Chidaneh.com placeholder image

هزینه نظافت منزل، کار خودمان است یا شرکت های نظافتی؟!

به قلم: تحریریه چیدانه

امروزه به دلیل داشتن مشغله زیاد و عدم وجود زمان کافی برای انجام کارهای روزانه منزل، بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای انجام کارها و نظافت منزل به سراغ شرکت های نظافتی بروند و از استخدام یک نظافتچی برای انجام تمیزکاری های منزل بهره بگیرند. در این میان شاید بسیاری از افراد با نداشتن اطلاعات کافی و بی خبر بودن از نکات مربوط به این فرآیند، دست به انتخابی اشتباه می زنند و به تبع با مشکلاتی نیز رو به رو می شود، به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم شما را در این پروسه همراهی کنیم و هر آن چیزی را که باید در رابطه با استخدام نظافتچی منزل بدانید برایتان معرفی کنیم.

استخدام نظافتچی

تابلو فرش ریحان

نظافتچی آقا بهتر است یا خانم؟

یکی از اساسی ترین و اولیه ترین مسائلی که در زمان انتخاب نظافتچی مطرح می شود این است که باید به دنبال یک خانم بود یا آقا؟ و این که کدام یک می تواند بهتر از پس کارهای خانه بر آید. در جواب به این سوال باید بگوییم که به طور کلی تفاوتی میان این دو نخواهد بود، اما در رابطه با برخی از کارهای اجرایی و سخت تر ممکن است که برای خانم ها آسان نباشد، با این حال هر دوی این افراد م در صورت داشتن دقت و تجربه کافی می توانند به خوبی از پس کار خود بر آیند. توصیه ما این است که برای نظافت فضای درونی خانه مثل گردگیری، شست و شوی مبلمان، تمیز کردن سرویس بهداشتی و… از یک خانم کمک بگیرید و نظافت بخش های بیرونی مثل راه پله، پارکینگ و… را بر عهده یک نظافتچی آقا قرار دهید.

مطلب مرتبط: استخدام نظافتچی منزل، قبلش باید این کارها رو مشخص کنی!

نگین پاکان
نظافت
نگین پاکان

از چه کسانی کمک بگیریم؟

امروزه شرکت های خدمات نظافتی در سطح کشور افزایش پیدا کرده اند و تعداد خدمه آنها نیز خیلی زیاد است. اما باید این را بدانید که اعتماد سریع می تواند عواقب سختی برایتان داشته باشد! پس اگر تصمیم گرفته اید که برای تمیز کردن خانه از شرکت های خدماتی کمک بگیرید باید دقت و حساسیت خود را بالا ببرید. برای این کار فقط با موسساتی که مجور رسمی کار دارند صحبت کنید. معمولا در تبلیغات مربوط به این شرکت ها برخورداری از این مجوز ذکر می شود. شرکت هایی که دارای مجوز هستند در صورت بروز مشکل و یا صدمه ای از سمت فرد نظافتچی، خسارت وارد شده را متقبل خواهند شد. بعد از تماس و ارتباط گرفتن با این شرکت ها از نظافت چی ای که به منزلتان می آید بخواهید که کارت بهداشت خود را به شما ارائه دهد.

پارسه برتر
نظافت منزل
پارسه برتر

اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند آن است که زمانی که کار نظافت منزل بیشتر از زمان مقرر طول می کشد، بدون هماهنگی با شرکت مربوطه از کارگر می خواهند که بماند و کار را در زمان اضافه تری به پایان برساند. در چنین شرایطی اگر در آن بازه زمانی اضافه به هر دلیلی صدمه ای به کارگر وارد شد و یا مشاجره و درگیری ای بین مشتری و کارگر اتفاق افتاد، شرکت خدمات نظافتی هیچ مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.

مطلب مرتبط: 5 اپلیکیشن نظافت منزل در ایران، وقتت رو غنیمت بشمار!

پارسه برتر
نظافت شرکتها و ادارات
پارسه برتر

نکات استخدام نظافتچی در منزل

قبل از آن که بخواهید نظافتچی ای را برای تمیز کردن منزل خود استخدام کنید باید نکاتی را بدانید، برای مثال به طور کلی خدمات استانداردی که شرکت های خدماتی می توانند به شما ارائه دهند مواردی از قبیل شستن در و دیوارها، نظافت حمام و سرویس بهداشتی، مرتب کردن وسایلی اعم از بوفه، کمد و کابینت، تمیز کردن لوستر، جارو کردن منزل، تی کشی کف اتاق، نظافت کاشی و سرامیک، تمیزکاری شیرآلات، نظافت راه پله، پارکینگ و… است. معمولا توصیه می شود که برای با سرعت بیشتری پیش رفتن کارها در تمامی بخش ها از دو نظافتچی استفاده کنید که یکی خانم و دیگری آقا باشد، به همین دلیل هم بهتر است قبل از درخواست استخدام نظافتچی، کارهای خود را دسته بندی کنید و بر اساس آنها انتخاب خود را انجام دهید. این کار به شما کمک می کند که مدت زمانی را هم که باید نظافتچی در خانه تان کار کند نیز به شکل حدودی مشخص شود.

یکی از مسائلی که در زمان استخدام نظافتچی مطرح می شود، شستشوی فرش است. توصیه ما این است که این کار را به قالی شویی های معتبر بسپارید تا نظافتچی. با این حال اگر تصمیم دارید که این کار را بر عهده مراکز خدماتی منزل بسپارید، باید بدانید که دستمزد کارگران برای شستن هر فرش بدون احتساب متراژ آن به شکل مشخصی تعریف می شود.

کوییک سرویس
نظافت یوسف آباد
کوییک سرویس

بهتر است که قبل از آمدن نظافتچی، وسایل گرانبها و یا مدارک خود را جمع کرده و در جایی مطمئن قرار دهید تا مشکلی برای آنها پیش نیامده و گم نشوند. یادتان باشد که کارگری که به خانه شما می آید، چیزی حدود نیم ساعت زمان لازم دارد تا به صرف وعده ناهار خود بپردازد.

یکی از نکات مهم فراهم آوردن وسایل لازم برای شستشو است. معمولا کارگران وظیفه دارند که وسایل مورد نیاز خود را همراهشان داشته باشند، با این حال بهتر است که شما هم برخی از این امکانات را در دسترس داشته باشید، چیزهایی مثل دستمال تخی، لگن، چهارپایه، تی و… اگر هم چنین چیزهایی را در خانه ندارید، بهتر است که قبل از آمدن نظافتچی با شرکت مربوطه تماس حاصل کرده و بخواهید که فرد مورد نظر آنها را به همراه داشته باشد.

مطلب مرتبط:خدمات نظافت منزل، به کی بسپارم که خیالم راحت تر شه؟!

کوییک سرویس
نظافت یوسف آباد
کوییک سرویس

قیمت نظافت منزل

یکی از مهم ترین مسائل در زمان انتخاب آن که یک نظافتچی استخدام کنیم و یا کارهای خانه را خودمان انجام دهیم، قیمتی است که شرکت های نظافتی مشخص می کنند. معمولا شرکت های نظافتی مختلف، تعرفه های متفاوتی برای قیمت نظافت منزل دارند، اما نکته مشترک در میان همه آنها عواملی است که در این قیمت تاثیرگذار است. به طور کلی عواملی مثل متراژ خانه، تعداد اتاق ها، تعداد سرویس بهداشتی، حجم کار و… می تواند در کاهش و یا افزایش هزینه مربوطه تاثیرگذار باشد. طبیعتا هر چه متراژ خانه، تعداد اتاق ها و سرویس های بهداشتی بیشتر باشد، مدت زمانی که باید صرف تمیز کردن آنها شود افزایش خواهد یافت. این تعرفه می تواند بر اساس بخش های مختلفی از شهر نیز متفاوت باشد، برای مثال بخش های شمالی، شرقی، غربی و جنوبی شهر تهران هرکدام دارای تعرفه مشخصی هستند.

با همه این توضیحات، هزینه ای کلی که می توان برای خدمات نظافتی منزل مشخص کرد به این شرح خواهد بود:

  • هزینه نظافت منزل توسط نظافتچی آقا در 4 ساعت 60 هزار تومان
  • هزینه نظافت منزل توسط نظافتچی خانم در 4 ساعت 70 هزار تومان
  • هزینه هر ساعت کار مازاد 13 هزار تومان

 شما می توانید این مطالب مشابه را نیز مطالعه نمایید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه