Chidaneh.com placeholder image

بهترین ماکروفر، باید بعضی از نکته ها رو خوب بدونم!

به قلم: تحریریه چیدانه

در بسیاری از خانه های امروزی استفاده از مایکروفر یکی از ارکان جدانشدنی در آشپزخانه است. یک مایکروفر کم‌ مصرف کار شما را ساده‌ تر کرده و غذاها را به‌ سرعت گرم می‌ کند. این وسیله همچنین برای پختن وعده‌ های غذایی کوچک طراحی‌ شده است. مایکروفرها می‌ توانند مانند یخچال و گاز یکی از نقاط مهم و کاربری در آشپزخانه محسوب شوند و از تجمع لوازم در اطراف گاز و یخچال کم کنند. در این مطلب به نکات مفید برای انتخاب بهترین مایکروفر می‌پردازیم.

مایکروفر توکار

تابلو فرش ریحان

مایکروفر توکار و یا قابل جابجایی؟ 

مایکروفر توکار کاملا در داخل کابینت قرار می‌گیرد. از سوی دیگر مایکروفرهای روی کابینت به‌ راحتی می‌ توانند بر روی هر سطحی قرار گرفته و برای روشن شدن تنها به یک پریز برق‌ نیاز دارند. روش نصب مایکروفر کاملا به فضای شما و نوع استفاده از سطوح روی کابینت در آَشپزخانه دارد. نکته دیگر این است که آیا شما صاحب‌ خانه بوده و می‌توانید بدون نگران بودن درباره نظر صاحب‌ خانه تغییری در کابینت آشپزخانه تغییر دهید یا خیر.

مجید بیانی
مایکرویو استیل FOTILE
مجید بیانی
مجید بیانی
مایکروفر شیشه ای FOTILE
مجید بیانی
میله Miele
مایکرویو میله مدل M ۶۲۶۲
میله Miele

مایکروفر توکار بهترین گزینه برای صرفه‌ جویی در فضا بوده و به علت قاب شدن توسط کابینت، نظم و زیبایی خاصی به دکوراسیون آشپزخانه می‌ دهد. در هر صورت این مایکروفرها معمولا کمی بزرگتر از دیگر مدل‌ های قابل جابجایی و مستقل هستند و مشخصا به رسیدگی و توجه بیشتری در خصوص سرویس کامل دوره‌ ای نیاز دارند.

مطلب مرتبط: تمیز کردن مایکروفر با راه حل های سریع و آسان!

بهترین مدل مایکروفر کدام است؟

قدرت، خلاقیت، نوآوری، نوع اتصال، قابل جابجایی بودن و … در هنگام خرید مایکروفر مهم هستند. اما بد نیست ویژگی‌ های یک مایکروفر ایده آل را بشناسید:

اندازه، کاربری، قطر سینی داخلی: مایکروفرها در مدل های متنوعی بر اساس اندازه سینی و میزان گرما موجود هستند. این دو ویژگی تفاوت‌ های بسیاری در نوع کاربری مایکروفر ایجاد می کند. بسیاری از ویژگی‌ ها برای پخت انواع غذا با انواع دستور پخت، همگی با سایز بدنه، قطر سینی گردان و گنجایش مایکروفر ارتباط مستقیم دارد و البته اندازه نهایی مایکروفر نیز کاملا بستگی به میزان استفاده و غذاهایی دارد که شما در هر وعده داخل آن قرار می‌ دهید.

دوو الکترونیک
مایکرویو دوو DEM-281Q0T-PT
دوو الکترونیک
دوو الکترونیک
مایکرویو دوو DEM-301N0T-PS
دوو الکترونیک
پاناسونیک Panasonic
مایکروفر مسطح پاناسونیک NN-GF574M
پاناسونیک Panasonic

میزان قدرت: تمامی لوازم خانگی آشپزخانه بر اساس میزان قدرت کارایی، رتبه گذاری شده و شما نیز آنها را بر اساس این معیار و میزان مصرف انرژی آنها خریداری می‌ کنید. برای مایکروفر مناسب‌ ترین قدرت حدود 800 تا 1200 وات است.

محل قرارگیری مایکروفر: این فاکتور به طریقه نصب و راه‌اندازی مایکروفر بستگی دارد. مایکروفرهای توکار که به مایکروفر دیواری نیز معروف هستند در داخل کابینت نصب می‌ شوند و محل نصبشان بر اساس محل قرارگیری دیگر لوازم خانگی در دکوراسیون آشپزخانه شما تعیین می شود.

مطلب مرتبط: بهترین مکان مایکروویو در دکوراسیون آشپزخانه

[[nid:116681]]

نوآوری، خلاقیت و قابلیت‌ ها: بیشتر مایکروفرها با قابلیت‌ پخت، گرم کردن، یخ‌ زدایی و … به بازار عرضه می‌ شوند. تمامی آنها دارای دکمه‌ هایی هستند که کاربری آنها را نشان می دهد. برخی از این مایکروفرها قابلیت برگرداندن انرژی را دارند و در آنها به‌ جای سیم‌ پیچی مغناطیسی، از دستگاهی مخصوص به نام اینورتر استفاده می‌ شود که می‌ توانند انرژی کمتری در مدت‌ زمان مشخص برای پخت غذاها صرف کنند.

این نوع مایکروفر با فناوری اینورتر و قدرت بخار یکپارچه، بافت و طعم غذاهای مورد علاقه شما را حفظ می کند. مایکروفرهای دیگر با گرمای کمتر با روشن و خاموش کردن، باعث پختن بیش‌ از حد کناره‌ ها، نپختن درون غذا و سرد ماندن بعضی از نقاط می‌ شود. با مایکروفرهای اینورتری می‌ توانید غذای خود را با سرعت و به‌ راحتی آب پز، بخارپز یا فقط گرم‌ کنید. در مدت‌ زمان کوتاه از آشپزی سالم و خوش‌ مزه لذت ببرید.

خرید ماکروفر

آشپزی سلامت و سریع با مایکروفر: اگر شما هم از جمله افرادی هستید که حوصله و البته وقت پخت غذاهای پیچیده را ندارید، مایکروفر می‌ تواند یکی از بهترین وسایل پخت‌ و پز برای شما محسوب شود. از پخت کاپ کیک گرفته تا خوراک مرغ و تخم‌ مرغ نیمرو! شما تمامی این غذاهای خوشمزه را می‌ توانید با تنها یک وسیله بسیار ساده بپزید. تنها نکته مهم اینجاست که از میزان حرارت و زمان کافی برای پخت هر غذا اطلاعات کافی داشته باشید. اصلا نیازی نیست نگران این موضوع باشید، اغلب مایکروفرها دارای دستور پخت و توضیحات لازم برای استفاده مناسب هستند.

میله Miele
فر مایکرویو ترکیبی میله مدل H ۶۲۰۰ BM
میله Miele

امروزه در بازار نوعی از مایکوفر وجود دارند که کار دو دستگاه را با هم انجام می دهند. فر-مایکروفر را می توانید برای صرفه جویی در هزینه و فضا خریداری کنید.

هنگام خرید مایکروفر تمامی این نکات را در ذهن داشته باشید و متناسب با کاربری خود بهترین ماکروفر را انتخاب کنید. در کنار کاربری می‌ توانید ویژگی‌ های ظاهری و طراحی مایکروفر را در نظر بگیرید و از هماهنگی آن با دیگر لوازم آشپزخانه مطمئن شوید.               

برای خرید هر یک از محصولات معرفی شده، روی آن کلیک کرده و از طریق کادر سبز رنگ با فروشنده آن ارتباط بگیرید. در قسمت افزودن دیدگاه پایین همین صفحه نظرات خود را به اشتراک بگذارید. 

​​​​​​​نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه                                                                     

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه