Chidaneh.com placeholder image

قیمت تعمیر مبل، حساب شده پیش بروید!

به قلم: گلنار

تعمیر مبل در حقیقت یک کار ظریف‌ و حساس است و باید به‌صورتی انجام شود که فرقی بین قسمت‌های تعمیر شده با قسمت‌‌های دیگر مبلمان وجود نداشته باشد. به‌همین جهت شما باید به‌دنبال فرد ماهر و متخصصی باشید که از پس‌کار تعمیر مبل به‌‌خوبی بربیاید! اما دررابطه با قیمت تعمیر مبل متاسفانه نمی‌توان یک قیمت قطعی برای این کار درنظر گرفت چراکه هزینه تعمیرات مبلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که چیدانه در ادامه شما را با آنها آشنا خواهد کرد.

قیمت تعمیر مبل
هزینه تعمیر مبل

قیمت تعمیر مبل به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که می‌دانید، هزینه تعمیرات مبلمان باهم متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌طورکلی برای تعیین قیمت تعمیر مبل، در ابتدا باید ایرادات مبلمان توسط تعمیرکار بررسی شود و زمانی که تمام اقدامات لازم مشخص شد، قیمت تعمیر مبل قابل تخمین است. 

chidaneh ad banner

توجه داشته باشید که میزان ظرافت و جزئیات به‌کار رفته درهنگام تعمیرات، با قیمت تعمیر مبلمان رابطه مستقیمی خواهد داشت و عواملی که در تخمین هزینه تعمیرات مبل اثرگذارند عبارتند از: 

قیمت تعمیرات مبل
هزینه تعمیرات مبل

1) میزان فرسودگی ساختار مبل

میزان خرابی، داشتن شکستگی در بدنه و پایه‌ها، سالم بودن کلاف مبلمان، همگی تاثیر بسیار زیادی در قیمت تعمیرات مبلمان خواهند داشت.

قیمت تعمیر مبلمان
هزینه تعمیر مبلمان

2) نوع اقدامات لازم برای تعمیر مبلمان

معمولا پس از بررسی ایرادات، مبلمان شما به یک یا چند مورد از خدمات زیر به‌طور همزمان نیازمند است. همچنین ممکن است خود شما تمایل به دریافت این خدمات داشته باشید، که به‌تبع هرکدام از اقدامات هزینه جداگانه‌ای دارند و تعیین‌کننده قیمت تعمیر مبلمان هستند؛

  • تعمیر بدنه مبل
  • تعویض تشکچه‌‌ها و کوسن‌ها
  • تعویض و تعمیر فنر و اسفنج
  • تغییر پارچه و رویه‌کوبی مبل
  • رنگ‌آمیزی و صیقل دادن چوب بدنه مبلمان

توجه داشته باشیکه هزینه رویه‌کوبی یکی از بالاترین هزینه های تعمیر مبل است و به نوع و متراژ پارچه‌ای که برای رویه‌کوبی استفاده می‌شود و همچنین حرفه‌ای و متخصص بودن تعمیرکار بستگی دارد.

قیمت تعمیرات مبلمان
هزینه تعمیرات مبلمان

3) نوع و جنس متریال مورداستفاده

کیفیت، جنس و مرغوبیت مواد مورداستفاده در پروسه تعیمر مبلمان، از موارد تاثیرگذار بر قیمت تعمیرات مبلمان است و طبیعتا  هرچه کیفیت متریال مورداستفاده در مبل بهتر باشد، هزینه نهایی تعمیر مبل بیشتر خواهد بود و پایین بودن این قیمت، به معنی کیفیت نامطلوب متریال مورداستفاده و در نتیجه نامرغوب شدن نتیجه کار است.

برای مثال هنگام تعمیر مبل چرمی انتخاب نوع چرم اهمیت زیادی دارد و باید به‌گونه‌ای باشد که عمر مفید مبل را افزایش دهد و این موضوع در رابطه با مبل‌های پارچه‌ای و میزان مرغوب بودن پارچه انتخاب شده برای رویه‌کوبی مبل نیز صدق می‌کند، چراکه در غیر این صورت هزینه‌ای اضافی برای خود تراشیده‌اید!

قیمت تعمیر مبل راحتی
هزینه تعمیر مبل راحتی

4) تعداد مبل‌ها

تعداد مبلمان از موارد مهمی است که روی عوامل دیگر نیز تاثیر دارد و طبیعی است که هر چه تعداد مبلمان بیشتر باشد، هزینه تعمیرات مبل هم بیشتر می‌شود.

قیمت تعمیر مبل استیل
قیمت تعمیرات مبل راحتی

5) دستمزد تعمیرکار

کاملا مشخص است که انتخاب یک فرد حرفه‌ای و متخصص برای تعمیرات با گرفتن دستمزد بیشتر، هزینه تعمیر مبلمان را بالا خواهد برد ولی درعوض از کیفیت نهایی کار رضایت بسیار بالاتری خواهید داشت. 

هزینه تعمیرات مبل راحتی
قیمت تعمیر مبلمان راحتی

6) محدودیت زمانی برای تعمیرات

وقتی برای انجام کار تعمیرات مبلمان‌تان با محدودیت زمانی مواجه هستید و یک بازه زمانی کوتاه برای تعمیرکار مشخص می‌کنید، مشخص است که او باید زمان بیشتر و فشرده‌تری را به انجام کار شما اختصاص دهد و بنابراین قیمت تعمیرات مبل هم افزایش پیدا می‌کند.

هزینه تعمیر مبلمان راحتی
قیمت تعمیرات مبلمان راحتی

7) هزینه حمل‌ونقل مبل‌ها

باوجود اینکه برخی از تعمیرکاران مبل اگر تعمیرات جزئی باشد تعمیر مبل در خانه را پیشنهاد می‌دهند و کارگاه‌هایی هم هستند که حمل‌ونقل قبل و بعد از انجام کار را بصورت رایگان و توسط نیروهای خودشان انجام می‌دهند، اما نمی‌توان از هزینه حمل‌و نقل مبلمان بعنوان بخشی از قیمت تعمیر مبل چشم‌پوشی کرد.

قیمت تعمیر مبل چرمی
هزینه تعمیر مبل چرمی

8) نوع و سبک مبلمان

انواع مبلمان، بسته به سبک و نوع طراحی و همچنین میزان ظرافت و الگوهای برش، هزینه تعمیر متفاوتی خواهند داشت. برهمین‌اساس هزینه تعمیر مبلمان استیل و سلطنتی با مبل چرمی و مبل راحتی باهم تفاوت دارند. 

ازطرفی هر چه مبلمان ارزشمندتر و عتیقه باشد، به‌دلیل حساسیت و دقت بالای کار و همچنین نیاز به نیروی ماهر، هزینه تعمیرات مبلمان نیز بالاتر خواهد بود.

هزینه تعمیرات مبل استیل
قیمت تعمیر مبلمان استیل

مقایسه هزینه تعمیر مبل استیل با قیمت تعمیرات مبلمان راحتی

همانطور که مشخص است مبل استیل ترکیبی از چوب و پارچه است و به‌همین‌دلیل در هنگام تعمیرات نیز بهسازی و نوسازی هردوی آنها مثل ترمیم چوب، تغییر رنگ چوب و تعویض پارچه در قیمت تعمیرات مبل موثر است. همچنین تعمیر مبل استیل باتوجه به جزییات آن، نیاز به ظرافت و دقت بیشتری دارد. مجموع این عوامل به همراه تعداد بیشتر قطعات مبل‌ استیل که شامل میز پذیرایی، میزعسلی، میز و صندلی ناهارخوری می‌شود نیز قیمت تعمیر مبل استیل یا سلطنتی را بالا می‌برد.

اما مبلمان راحتی که اکثرا تمام پارچه هستند، نیاز به ترمیم رنگ و کنده‌کاری چوب نداشته و چون بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرند و امکان لکه یا پاره شدن پارچه آنها بیشتر است، از پارچه و فوم ارزان‌تری در این نوع مبلمان استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت هزینه تعمیر مبل راحتی از قیمت تعمیرات مبل استیل کمتر است.

هزینه تعمیرات مبلمان راحتی
قیمت تعمیر مبل های راحتی

چگونه برآورد مناسبی از هزینه تعمیر مبلمان داشته باشیم؟

لازم به ذکر است آنچه تاکنون بیان شد، جهت آشنایی شما با موارد تاثیرگذار بر میزان قیمت تعمیر مبلمان بوده و مطمئنا دررابطه با برآورد قیمت تعمیرات مبلمان کمکی به شما نکرده‌است. پیشنهاد ما این است که برای برآورد درست هزینه با چند کارگاه تعمیر مبل تماس بگیرید و از آنها بخواهید که از روی تصاویر یا از طریق اعزام کارشناس، هزینه تعمیرات مبل شما را تخمین بزنند. در این مرحله قیمت‌های خیلی بالا و خیلی کم را نادیده گرفته و میانگین قیمت‌ها را درنظر بگیرید. 

همچنین می‌توانید با درآوردن قیمت پارچه موردنظرتان و ضرب کردن آن در متراژ پارچه موردنیاز و پی بردن به دستمزد تعمیرکاران، برآوردی حدودی از قیمت تعمیر مبلمان‌تان داشته باشید.

قیمت تعمیر مبل در خانه
قیمت تعمیر مبل در منزل

قیمت تعمیر مبل در خانه

در صورتیکه تعمیرات مبل شما جزئی است و فقط نیاز به پولیش، ترمیم سطحی و یا دوخت‌و‌دوز روکش پاره‌شده دارد، پیشنهاد تعمیرکاران به شما تعمیر مبل در خانه است که در این صورت هزینه حمل‌ونقل مبلمان حذف شده و فقط باید هزینه ایاب و ذهاب متخصص بپردازید.

هزینه تعمیر مبل ها
قیمت تعمیر مبل چرم

کلام آخر

باتوجه به آنچه گفته شد، نمی‌توان تعرفه و هزینه خاص و ثابتی را بعنوان قیمت تعمیر مبلمان در نظر گرفت و هر مبلمانی بنا به مواد و متریال مورداستفاده و همچنین میزان فرسودگی و آسیب‌دیدگی، به اقدامات جداگانه‌ای در فرآیند تعمیرات نیاز دارد. بنابراین عواملی مانند جنس چوب و پارچه مبل، تعداد مبلمان، مهارت متخصص تعمیرکار و دیگر مواردی که دراین مطلب از چیدانه به آنها پرداخته شد، در تعیین قیمت تعمیر مبل تاثیرگذار هستند.

"برآورد هزینه تعمیر مبلمان موردنظرتان را از متخصصین تعمیرات مبل چیدانه بخواهید.“

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
نیستانک در تاریخ 29 بهمن 1402
اکثرا تعمیرات اشتباه هست. مگر چوب مبل گردو باشد و منبت نسبتا معمولی حداقل داشته باشد. دقت باید کرد در آگهی های دست دوم امکان خرید مبل در حد نو بسیار هست.

ثبت دیدگاه