده‌ها چیزی حدود یک ماه به طول انجامید و چیدمان آن که توسط خود آندریا انجام شده ده روز کامل وقت برده است. 

دیوار پوش زیبا، راه حل اقتصادی و زیبایی خانه امکان پذیر است. رنگی آرامش بخش برای اتاق خواب و دیگر قسمت های خانه را در آرشیو مطالب چیدانه ببینید.

برنامه‌ریزی برای این مجموعه و طراحی آن نیز توسط خود آندریا انجام شده است. در انتهای پروزه دیزی ویلم از نتیجه بسیار راضی بود و از نظز او همه اجزا در هماهنگی کاملی در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند و نتیجه کاملا با سلیقه او منطبق بوده است. به گفته آندریا پیدا کردن اتاق و فضایی که طراحی آن راحت و رضایت بخش باشد دشوار است اما آن‌ها در طول این پروژه سعی کردند تا در حین حفظ کاراکتر و شخصیت هر فضای به‌خصوص، هارمونی میان آن‌ها را نیز حفظ کنند.

شما می توانید سوالات خود درباره معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید. 

نمونه های ویلاهای طراحی شده توسط اهالی فن چیدانه: 
طراحی ویلای نازدلکده در مازندران برای یک خانواده پر جمعیت
ویلایی برای یک دوست در لواسان تهران
معماری ویلای کوهسار با منحنی های بی نظیر

اگر مشغول ساخت خانه، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. به نمونه کارهای آن‌ها خوب دقت کنید: این پروژه‌ها چه‌قدر شبیه خانه ایست که شما می خواهید؟ با خود صادق باشید، یک عمارت بزرگ ممکن است بسیار زیبا باشد، اما هیچ نکته مشترکی با خانه کوچک شما نداشته باشد. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

منبع: luxuriousmagazine | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه