Chidaneh.com placeholder image

برنامه ریزی روزانه، کمی هم به خودت اهمیت بده!

به قلم: تحریریه چیدانه

برای همه ما زمان بندی های روزانه و ساعت های آن اهمیت بسیار زیادی دارد. درست است که شاید نتوان آنها را تغییر زیادی داد، اما می خواهیم به سراغ راه های کوچکی برویم که با کمک آنها بتوانید میان برنامه های فشرده و شلوغ روزانه زمان کوتاهی را نیز صرف خودتان کنید.

مطلب مرتبط: تکنولوژی در خدمت زندگی ایده آل!

چوب و هنر

برنامه ریزی روزانه

قطعا این کار به شما کمک می کند تا احساس آرامش و خوشبختی بیشتری داشته باشید. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا در این رابطه کمی بیشتر با یکدیگر گفت و گو کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب

به آرامی از خواب بیدار شوید

زمانی که ساعت شما شروع به زنگ زدن می کند تا از خواب بیدار شود بهتر است بلافاصله از خواب و تخت خواب خودتان نپرید. چند دقیقه صبر کنید. اجازه دهید که نور خورشید به شما برخورد کند و آرامشی که از خود نشان می دهد را دریافت کنید. این کار به شما کمک می کند که با امیدواری بیشتری از خواب بیدار شوید و روز خود را شروع کنید. پیشنهاد دیگری که در این بخش برایتان داریم این است که سعی کنید زنگ ساعت خود را با احتساب زمان کافی برای صرف وعده صبحانه آماده کنید و مشخص نمایید.

دکوراسیون آشپزخانه

برنامه های کوچک صبحگاهی می تواند شروع بهتری برایتان بسازد

بهتر است در زمانی که بیدار شده اید و می خواهید روز خود را شروع کنید از همان لحظه به سراغ کارهای ساده ولی در عین حال ویژه تری بروید. برای مثال اگر هر روز صبح چای کیسه ای می نوشید بهتر است دیگر چای را دم کرده و از لذت نوشیدن چای تازه دم غافل نشوید. درست است که ممکن است چند دقیقه ای وقت بیشتری از شما بگیرد ولی مطمئنا حس بهتری را نیز به شما منتقل خواهد کرد. علاوه بر این می توانید از صبحانه ای لذت بخش دیگری نیز بهره برده و شروع لذت بخشی به روز خود ببخشید.

مطلب مرتبط: جدیدترین وسایل آشپزخانه برای زندگی مدرن!

فضای سبز

وعده ناهار خود را جدی بگیرید!

سعی کنید زمانی را که برای خوردن ناهار صرف می کنید جدی بگیرید. این به آن معناست که به معنی واقعی از «ساعت ناهار» خود استفاده کنید. اگر در محل کار خود هستید نیز لازم است در این زمان فقط از خوردن غذای خود لذت ببرید نه آنکه همزمان کارهای خود را نیز انجام دهید و در این میان مقداری غذا نیز میل کنید.

بنابراین سعی کنید از زمان ناهار خود بهترین استفاده را داشته باشید. حتی می توانید مقداری از این زمان را بعد از صرف وعده غذایی تان به یک پارک در نزدیکی خود رفته و مقداری پیاده روی نمایید. قطعا چنین کارهایی می تواند احساس فوق العاده ای به شما ببخشد.

برنامه ریزی روزانه

از تقویم خود بهره بگیرید

اگر شما هم مثل من با دیدن تقویم خود دچار اضطراب می شوید و حس می کنید کارهای عقب افتاده بسیاری دارید و یا هنوز خیلی مانده تا برنامه های خود را پر کنید باید بگویم که قطعا با این حس و حال دچار سردرگمی خواهید شد.

پیشنهادی که در این حالت برایتان داریم آن است که بیایید از تقویم های خود بهترین استفاده را ببریم. این به آن معناست که بهتر است به سراغ دسته بندی کردن کارهای هفتگی و یا حتی روزانه خود برویم. در این حالت قطعا با تمرکز و دقت و هم چنین احساس بهتری پیش خواهیم رفت و در نتیجه موفق تر خواهیم بود.

امروزه وجود تلفن های همراه و گستردگی برنامه های آنها توانسته ضربه های بسیاری را به برنامه های ما وارد کند. سعی کنید استفاده های غیرضروری از تلفن های همراه را کاهش داده، نفس عمیقی بکشید و با نیروی تمام به کار خود ادامه دهید.

اگر با همین منوال پیش بروید در می یابید که چقدر کارهایتان جلو می افتاد و می توانید با فراغ بال به سایر کارهای روزانه تان نیز برسید. پس این راهکارها را دست کم نگیرید!

مطلب مرتبط: طراحی ورودی بر اساس سبک زندگی شما

دکوراسیون ناهارخوری

با کسانی که دوستشان دارید وقت بیشتری صرف کنید

زمانی که فردی آلزایمر می گیرد افراد خانواده سعی می کنند وقت بیشتری با او بگذرانند و خاطرات کودکی و بزرگسالی خود را برای او مرور کنند تا شاید چیزی به یادش بیاید و یا هر آنچه که در یادش مانده کمرنگ تر نشود.

آنگاه در این زمان است که بیتر افراد خانواده متوجه می شوند که چقدر از همدیگر فاصله گرفته و دور شده بودند. می بینید؟ چرا باید بگذاریم کار به چنین جایی برسد؟

یکی دیگر از کارهایی که می تواند در زندگی شلوغ و پردغدغه تان احساس خوشبختی و آرامش بسیاری را به شما هدیه دهد گذراندن وقت با خانواده و تمام کسانی است که دوستشان دارید. هرچقد که سرتان شلوغ باشد و در زندگی خود دغدغه های مختلفی داشته باشید باز هم نگذارید که این زمان از زندگی تان حذف شود، چراکه چنین چیزی با هی چیز دیگری جبران نخواهد شد!

طراحی فضای سبز

از گل رزهای خوشبو غافل نشوید

یکی از اتفاقات روزانه که باعث می شود حتی چند دقیقه حس خوبی همراه شما باشد لذت بردن از بوی گل های خوشبویی مثل گل سرخ است. اگر بوته گلی در حیاط خانه و یا مسیر رفت و آمدتان دارید از آن غافل نشوید تا بتوانید روز خود را با لذت بوی خوش این گلهای زیبا و دلنشین همراه سازید.

مطلب مرتبط: ایده‌هایی کاربردی برای زندگی امروز

دکوراسیون اتاق خواب

از وقت خواب خود لذت ببرید

بعد از پشت سر گذاشتن یک روز شلوغ و پرکار وقت آن می رسد که بتوانید به خوبی استراحت نمایید. شما می توانید تلویزیون تماشا کنید، مجله و کتاب مطالعه کنید و یا هرچیز دیگر. پیشنهاد می کنیم که قبل تز اینکه بخواهید بخوابید حدود نیم ساعت تا یک ساعت تمام دستگاه های خود را خاموش کنید و خود را آرام نمایید. برای خودتان یک فنجان چای دم کنید و از نویدن آن لذت ببرید. سعی کنید آرامش را به خودتان بازگردانید و با احساس سبکی یک خواب آرام و لذت بخشی را شروع کنید.

بیایید امسال از زمان باارزش خود استفاده مفیدتری کنیم و سالی پربارتر همراه با آرامش پشت سر بگذاریم.

منبع: houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه