تخم مرغ رنگی عید، 26 ایده تزیین تخم مرغ های هفت سین

تخم مرغ رنگی عید، 26 ایده تزیین تخم مرغ های هفت سین

به قلم: تحریریه چیدانه

بهار پشت در است، مقدمات سفره هفت سین را آماده کرده‌اید؟ سبزه های تان قد کشیده اند؟ سمنو را خریده اید؟ سکه ها را برق انداخته اید؟ راستی حال تخم مرغ رنگی های تان چطور است؟ آن ها را رنگ کرده اید؟ آماده اند تا بر سر سفره حاضر شوند یا هنوز هم همان طور سفیده مانده اند تا شما برایشان تصمیم بگیرید؟ البته می دانم که تصمیم گرفتن برای تزیین تخم مرغ رنگی عید نوروز کمی سخت است، ولی چیدانه قصد دارد که به شما کمک کند، حتما می پرسید چگونه؟ خب اگر تا انتهای این مطلب عیدانه چیدانه همراه باشید خواهید فهمید. ما برای تان طرح هایی را آماده کرده ایم که می توانید از آن ها برای تزیین تخم مرغ رنگی هفت سین عید امسال تان استفاده کنید.

تابلو فرش ریحان

راهکارهای ساده و ارزان برای تزیین تخم مرغ های هفت سین

تخم مرغ‌ ها عضو جدایی ناپذیر تزیین سفره هفت سین هستند. البته طرفدار بیشتر تخم مرغ های رنگی عید، بچه ها هستند که هر ساله برای به دست آوردن یکی از این تخم مرغ های زیبا، لحظه شماری می کنند. هرچند که امسال کرونا هست و باید در خانه بمانیم ولی می توانیم برای عوض شدن حال مان تخم مرغ رنگ کنیم مثل همیشه.

 

1. تخم مرغ رنگی خال خالی و طرح دار

تخم مرغ خال خالی یکی از ساده ترین و جذاب ترین تزیینات برای تخم سفره هفت سین محسوب می شود که به راحتی با کمک ماژیک و وسایل رنگ آمیزی دیگر می توانید این طرح را روی تخم مرغ هایتان ایجاد کنید.

 

2. تخم مرغ رنگی عید با اشعار زیبا

ابتدا تخم مرغ ها را به رنگ دلخواه در بیاورید سپس از خط نوشته هایی بر روی آن استفاده کنید. می توانید از اشعار زیبا و یا تبریک عید به عنوان نمونه هایی استفاده کنید.

 

3. رنگ آمیزی تخم مرغ عید با رنگ های خوراکی

برای رنگ آمیزی تخم مرغ ها، آنها را با پوست پیاز قرمز بجوشانید. همچنین می توانید سطح تخم مرغ ها را با آب جعفری رنگ آمیزی کنید و از پولک هایی با طرح و رنگ دلخواه برای تزیین استفاده کنید. مطالب بیشتر درباره تزیین تخم مرغ با رنگ خوراکی را اینجا بخوانید.

در صورتی که نخواهید از رنگ های خوراکی استفاده کنید می توانید ظرفی را از آب و رنگ گواش یا اکریلیک تهیه کرده و تخم مرغ را درون آن غوطه ور سازید تا رنگ دلخواه شما را به خود بگیرد.

 

4. طرح های گرافیکی روی تخم مرغ های عید

سطح تخم مرغ ها را با یک رنگ تیره رنگ بزنید. سپس با استفاده از راپید سفید یا قلموی نازک و رنگ سفید نقوش ظریف و نقطه ای رسم کنید. اگر دستی در طراحی دارید می توانید طرح های گرافیکی حرفه ای روی تخم مرغ بکشید به سادگی ظاهر زیبا و منحصر به فردی به سفره هفت سین خود ببخشید.

 

5. دیزاین تخم مرغ های رنگی طلا

استفاده از ورق های طلا و نقره می توانید سطوح تخم مرغ ها را به شکلی ویژه طراحی کنید و در نهایت از تخم مرغ های رنگی طلا بر سر سفره هفت سین استفاده کنید.

 

6. دکوپاژ روی تخم مرغ های رنگی سفره هفت سین

همان طور که می دانید دکوپاژ روشی آسان برای نو کردن وسایل کهنه است، اما می شود از آن برای تزیین تخم مرغ های رنگی سفره هفت سین هم استفاده کرد. می توانید عکسی از حیوانی که سال به نام آن نامگذاری شده است را تهیه کنید و آن را روی تخم مرغ ها دکوپاژ کنید و با یک تیر دونشان بزنید.

یا یک دستمال سفره کاغذی با طرح دلخواه تان خریداری کنید. سپس قسمتی از آن را که مورد علاقه تان است، برش بزنید و توسط سفیده تخم مرغ یا چسب ماتیکی بر روی تخم مرغ ها بچسبانید.

برای آموزش دکوپاژ روی تخم مرغ به این مطلب سر بزنید.

 

7. نقاشی اشکال خاص روی تخم مرغ رنگی عید

بر روی تخم مرغ رنگی عید اشکال زیبایی مانند گل، برگ، قلب، ستاره و … را بچسبانید و بعد از رنگ آمیزی تخم مرغ و خشک شدن رنگ، اشکال را بر دارید.

8. تزیین تخم مرغ عید با کاغذ رنگی

چند کاغذ رنگی با رنگ های شاد تهیه کنید. سپس با دستگاه پانچ آنها را سوراخ کنید. خرده های سوراخ شده کاغذ را بر روی تخم مرغ رنگی عید با اشکال مناسب بچسبانید.

 

9. تزیین تخم مرغ رنگی عید نوروز با تکه های پارچه

استفاده از تکه‌های پارچه که در خانه بدون استفاده هستند یک ایده مقرون به صرفه دیگری است. می توانید علاوه بر چسباندن پارچه ها از انواع دگمه های بدون استفاده در خانه هم برای تزیین تخم مرغ رنگی عید استفاده کنید.

برای این منظور شما می توانید با کمک چسب حرارتی به سادگی تکه های پارچه را با طرح های متنوع بر اساس سلیقه ی خود روی تخم مرغ بچسبانید و ظاهر زیبایی به آن ببخشید.

 

10. رنگ کردن تخم مرغ عید با ماژیک های رنگارنگ

مانند تصاویر بالا چند ماژیک با رنگ های متفاوت تهیه کنید و سطح رویه تخم مرغ ها را با تکنیکی نامنظم رنگ آمیزی کنید. همچنین می توانید از هنر نقاشی خود و یا فرزندان دلبنتدتان برای تزیین تخم مرغ رنگی عید نوروز استفاده کنید و اوقات خوشی را برای خودتان رقم زنید.

 

11. تزیین تخم مرغ عید با روبان های رنگی

روبان های رنگی را به وسیله چسب به صورت راه راه افقی یا عمودی روی سطح تخم مرغ رنگی عید بچسبانید.

 

12. تزیین تخم مرغ رنگی با روزنامه

استفاده از تکه های صفحات روزنامه یا مجله و چیدمان نامرتب آنها بر روی سطح تخم مرغ ها، یک طراحی خاص خلق می کند.

13. تزیین تخم مرغ رنگی با برچسب های کارتونی

بر چسب های مورد علاقه کودکان را خریداری کنید و مناسب با جنسیت و سن بچه ها بر روی تخم مرغ ها نصب کنید. می توانید قبل از نصب برچسب تخم مرغ ها را رنگ آمیزی کنید.

 

14. تخم مرغ رنگی سیاه و سفید

استفاده از تکنیک سیاه و سفید برای رنگ آمیزی و تزیین تخم مرغ رنگی عید، نتیجه هنری و مطلوبی را به همراه دارد.

15. تزیین تخم مرغ رنگی با کاغذ رنگی

یکی از پیشنهادهای تزیین تخم مرغ رنگی عید نوروز، کاغذ کادو است. ابتدا کاغذ کادو با طرح دلخواه را خریداری کنید سپس طرح و نقش ها را دوربر کنید و با چسب بر روی سطح تخم مرغ ها بچسبانید.

16. تخم مرغ اکلیلی برای سفره هفت سین

برای تزیین تخم مزغ اکلیلی از این روش استفاده کنید، ابتدا به تخم مرغ ها چسب بزنید و سپس داخل دانه های اکلیلی بغلتانید و پس از خشک شدن سطح آن را با اسپری فیکس کننده بپوشانید تا دوام بیشتری داشته باشد.

17. تخم مرغ زرورقی

برای این ایده کاغذهای زرورقی رنگی تهیه کنید و هر رنگ را به دور یکی از تخم‌مرغ‌های خود بپیچید. یا حتی می توانید یک طرح ساده را همانند تصویر روی تخم مرغ تان بچاسبید  جلوه ی زیبایی برای سفره هفت سین خود ایجاد نمایید.

18. تزیین تخم مرغ سفره عید با تکه های کاغذ و پارچه

برای تزیین تخم مرغ های تان می توانید از تکه پارچه های زیبا و حتی کاغذ رنگی ها کمک بگیرید، ان ها را به تکه های کوچک با اشکال مختلف ببرید و به وسیله چسب چوب روی تخم مرغ ها بچسبانید، هر کدام از تخم مرغ های می توانند رنگی خاص و یا طرح هایی خاص داشته باشند.

19. ترام زدن روی تخم مرغ رنگی هفت سین

این ایده هم می تواند در ادامه ایده قبلی باشد. می توانید عکس حیوانی که سال به اسم آن نام گذاری شده است را روی تخم مرغ بچسبانید و دور تا دور آن را به وسیله نقطه های رنگی که با ماژیک های نوک گرد می کشید، تزیین کنید بعد هم عکس آن حیوان را بکنید و تخم مرغ هایی به زیبایی عکس بالا داشته باشید.

20. کلاژ روی تخم مرغ رنگی سفره هفت سین

شما می توانید از تکنیک کلاژ برای تزیین تخم مرغ های رنگی سفره های هفت سین تان استفاده کنید. شکوفه های بهاری، گل های رز، گل های داوودی اجزای سفره هفت سین، همه آن ها می توانند سوژه خوبی برای تکه کلاژ هایی باشند که می خواهید روی تخم مرغ های بچسبانید.

21. تخم مرغ هفت سین با تزیینات برجسته

ابتدا به وسیله یک مداد روی تخم مرغ ها نقش های مورد علاقه تان را بکشید و سپس روی آن را با لاینر های مخصوص هنر ویترای (نقاشی روی شیشه) بکشید. این لاینر ها خط های برجسته ای را ایجاد می کنند که می تواند ظاهری متفاوت و جذاب به تخم مرغ سفره هفت سین امسال شما ببخشد.

22. ظرف های متفاوت برای تخم مرغ رنگی سفره هفت سین

شما می توانید برای تخم مرغ رنگی سفره هفت سین تان ظرف های متفات و جذاب در نظر بگیرید تا بیشتر به چشم بیایند. مثلا می توانید برای آن ها ظرف هایی از جنس شاخه های خشکیده درختان درست کنید. این ظرف های یادآور لانه پرنده ها خواهد بود و زیبایی خاصی را به سفره هفت سین شما می بخشد. مدل ها متنوع ظروف سفره هفت سین را اینجا ببینید.

 

23. تزیین تخم‌مرغ‌ها با رنگ‌های مختلف

شما می توانید با تکیه بر سلیقه خودتان و با استفاده از رنگ های مورد علاقه تان روی تخم مرغ ها نقاشی بکشید. دست تان باز است برای کشیدن هر چیزی روی تخم مرغ ها. فقط کافی است به خودتان و کاری که می خواهید انجام دهید ایمان داشته باشید.

 

24. تزیین تخم‌مرغ‌ها با گل خشک و کنف

از گل خشک و یا حتی گل‌های مصنوعی کوچک برای تزیین تخم مرغ استفاده کنید. مانند نمونه تخم‌مرغ‌های تصاویر بالا که به شکلی فانتزی نقاشی شده‌اند و دور سر آنها از گل خشک استفاده شده است.

 

25. تخم‌مرغ‌های شمعی

می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. شمع‌هایی که به شکل تخم مرغ هستند می‌توانند نقش تخم مرغ رنگی را داشته باشند و هم آنها را روشن کنید.

 

26. تزیین تخم‌مرغ به شکل عروسکی

تخم‌مرغ ‌ها را با استفاده از کاغذهای رنگی و یا نمد به شکل عروسک تزیین کنید. این مدل تزیین تخم‌مرغ برای کودکان هم جذاب خواهد بود.

 

در پایان:

برای همراهی با چیدانه می توانید از رسم و رسوم، خانه تکانی، سفره هفت سین، شکوفه های بهاری درختان، خریدهای عید، سفرهایی که می روید یا هر چیزی که برای شما تداعی کننده روزهای عید است عکس بگیرید و با ما به اشتراک بگذارید تا برای در کنار هم خاطره ای ماندگار بسازیم.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
shikhouse در تاریخ 23 اسفند 1396
بسیار عالی بود http://shikhouse.ir/

ثبت دیدگاه