Chidaneh.com placeholder image

ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(1)

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری : تزیین کردن ظرف غذا یکی از هنر هایی است که هر خانم خانه داری باید آن را بلد باشد. یک خانم خانه دار همان قدر که به تزیین دکوراسیون منزل اهمیت می دهد باید به تزیین ظروف غذا نیز اهمیت بدهد.  تزیین ظروف غذا را حتی به عنوان یک سرگرمی جذاب می توان در نظر گرفت، در روزهای تعطیل آخر هفته ککه اغلب همه افراد خانواده دور میز غذا جمع هستند فرصت خوبی است که این لحظات را با تزیین کردن غذاها دلچسب تر کنید، برای تزیین غذاها احتیاجی نیست که از ظروف عجیب و غریب و یا گران قیمت و پر زرق و برق استفاده کنید این کار را با ظروف ساده و کمی خلاقیت هم می توان پیش برد با چیدانه همراه باشید تا به شما بگوید چگونه این کار را انجام دهید.

تزیین میز غذا برای صبحانه

تابلو فرش ریحان

وعده غذایی صبحانه

بیایید این کار را با وعده صبحانه شروع کنیم. روزی که با یک صبحانه رنگی رنگی شروع شود بسیار دلچسب تر خواهد بود.

خوردن یک صبحانه دلچسب در روز تعطیل

تزیین میز غذا فرقی با تزیین دکوراسیون منزل نداردو همان نکته ها را باید برای آن به کار بست، مثل ترکیب رنگ ها. اگر برای صبحانه عادت به خوردن سبزی های تازه دارید، می توانید از ظروف آبی رنگ برای آن ها استفاده کنید. رنگ آبی برای پس زمینه سبز سبزی ها بسیار مناسب است این میز غذای جذاب با یک لیوان چایی خوش رنگ و نان تازه کامل خواهد شد.

یک صبحانه جذاب با میز تزیین شده

اگر می خواهید از چند نوع ماده غذایی برای صبحانهه استفاده کنید سعی کنید که همه آن ها از یک سرویس غذاخوری استفاده باشند تا هماهنگی میز غذای شما را از بین نبرند، برای میز صبحانه از رنگ های روشن استفاده کنید تا میل شما را به خوردن غذا بیشتر کند، رنگ سفید برای صبحانه بهترین است. مربا های خوش رنگ در ظروف سفید رنگ خوشمزه تر به نظر می آیند.

صبحانه های خوردنی برای کودکان

اگر کودکان بد غذا دارید چرا از تکنیک تزیین غذا برای آن ها استفاده نمی کنید؟ وقتی شما غذا آن ها به شکل های فانتزی و زیبا تزیین کنید مطمئنا می توانید آن ها سر میز بکشانید. برای این کار کافی است تا کمی دقیق تر به مواد غذایی نگاه کنید. تا بفهمید که از هر ماده غذایی به چه صورت باید استفاده کنید.

تزیین میز نهار برای داشتن یک روز عالی

وعده غذایی نهار

بعد از صبحانه باید به فکر وعده نهار باشید. برای وعده غذایی نهار به دلیل مفصل تر بودن آن می توانید خلاقیت بیشتری به خرج بدهید.

تزییم میز نهار

اگر از سوپ های خوشمزه به عنوان پیش غذا استفاده می کنید حتما روی آن ها را خامه و سبزی هایی مثل جعفری تزیین کنید. این کار علاقه افراد خانواده را به خوردن ادامه غذا جلب می کند و آن ها بی صبرانه منتظر می مانند تا ببنینند شما برای غذای اصلب برای آن ها چه چیزی آماده کرده اید.

وعده نهار و تزیین میز غذا

بعد از یک پیش غذای خوشمزه با تزیینات عالی ، حالا نوبت آن است که با تزیین غذای اصلی اعضای خانواده را سورپرایز کنید. باز هم برای کار به ترکیب نگ ها دقت کنید. اگر غذا شما قرمز یا نارنجی است حتما از رنگ سبز سبزی ها که مکمل بسیار خوبی برای رنگ قرمز است کمک بگیرید. استفاده از ظروف یکسان برای نخلفات کنار غذا فراموش نشود.

میز غذا با تزیینات ایرانی

یک میز غذای ایرانی بهترین پیشنهاد برای وعده غذایی نهار در یک روز تعطیل است. غذا های خوش رنگ و لعاب ایرانی در ظروف ایرانی همه چیز را برای داشتن یک وعده غذایی عالی در کنار خانواده را برای شما فراهم می کند.

عصرانه خوش رنگ و لعاب

عصرانه های خوشمزه

عصرانه های خوشمزه را فراموش نکنید بعد از یک چرت نیم روزه کوتاه خوردن یک عصرانه هیجان انگیز خیلی میچسبه و شما رو برای ادامه روز شاداب نگه می داره.

نوشیدنی های خوشمزه برای عصرانه

عصرونه هیجان انگیز شما می تونه یک لیوان دمنوش خوشمزه باشه که با تکه های یخ زیبایی که از قبل آماده کردید تزیین شده باشه.

و یا حتی می تونه میوه های فصل باشه که اون ها رو داخل ظرف هایی جذاب با رنگ و نقش های زیبا چیده اید.

برای عصرونه می تونید خودتون دست به کار بشید و فینگر فود های خوشمزه و رنگارنگ برای اعضای خانواده تهیه کنید و اون ها رو داخل یک ظرف ساده بچینید تا تزیینات بیشتر به چشم بیاد.

یک شام هیجان انگیز در روز تعطیل

یک شام هیجان انگیز

وعده غذایی شام رو می تونید کمی جمع و جور تر در نظر بگیرید. و بیشتر از ظرف ها و پارچه هایی که برای زیر بشقاب ها در نظر می گیرید برای تزیین استفده کنید.

همون طور که گفتیم برای تزیین میز غذای شام می تونید از لوازم جانبی برای تزیین استفاده کنید. مصداق واقعی این جمله رو می تونید توی عکس بالا ببینید که چه طور ظروف گل سرخی ایرانی با پارچه زیر بشقابی هماهنگ شده و میز و دلچسب و زیا کرده.

سعی کنید برای بشقاب های غذا یک فرم خاص را در نظر بگیرید. مثلا برنج ها یا سالاد هایتان را داخل یک ظرف بریزید و برای آن ها قالب درست کنید.

یاد تان باشد که حتی ساده ترین غذا ها هم با استفاده از تزیینات زیبا خاص تر و خوشمزه تر به نظر می آیند. پس از تزیین غذا هایتان غفلت نکنید.

اگر تمایل دارید تا با ایده های بیشتری از تزینات غذا آشنا شوید، چیدانه به شما پیشنهاد می کند تا از صفحه اینستاگرام wodesata دیدن کنید.

مطالب پیشنهادی: ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲)

بهترین مکان ها برای قرارهای عاشقانه در تهران

روش های درست چیدمان میز غذا در مهمانی ها

منبع : عکس : wodesata | نویسنده : شمیم آقازاده | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه