Chidaneh.com placeholder image

دوخت کاور کوسن یونانی، خودتان بسازید

به قلم: مژگان احمدی

من عاشق‌ طرح‌های یونانی روکش‌های کوسن هستم که می‌توان از آن‌ها به تنهایی یا در ترکیب با شکل‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کرد. خوشبختانه دلیلی ندارد که برای خریدن تعدادی روکش کوسن هزینه زیادی بپردازید؛ با تعدادی ماده بسیار ساده می‌توانید در عرض یک یا دو ساعت چنین چیزی را خودتان بسازید. با کمی وقت گذاشتن می‌توانید ظاهر کاناپه یا تخت‌خواب خود را به کلی تغییر دهید. آیا دوست دارید دوخت کاور کوسن یونانی را امتحان کنید؟ در این مطلب به شما چگونگی ساختن روکش‌های کوسن به سبک و طرح یونانی را آموزش می‌دهیم.
 

دوخت کاور کوسن یونانی

مواد مورد نیاز برای دوخت کاور کوسن یونانی

  1. یک روکش ساده کوسن: یا خودتان بسازید یا آن را بخرید. من پارچه کتانی را ترجیح می‌دهم چراکه ضخیم است، در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود، و به راحتی چروک نمی‌شود
  2. نوار چشب نقاشی: برای ایجاد خطوط راهنما برای نوار پارچه‌ای (من نوار 2.5 سانتی‌متری را روی هم قرار می‌دهیم تا ضخامت آن 3.2 سانتی‌متر شود)
  3. نوار پارچه‌ای 1.5 سانتی‌متری
  4. چسب مخصوص اتو: عرض این چسب باید کوچک‌تر از نوار پارچه‌ای باشد. در غیر این صورت عرض چسب را ببرید تا با عرض نوار پارچه‌ای متناسب شود
  5. اتو
دوخت کاور کوسن یونانی

طرح بالا را با استفاده از نوار چسب نقاشی روی پارچه ایجاد کنید. شما از نوار چسب نقاشی به عنوان راهنمایی برای نوار پارچه‌ای استفاده می‌کنید.

قالیشویی ادیب
دوخت کاور کوسن یونانی

خطوط سفید در این عکس به شما نشان می‌دهند که در کجا باید نوار پارچه‌ای را وصل کنید. پیش از چسباندن نوار پارچه‌ای، آن را بر روی یک تکه پارچه دیگر امتحان کنید تا مطمئن شوید که چسب هنگامی که روی آن را اتو می‌کنید معلوم نمی‌شود.

دوخت کاور کوسن یونانی

اکنون زمان وصل کردن نوار پارچه‌ای رسیده است:

1. نوار پارچه‌ای را بازکنید و در اولین خط راهنما توقف کنید. آن را نبرید.

دوخت کاور کوسن یونانی

2. نوار پارچه‌ای را بر روی خود تا کنید. خط تا را با استفاده از یک اتوی داغ در جای مشخص ثابت نگه دارید.

دوخت کاور کوسن یونانی

3. کمی چسب پارچه در خط تا اضافه کنید.

دوخت کاور کوسن یونانی

4. نوار پارچه‌ای را بر روی خود تا کنید و سپس با زاویه 45 درجه آن را تا بزنید. سپس نوار پارچه‌ای را تا خط راهنمای بعدی ادامه دهید. سریعا روی آن را اتو کنید تا در جای خود ثابت بماند. 

دوخت کاور کوسن یونانی

5. یک تکه چسب مخصوص اتو را بین پارچه و نوار پارچه‌ای قرار دهید و روی آن را اتو بکشید تا نوار پارچه‌ای بدون دوخت به پارچه بچسبد. 

دوخت کاور کوسن یونانی

7. در آخرین مرحله برای دوخت کاور کوسن یونانی باید آن‌قدر روی نوار پارچه‌ای با اتو حرکت کنید تا چسب مخصوص اتو آب شود. با برداشتن اتو از روی سطح و بالا زدن حاشیه‌ها از آب شدن چسب مطمئن شوید. البته سطح نوار پارچه‌ای را باید به قدر کافی اتو کنید تا چسب از بین نرود و فقط آب شود. این مراحل را به ترتیب ادامه دهید تا تمامی قسمت‌های علامت گذاری شده کامل شوند. 
 

نکته: پارچه‌ای را بین اتو و روکش کوسن قرار دهید تا از نفوذ چسب یا کثیفی به روکش جلوگیری شود.

 

وقتی کل طرح‌ها را اتو زدید و نوار چسب نقاشی را جدا کردید کار شما به پایان رسیده است. شما یک روکش کوسن زیبا را در یک یا دو ساعت و با هزینه چند دلار ایجاد کرده‌اید و روکش‌های کوسن‌ها به سریع‌ترین روش ممکن تغییر کردند و جلوه اتاق به کلی دگرگون شد.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

مطالب مرتبط:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
mahsaa.salehi_1 در تاریخ 13 اسفند 1392
مطلب کاربردی بود،لطفا باز هم از این مطالب بذارید
bass_mahsa در تاریخ 21 اسفند 1392
منم با مهسا موافقم. مطالب این چنین خیلی خوبن و کلی چیز به آدم یاد میدن. ممنون از سایت خوبتون

ثبت دیدگاه