Chidaneh.com placeholder image

سرویس بهداشتی مشکی، شیک‌تر از سیاهی رنگی نیست!

به قلم: مهسا پوررضا

هیچ وقت استفاده از رنگ مشکی برای رنگ دیوار، کف، سقف و دکوراسیون سرویس بهداشتی به ذهنمان هم خطور نمی کند! حتما شما هم با خودتان می گویید فضای دستشویی و حمام به اندازه کافی کوچک هست و رنگ سیاه قطعا فضا را کوچک تر هم نشان می دهد. درواقع استفاده از رنگ سیاه گاهی هوشمندانه است! با چیدانه همراه باشید، در این مطلب سری به حمام های کوچک و بزرگ مشکی زده ایم و قصد داریم شما را با بایدها و نباید های استفاده از رنگ مشکی در سرویس بهداشتی آشنا کنیم!

سرویس بهداشتی مشکی
دکوراسیون سرویس بهداشتی مشکی

رنگ مشکی در دکوراسیون

رنگ مشکی در دکوراسیون منزل مدتی است که در دنیای طراحی موج می زند و نخبگان زیبایی شناسی این رنگ را با زندگی روزمره سازگار کرده اند.وقتی نوبت به دکوراسیون داخلی می رسد رنگ مشکی بد است. مردم فکر می کنند تزئین با رنگ مشکی تیره و افسرده کننده است. اما این چنین نیست. واقعیت این است که حداقل کمی رنگ سیاه در هر جایی ضروری است. سیاه رنگ شب است این رنگ چشمگیر ، شیک است و جلوه ای را ایجاد می کند که برای هر فضای داخلی ضروری است. درست مانند ریمل مژه بر روی مژه ها ، رنگ مشکی، رنگ ها و شکل های اطراف را تقویت می کند. رنگ مشکی را می توان در هر خانه و حتی سرویس بهداشتی و به هر سبکی استفاده کرد.

chidaneh ad banner
سرویس بهداشتی رنگ مشکی به عنوان مد
رنگ مشکی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی رنگ مشکی به عنوان مد

اغلب هنگام نوسازی داخلی، سرویس بهداشتی تغییر می کند. برای کسانی که سرویس بهداشتی را به عنوان یک مکان عقب نشینی از استرس و فرصتی برای لذت بردن از تجملات خوب می دانند. تغییر در سرویس بهداشتی و دکوراسیون حمام مدرن با ایجاد رنگ مشکی در آن قطعا جذاب خواهد بود. یک توالت مشکی. دراماتیک و شیک. مهم این است که سرویس بهداشتی فقط کمی سیاه باشد و کاملا سلیقه ای است می توانید از این رنگ در تمام سرویس بهداشتی استفاده کرده و یا فقط بخشی از اجرا را مشکی انتخاب کنید. این رنگ مشکی به چشم مجالی برای استراحت می دهد. وقتی بیش از حد رنگ های روشن دارید آنها تقریباً شناور به نظر می رسند و ممکن است برای چشم گیج کننده باشد.

سرویس بهداشتی رنگ مشکی
سرویس بهداشتی لوکس مشکی

رنگ سیاه در فضا نور را جذب می کند و فضای داخلی را کم نورتر از آنچه که هست نشان می دهد. به همین دلیل طراحان توصیه می کنند تا با استفاده از آینه، شیشه، لوازم براق در دکوراسیون حمام، نور موجود در فضا را دو چندان کنید و دکوراسیون خود را درخشان تر از قبل طراحی کنید. دیوارهای سیاه رنگ بسیار زیبا و پر زرق و برق هستند، اما نیاز به یک نورپردازی خوب دارند. آثار هنری زیبا و لوازم دکوری رنگی می تواند به خارج شدن فضای حمام از حس بسته بودن و یا سنگین بودن کمک شایانی کند. فراموش نکنید که رنگ سیاه، انتخابی ایده آل برای فضاهای زنده و تلفیقی می باشد.

ایده استفاده از رنگ سیاه طوری که به عنوان رنگ غالب در دکوراسیون اتاق عمل کند در نظر بسیاری ازافراد نامناسب خواهد بود.در حقیقت اکثریت ترجیح می دهند از رنگ پرطرفداری مانند سفید که نشان دهنده پاکیزگی و تمیزی است برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی خود استفاده کنند.به معنای دیگر ما عادت کرده ایم که حمام ها را همیشه روشن و در رنگ های شاد و درخشان ببینیم اما امروزه به لطف وجود ذهن خلاق طراحان و البته خانه دارهای علاقمند به طراحی و مد، این دیدگاهبه سرعت در حال تغییر است.

سرویس بهداشتی مشکی و فضاهای کوچک
سرویس بهداشتی مشکی و فضاهای کوچک

سرویس بهداشتی مشکی و فضاهای کوچک

موضوعی مهم در این زمینه وجود دارد که لازم است به آن اشاره کنم، شاید فکر کنید رنگ سیاه برای حمام های کوچک مناسب نیست، این فکر اشتباه است زیرا رنگ سیاه هم برای فضاهای کوچک مناسب است و هم برای فضاهای بزرگ، در حقیت تنها چیزی که نیاز دارید خلاقیت است سعی کنید سایه مناسبی از رنگ سیاه را انتخاب کنید و از طرح های مدرنی که در این مقاله آورده شده الهام گیری کنید.

سرویس بهداشتی مدرن مشکی
سرویس بهداشتی مشکی

شرایط استفاده از رنگ مشکی در سرویس بهداشتی 

استفاده از رنگ سیاه کار خیلی دشواری است و قرار نیست یک قلم مو دستتان بگیرید، به جان در و دیوار بیافتید و آن ها را مشکی کنید. شما باید بدانید، هیچ گاه یک دیوار دستشوی و حمام را به طور کامل سیاه رنگ نکنید مگر در موارد خاص! به طور مثال؛ سرویس بهداستی خیلی بزرگی داشته باشید و یا سرویس بهداشتیتان نور طبیعی بسیاری در طول روز بگیرد، در این صورت برای جلوگیری انعکاس بیش از حد نور می توانید به طور کامل سرویس بهداشتی را سیاه رنگ کنید. برای استفاده از رنگ مشکی در دستشویی و حمامتان بهتر است، آن را با رنگ سفید براق و یا در روشویی کابینتی سنگی ترکیب کنید. این تضاد دوست داشتنی است و هیچ وقت از مد نمی افتد!

سرویس سفید مشکی
سرویس بهداشتی مدرن سفید و مشکی

سفید و مشکی در سرویس، در ترکیب رنگ پیوستگی ایجاد کنید!

زمانی که از پالت رنگ سیاه و سفید استفاده می کنید؛ نباید تنها به تضاد بین این دو رنگ زیبا اکتفا کنید. اگر این دورنگ در فضا هر کدام حرف خودشان را بزنند، ترکیب رنگیتان گاهی آزار دهنده می شود. بهتر است در فضا با استفاده از رنگ ها پیوستگی ایجاد کنید. ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مانند تصویر بالا کاشی کف را تا بالای یکی از دیوار ها امتداد دهید. با ایجاد پیوستگی در فضا مانند مهندسان معمار حرفه ای سرویس بهداشتیتان را دکور کنید!

رنگ دیوار مشکی سرویس بهداشتی
سرویس بهداشتی با رنگ دیوار سفید و مشکی

سفید و مشکی، در ترکیب رنگ از وارونگی استفاده کنید!

سرویس بهداشتی خود را همانند یک مکعب یا مکعب مستطیل فرض کنید. سقف و یک دیوار را مشکی در نظر بگیرید و برعکس آن، کف و دیوار دیگر را سفید در نظر بگیرید. یادتان باشد که پیوستگی را رعایت کنید! حالا اگر این مکعب را بچرخانید، می بینید که فقط جای این دو عوض می شود. کف سفید تبدیل به کفپوش سیاه می شود و دیوار های مقابل هم سفید و سیاه می می مانند. تنها جای دیوارها عوض می شود. این نوع ترکیب بندی بسیار مورد توجه همه قرار می گیرد!  

سرویس بهداشتی مشکی و چوبی
سرویس بهداشتی مشکی و چوبی

ترکیب مشکی و قهوه ای در سرویس بهداشتی، نورانی اش کنید!

اگر به رنگ های روشن علاقه ندارید بهتر است از این پالت رنگی نسبتا تیره استفاده کنید. برای دیوارهایتان کاشی های مشکی و براق خریداری کنید. از یک کاسه روشویی سنگی کمد دار چوبی یا ام دی اف قهوه ای استفاده کنید. تیره تر از این نمی شود! حالا برای اینکه یک سرویس بهداشتی تیره ولی مجلل داشته باشید به چند وسیله دیگر نیاز دارید. شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی، آویز حوله و آینه طلایی یا کروم انتخاب کنید و برای اینکه این وسایل در تاریکی مثل جواهر بدرخشند بهتر است از یک چراغ یا لوستر طلایی هم استفاده کنید. واقعا لوکس است!

سرویس بهداشتی مشکی با گیاه
سرویس بهداشتی مشکی با گیاه

ترکیب مشکی و سبز، این حمام زنده است!

این ترکیب درواقع، ترکیب دو رنگ سیاه و سفید است با کمی چاشنی گیاه! موجودات دوست داشتنی کره زمین را به سرویس بهداشتی خود دعوت کنید. با این کار به یک سرویس بهداشتی مدرن، روح اضافه می کنید. همچنین می توانید از خوشبوکننده طبیعی دستشویی ها متناسب با رنگ مشکی استفاده کنید. بیایید کمی خلاقیت به خرج دهیم! بین خودمان باشد، من در تمام نقاط منزلم از گل و گیاه استفاده کرده ام. اطرافیانم اعتقاد دارند سرخوشی بیش از حد اینجانب ناشی از زندگی مسالمت آمیز با همین گیاهان دوست داشتنیست!

انتخاب رنگ دکوری و تاکیدی در سرویس بهداشتی مشکی
انتخاب رنگ دکوری و تاکیدی در سرویس بهداشتی مشکی

انتخاب رنگ دکوری و تاکیدی در سرویس بهداشتی مشکی

 در مرحله آخر این قانون، طراحان داخلی پیشنهاد می کنند که یک یا دو رنگ جذاب و شادرا با حوله، روشویی، ظرف صابون، نگهدارنده دستمال و دیوار تاکیدی که سطح کمی از فضا (حدود 10 درصد) را تشکیل می دهند، در حمام و سرویس بهداشتی به کار ببرید.

جمع بندی:

استفاده از رنگ سیاه برای ایجاد احساسی از یک محیط تمیز و پاکیزه، در عین اینکه وظیفه ای بسیار سخت است، نتیجه بسیار خوبی هم در پی دارد.وقتی که همه چی به درستی پیش برود، حمام سیاه می تواند شما را در فضایی بشدت فریبنده، اغوا کننده و در نهایت زیبایی قرار دهد. استفاده از رنگ مشکی در سرویس بهداشتی به صورت درست و اصولی بسیار ایده ای نو و متفاوت است. در این مقاله به چگونگی استفاده از رنگ مشکی در سرویس بهداشتی پرداخته ایم.

مطالب بیشتر :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه