Chidaneh.com placeholder image

تزیین ظروف هفت سین: 45 ایده خاص و منحصر به فرد

به قلم: مهسا پوررضا

روزهای پایانی خانه تکانی و خرید نوروزی هم در راه است. دیگر وقت آن است مهمان 13 روزه هرساله را به خانه مان دعوت کنیم، پس دست به کار بشویم و سفره هفت سین نوروزی را با سلیقه در گوشه ای از دکوراسیون منزل مان جای دهیم. راز تزیین سفره هفت سین زیبای ساده و سنتی استفاده از ظروف جالب است. ظروفی که می‌توانند اختصاصا برای این کار ساخته شده باشنددر این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع تزیین ظروف هفت سین، خاص و منحصر به فرد باشید.

تزیین ظروف هفت سین

تابلو فرش ریحان

ایده تزیین ظروف هفت سین

ظروف هفت سین جدید

 تزیین ظروف هفت سین خاص

چیدمان سفر هفت سین خاص، می تواند جذاب باشد و شما انتخاب های بیشتر و آزادانه تری داشته باشید. شما می توانید برای چیدن یک سفره هفت سین خاص، دو سبک مدرن و سنتی را با یکدیگر تلفیق کنید. تنها نکته این سبک این است که تا می توانید در انتخاب های خود، خلاقانه باشید. تا پذیرایی عید نوروز را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. در ادامه چند پیشنهاد برای چیدمان و تزیین سفره هفت سین خاص را به شما ارائه میدهیم. در انتها در این سبک، تنها سلیقه و خلاقیت شما مهم است.

مدل تزئینات جدید ظروف هفت سین

چیدن سفره هفت سین، سنت زیبا و پسندیده ای در میان ایرانیان است که از جذابیت زیادی برخوردار بوده و هر کسی متناسب با سلیقه و علاقه اش مدل خاصی از چیدمان سفره هفت سین را انتخاب می نماید، همانطور که می دانید سفره هفت سین متشکل از یک رومیزی سفره هفت سین با طرح سنتی که معمولا از جنس ترمه یا ساتن بوده و نیز وسایل مختلف از قبیل قرآن، آینه، سبزه، ماهی قرمز، سنجد، سمنو، سکه، سیب، سماق، سیر و تخم مرغ رنگی می باشد که هر کدام نماد چیزی هستند، البته شما می توانید از هفت خوراکی یا اشیا دیگر که با حرف سین آغاز می شوند نیز استفاده کنید، حال انتخاب ظروف زیبا نقش مهمی در زیباتر شدن سفره هفت سین شما خواهند داشت، در ادامه تصاویر جدیدتری از انواع تزئینات شکیل سفره هفت سین قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

تزیین ظروف هفت سین جدید

تزیین ظروف هفت سین با گل

تزیین سفره هفت سین با ظروف پایه دار

هماهنگی دیزاین هفت سین با دکوراسیون منزل شما

نکته ای که باید مورد توجه باشد. این است که بهتر است، سفره ی هفت سین را بخشی از دکوراسیون منزلتان کنید. برای این کار شما باید در انتخاب پارچه، ظروف، آینه و شمعدان و رنگ هایی که در هفت سین به کار می برید، دقت کنید که متناسب با رنگ بندی استفاده شده در دکوراسیون منزلتان باشد. 

ظرف هفت سین امسال

تزیین ظرف هفت سین جدید

ظروف هفت سین جدید

تزیین ظروف هفت سین کوچک آپارتمانی 

امروزه سکونت در خانه های کوچک و آپارتمان نشینی باعث شده به فکر هفت سین های جمع و جور و قابل جابجایی باشیم. تصاویری که در بالا می بینید نمونه هایی از تزیین ظروف هفت سین های کوچک و زیباست. که می توانید برای چیدن هفت سین امسالتان از آنها ایده بگیرید.

نکاتی درباره ی محل چیدن سفره هفت سین 1401

  • اولین نکته ای که باید به آن توجه نمود. چیدن هفت سین در جایی است که تا پایان سیزده بدر مجبور به جمع کردن آن نشوید.
  • از جاهایی که می توان هفت سین را آن جا چید. روی میز غذاخوری است که به طور معمول از آن استفاده نمی کنید و یا اگر میز خاطره دارید آن را کنج خانه قرار داده و بر روی آن هفت سین بچینید.
  • شما می توانید با کمک گرفتن از هر میز قدیمی، که مورد استفاده قرار نمی گیرد، در کنجی از خانه که جلوی دست و پا نباشد هفت سین تان را بچینید. تزیین سفره هفت سین
  • در خانه های کوچک امروزی از اپن هم برای چیدن هفت سین می توان کمک گرفت.
  • میز های کنسول و یا حتی صندوقچه های قدیمی، از همان هایی که در خانه ی مادربزرگ ها بود. هم گزینه ی خوبی می باشد.اگر هم به پهن کردن سفره مانند گذشته ها بر روی زمین علاقه دارید می توانید برای لحظه ی تحویل سال سفره بر روی زمین پهن کنید و سپس آن را به جای دیگری منتقل کنید.

تزیین ظروف هفت سین با مروارید

 تزیین ظروف هفت سین با تور

برای تزیین ظروف شیشه ای و تزیین ظروف سفالی می توانید از رنگ گواش و مروارید و نگین و نمد و روبان و … استفاده نمایید که هر یک از این مدل تزیینات زیبایی و جذابیت خاصی را به ظروف هفت سین می بخشند.توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید برای زیباسازی هر یک از ظروف هفت سین از تزیینات جداگانه ای استفاده نمایید که در این صورت سفره هفت سین شما منحصر به فرد و جذاب تر به نظر می رسد. با توربرای تزیین ظروف شیشه ای و تزیین ظروف سفالی می توانید از رنگ گواش و مروارید و نگین و نمد و روبان و … استفاده نمایید که هر یک از این مدل تزیینات زیبایی و جذابیت خاصی را به ظروف هفت سین می بخشند.

تزیین ظروف هفت سین سفالی

اموزش تزیین ظروف هفت سین سفالی

تزیین ظروف هفت سین سفالی

 تزیین ظروف هفت سین سفالی

استفاده از ظروف سفال یکی از پرکاربردترین ظروف در تزئینات سفره هفت سین می باشند، که می توانید این ظروف سفال را با خلاقیت خود و در اشکال زیبا در منزل بسازید و تزئین نمایید، همچنین همانطور که در تصاویر بالا ملاحظه کردید؛ جام های شیشه ای نیز کاربرد زیادی برای این منظور دارند، در اینجا انواع تزئینات جدید ظروف هفت سین را می توانید ببینید و الگو بگیرید.

تزیین سفره هفت سین با ظروف حصیری

تزیین سفره هفت سین با ظروف چوبی

 

 تزیین ظروف هفت سین چوبی 

برای تزیین ظروف هفت سین خود می توانید از تیکه خای چوب و ظرف های چوبی و حصیری استفاده کرده تا هرچه بیشتر حس بهار تازگی و طبیعت را به خانه شما ببخشد. همچنین می توانید با تلفیق مسی و چوبی به تزیین هفت سین خود بپردازید.

ایده تزیین ظروف هفت سین

تزیین ظروف هفت سین با گل

تاثیر گل در  تزیین ظروف هفت سین

یکی از ایده های مهمی که برای تزیین هفت سین باید به آن توجه کرد. زیبا سازی به کمک گل ها می باشد. در واقع هر چقدر از گل های رنگی و زیبا در چیدمان خود استفاده کنید، هفت سین جذاب تری خواهید داشت.

تزیین سفره هفت سین مدرن

تزیین سفره هفت سین با ظروف شیشه ای

تزیین سفره هفت سین مینیمال

تزیین ظروف هفت سین مدرن

سبک مدرن در چیدمان سفره هفت­ سین برای افرادی که به سادگی همراه با شیک بودن علاقه دارند، بسیار مناسب است. قانون اصلی سفره هفت سین مدرن، سادگی است. به عبارت دیگر میتوان سفره هفت سین سبک مدرن را سفره هفت سین مینیمال نیز نامید. .در بالا نمونه هایی از تزیین ظروف هفت سین مدرن را مشاهده می کنید.

تزیین ظروف هفت سین در کنج

اگر برای تزیین سفره هفت‌ سین 1401 به دنبال هفت سینی خاص هستید که تا به حال کسی نداشته می‌توانید این ایده را عملی کنید! همان هفت‌سین همیشگی را به جای اینکه روی میز یا سفره پهن کنید در یک چادر سرخپوستی بگذارید گوشه سالن.همچنین تزیین ظزوف هفت سین  آویزی، سفره‌های هفت‌سین در یک حباب شیشه‌ای و ایده‌های بسیار دیگری که می‌تواند ظاهری منحصر به‌ فرد به سفره نوروز امسال شما ببخشد، میتوانند گزینه های مناسبی باشند.

تزیین سفره هفت سین با ظروف مس

تزیین سفره هفت سین با ظروف مسی

تزیین سفره هفت سین ظروف مسی

هفت سین با ظروف مسی

در یک سفره هفت سین با ظروف مسی اگر بیشتر اجزای اصلی هفت سین مثل سکه، سمنو، سماق، سیب و سنجد در ست ظروف مسی چیده شوند هماهنگی و زیبایی بیشتری پیدا می کنند و بسیار شکیل تر می شوند.نکته بعدی که وجود دارد این است که در این مدل سفره ها تا حد امکان تقارن رعایت شود. اما در سفره های امروزی تر توجه به این مورد خیلی ضروری نیست.

 تزیین ظروف هفت سین در صندوقچه

چه کسی گفته هفت سین همیشه باید روی میز، اپن یا سفره پهن شود؟ امسال جای جدیدی را امتحان کنید. جایی مثل یک چهارپایه یا نردبان!یا مثلا یک چمدان کهنه و قدیمی که تداعی کننده سیر و سفر در سال جدیدتان باشد.اگر هم صندوقچه یا گنجه قدیمی دارید که دیگر چه بهتر. با این انتخاب خاطرات قدیمی‌ را زنده می‌کنید و یک سفره نوستالژیک دارید.

تزیین ظرف هفت سین با وسایل دور ریختنی

گونی در تزیین سفره هفت سین

استفاده از گونی در تزیین سفره هفت سین

تزیین هفت سین با گونی یک راه مناسب برای کسانی است که بیشتر طرفدار سادگی هستند. شما می‌توانید با گونی جایگاهی برای وسایل سفره هفت سین بسازید به این صورت که انگار هر کدام از این عناصر در گونی‌های کوچکی قرار دارند.

تزیین ظروف هفت سین ساده

تزیین ظروف هفت سین جدید

مدل تزیین ظروف هفت سین

مدل تزیین ظروف هفت سین

تزیین سفره هفت سین با ظروف سفالی

جمع بندی

برای انجام تززین هفت سین روش های گوناگونی مانند, تزیین ظروف هفت سین با مروارید، تزیین ظروف هفت سین با صدف، تزیین ظروف هفت سین با روبان، تزیین ظروف هفت سین با نقطه کوبی و … وجود دارد.در این مطلب با انواع تزیین ظروف هفت سین آشنا شدید که امیدواریم این مدل تزیینات با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشند و بتوانید با الگوبرداری از آن ها سفره هفت سین را به زیباترین شکل ممکن تزیین نمایید.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه