Chidaneh.com placeholder image

میز جلو مبلی مربع یا مستطیل، کدام مناسب‌تر است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از موضوع‌های چالش‌برانگیز در خانه، انتخاب میز جلو مبلی است. همان‌طور که از اسم این میز مشخص است باید آن را مطابق با کاربرد مبل موردنظرتان انتخاب کنید. فضای نشیمن یا دکوراسیون پذیرایی، نقش مهمی در این انتخاب دارد. سبک و رنگ مبلمان از نکات پراهمیت در این قسمت به‌حساب می‌آید، البته پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر چیز به علاقه‌تان توجه کنید. اینکه باید میز با مبلمان هماهنگ و یک‌شکل باشد، اهمیت چندانی ندارد، بلکه بیشتر از آن باید با هم هارمونی داشته باشند و حضور یک میز مناسب، شکوه و جلوه مبل را چندین برابر کند. در ادامه به شما می گوییم که میز جلو مبلی مربع یا مستطیل، کدام مناسب تر است ؟

میز برای مبل راحتی

میز جلو مبلی مربع یا مستطیل؟

دکوراسیون نشیمن به عنوان یکی از اصلی ترین و در عین حال پر رفت و آمدترین فضاهای منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است. به همین دلیل هم هست که غالبا باید در انتخاب هر کدام از وسایل و عناصر موجود در این بخش از خانه نهایت دقت و حوصله را به کار برد.در بسیاری از موارد انتخاب میز جلو مبلی به همراه مبلمان صورت می گیرد و از این نظر هماهنگی یا به قول معروف ست شدن آن ها کار راحت تری است و شاید انتخاب دیگری نیز برایتان وجود نداشته باشد، اما در بسیاری از موارد چنین نیست و شما می توانید با انتخاب میز جلو مبلی مربع یا مستطیل مناسب دکوراسیون نشیمن خود را زمین تا آسمان تغییر دهید. میز های جلو مبلی در منزل کاربرد های متفاوتی دارند به طور مثال می توانید پاهایتان را روی میز جلو مبلی دراز کنید یا وسایل پذیرایی و دکوری هایتان را بر روی آن بچینید.

chidaneh ad banner

اما میز های جلو مبلی تنها جنبه زینتی و تزیینی برای دکوراسیون پذیرایی ندارند. میز جلو مبلی علاوه بر جنبه تزیینی، می تواند کشودار و جادار هم باشد و وسایل زیادی را درون خود جا دهد. همه این نکات و بسیاری از دیگر نکات و کارایی هایی که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می شویم، میز جلو مبلی را به یکی از وسایل ضروری اتاق نشیمن تبدیل کرده است.

مطالب بیشتر:

نکات مهم هنگام خرید میز جلو مبلی

انتخاب سبک : نخستین نکته هنگام خرید میز جلو مبلی توجه به سبک آن است که برای این منظور شما باید با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر و همچنین سلیقه شخصی خودتان اقدام به انتخاب یک سبک مناسب برای میز جلو مبلی یا میز عسلی مدنظرتان کنید.

انتخاب شکل : پس از اینکه سبک میز خود را انتخاب کردید، باید شکل آن را نیز تعیین کنید. بطور کلی میزهای موجود در بازار به 5 دسته مربعی، مستطیلی، بیضی، دایره ای و همچنین فانتزی (فاقد شکل و الگویی خاص) تقسیم می شوند که شما باید همچون مورد قبل با توجه به سبک مبلمان ها و همچنین دکوراسیون خانگی خود اقدام به انتخاب یک شکل مناسب برای میزتان نمایید.

اندازه : مورد بعدی در خصوص انتخاب و خرید میز جلو مبلی مربوط به اندازه آن است که بایستی با توجه به کوچکی یا بزرگی فضا مورد نظرتان در خانه و یا حتی محل کارتان اقدام به خرید یک میز کوچک و یا یک میز بزرگ هم برای پُر کردن فضا و هم برای راحتی و رفت و آمد از اطراف میز نمایید.

جنس : بعد از توجه به همه نکات گفته شده، نوبت به جنس میز جلو مبلی و کیفیت و مرغوبیت آن می رسد. امروزه میزهای جلو مبلی از جنس های گوناگونی همچون: شیشه، میز جلو مبلی چوب و فلز، ام دی اف و غیره طراحی و ساخته می شود که شما باید به فکر خرید بهترین گزینه از نظر سازگاری با بافت مبلمان های پیرامون میز و همچنین جنس دیگر وسایل موجود در خانه تان نمایید. میزهای شیشه ایی و یا ام دی اف ، نسبت به مدل های چوبی و یا سنگی اقتصادی تر بوده و مقرون به صرفه می باشند .ولی زیبایی بیشتر همیشه به متریال چوب تعلق گرفته است . ماده چوب یک موجود زنده است که هیچ گاه از مد نمی افتد و با گذشت زمان به عنوان اکسسوری عتیقه و خاص می تواند به نسل بعدی منتقل شود.

مطالب بیشتر:

میز جلو مبلی مربع یا مستطیل کدام را بخرم؟

بین این دو مدل از میز جلو مبلی کدام یک را انتخاب کنیم تا نهایت استفاده از انتخاب خود را ببریم؟ در ابتدا موضوع مهم این است که فضای بین مبلمان خود را در اتاق نشیمن در نظر بگیریم و اینکه آیا پذیرایی منزل شما جای کافی برای قرار دادن وسایل در آن را دارد یا خیر. همچنین نوع مبلمان منزل شما چه سبکی است؟ مبلمان منزل شما راحتی است یا از مبل کلاسیک استفاده کرده‌اید.همچنین تعداد اعضای خانواده شما کمتر از 4 نفر می باشد یا بیشتر است؟ با در نظر گرفتن تمامی مواردی که به آنها اشاره شد می توانید با توجه به سلیقه خود و همچنین فضایی که در اختیار دارید میز جلو مبلی را انتخاب کنید که با سبک مبلمان منزل شما هماهنگ باشد.

شکل میز جلو مبلی را بر اساس نحوه چیدمان مبل ها انتخاب کنید!

این که جلو مبلی مستطیل، مربع، دایره یا بیضی باشد، به نحوه چیدمان مبل هایتان بستگی دارد. در واقع شکل میز در کنار چیدمان مبلمان، به پذیرایی کردن و دسترسی راحت تر به میز، خیلی کمک می کند.پس حالت های زیر را در نظر بگیرید:

مبل هایی که روبرو هم چیده شده اند:

اگر مبل هایتان رو برو هم قرار دارند، پیشنهاد می کنم که از میزهای مستطیل یا بیضی استفاده کنید تا همه افراد به آن دسترسی راحت تری داشته باشند.

مبل هایی که به صورت L چیده شده اند:

اما اگر چیدمان را به صورت L انجام داده اید، بهتر است که از میز دایره ای یا مربع استفاده کنید.

دسته دیگر از میزها، چهارگوشه طراحی می شوند. درصورتی که فضای بزرگ تری دارید، می توانید از انواع میز مربع یا مستطیل استفاده کنید. میزهای فانتزی از انواع دیگر میز پذیرایی هستند. این میزها اصولا شکل خاصی ندارند و از ترکیب چند طرح هندسی به وجود می آیند که کاربرد آنها بیشتر در دکوراسیون مدرن است.امروزه تنوع میزهای جلو مبلی موجود در بازار بسیار زیاد است.

اندازه جلو مبلی را متناسب با اندازه فضا و مبلمان انتخاب کنید!

تناسب یکی از اصول جدانشدنی در دکوراسیون داخلی است.پس اندازه میز جلو مبلیتان، باید متناسب با اندازه فضا نشیمن و پذیرایی باشد. در نتیجه میز بزرگ را برای فضای بزرگ و میز کوچک را برا فضای کوچک خریداری کنید.همچنین نکات زیر را برای انتخاب ابعاد میز در نظر داشته باشید:

در نظر گرفتن فضا رفت و آمد

توجه داشته باشید که ابعاد و نحوه چیدمان جلو مبلی، نباید رفت و آمد در فضا را برایتان دشوار کند. پس این میز را به اندازه ای خریداری و چیدمان کنید که فاصله آن با مبل بین 35 تا 50 سانتیمتر باشد. در این حالت هم دسترسی به میز راحت است و هم رفت و آمدی بدون دردسر خواهید داشت.

انتخاب طول میز با توجه به طول مبل روبروی آن:

برای این که تمام افرادی که روی مبل می نشینند، دسترسی راحتی به میز داشته باشند، پیشنهاد می کنم که طول میز را بین یک دوم (2/1) تا سه چهارم (4/3) طول مبل روبروی آن انتخاب کنید.

میز جلو مبلی مستطیل

میزهای مستطیلی ، یکی از پراستفاده‌ترین میزها در نشیمن و پذیرایی خانه‌های ایرانی هستند. این میزها با طول بلندی که دارند، دسترسی به آن را آسان‌تر می‌کند. اگر نشیمن و پذیرایی مستطیل شکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از میز جلو مبلی مستطیلی یا بیضی شکل استفاده کنید.محبوب‌ترین شکل میز قهوه، میزهای مستطیلی شکل و همچنین با کاناپه‌های طولانی‌تر جفت می‌شوند. اگر اتاق شما خطوط نرم زیادی دارد، آن‌ها را با یک میز قهوه مستطیل مزین کنید.

میز جلو مبلی مربع از انواع میز جلو مبلی در دکور منزل

بیشترین کاربرد میزهای مربع و دایره‌ای در جلو مبلی‌های ال شکل یا چیدمان مبلمان به‌صورت ال است. پس اگر چنین مبلمان و چیدمانی دارید، بهتر است که از این نوع میزها استفاده کنید. یادتان باشد که طول میز جلو مبلی، از طول مبلی که جلوی آن قرار دارد، نباید بیشتر باشد.مانند میزهای گرد، میزهای جلو مبلی مربعی تمایل دارند که در کنار یک صندلی کوچک‌تر یا مربع مانند قرار بگیرند. با این‌ وجود، اگر روی یک مبل بلند نشسته باشید، میزهای مربع ممکن است، به‌اندازه کافی طولانی نباشند.

میزهای چند تکه از انواع میز جلو مبلی در دکور منزل

باید بدانید که میزهای ساده و یک تکه، اغلب برای نشیمن و پذیرایی‌های بزرگ مناسب نیستند و دسترسی به آن‌ها آسان نیست. در این شرایط می‌توانید از جلو مبلی‌های چند تکه‌ای که زیر هم قرار می‌گیرند استفاده کنید و در مواقع پذیرایی، آن‌ها را جلوی مبلمان مختلف قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: انواع جلو مبلی شیک و مدرن + تصاویر میز جلو مبلی جدید

 

میز جلو مبلی مربع یا مستطیل؟

به طور کلی میز جلو مبلی مربعی فضای کمتری نسبت به  میز جلو مبلی و عسلی مستطیلی در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر مبلمان شما به صورت نیم ست است میز مربعی گزینه مناسبی است. کمبود فضا را می‌توان با انتخاب یک میز جلو مبلی مربعی جبران نمایید. ولی اگر شما فضای بیشتری در اختیار دارید میز جلو مبلی مستطیلی را انتخاب کنید. برای مبلمان استیل اصولاٌ میز جلو مبلی مستطیلی مناسب است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مبلمان اداری دارای 2 میز عسلی کوچک هم می‌باشند که از آن می‌‌توان برای مبل یک نفره که معمولاً جلو میز جلو مبلی قرار ندارند استفاده نمود.دقت نمایید که اکثر میز های دارای حداقل 2 میز عسلی کوچک هم می باشند که میتوانید از آنها برای پوشش مبلمان تک نفره که معمولا جلوی میز جلومبلی قرار ندارند استفاده نمایید.

نتیجه گیری

در بین وسایل موجود در پذیرایی مانند میز و صندلی چوبی، کتابخانه چوبی و…. شاید یکی از وسایلی که کمتر معمولاً مورد توجه قرار می‌گیرد میزجلومبلی میباشد.اینکه میز جلو مبلی مربع یا میز جلو مبلی مستطیل کدام بهتر است معمولاً سوالی است که هنگام خرید میز جلو مبلی برای کاربران عزیز پیش می آید. همانطور که میدانیم سبک و رنگ مبلمان خانه شما از نکات پر اهمیت به شمار می آید. بنابراین باید میزجلومبلی انتخاب شود که با مبلمان شما هماهنگ و یک شکل باشد. البته بیشتر باید با هم هارمونی داشته باشند و حضور یک میز جلو مبلی مناسب شکوه و جلوه مبلمان شما را چندین برابر خواهد کرد. در این مقاله به بررسی میز جلو مبلی مربع یا مستطیل پرداختیم.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه