Chidaneh.com placeholder image

آموزش دکوپاژ روی تخم مرغ + فیلم

به قلم: مهسا پوررضا

دیگر چیزی به عید نمانده است! همیشه ایده های مختلفی از تزیین تخم مرغ رنگی عید وجود دارد. می توانید با هر فکر خلاقانه ای تخم مرغ تزیین سفره هفت سین امسال را تزیین و رنگ آمیزی کنید. در این روزهای پایانی سال که فرصت برای پیدا کرده روش و ایده های نوروزی کم است، ما برایتان ویدئوی تزیین تخم مرغ رنگی داریم. در این مطلب به آموزش دکوپاژ روی تخم مرغ به همراه فیلم می پردازیم.

تخم مرغ دکوپاژ

قالیشویی ادیب

تزیین تخم مرغ رنگی عید

حتما شما هم یادتان می آید که مادربزرگ سر سفره هفت سین تخم مرغ های ساده و تک رنگی داشت که شاید به نظر بسیار تکراری و یکنواخت می آمد، ولی سالم و زیبا و البته پر از عشق و علاقه بود. گاهی هم اگر به سراغ روش های قدیمی تزیین تخم مرغ رنگی عید برویم، مگر چه می شود؟ اگر فرزند کوچکتان اصرار دارد که برای تزیین تخم مرغ رنگی کمکتان کند و می خواهد تخم مرغ خودش را رنگ آمیزی کند، نگران استفاده از مواد شیمیایی و خطرناک برای رنگ آمیزی نباشید. 

در این مقاله  تخم مرغ رنگی عید به صورت کامل به انواع روش های تزیین تخم مرغ عید پرداخته ایم. 

همچنین در مطلب ساخت تخم مرغ کاغذی به طور کامل مراجل ساخت تخم مرغ با کاغذ برای عید نوروز را مطرح کرده ایم.

دکوپاژ روی تخم مرغ
دکوپاژ روی تخم مرغ

آموزش دکوپاژ روی تخم مرغ

با هنر دکوپاژ می تونید بدون داشتن مهارت در نقاشی، تخم مرغها را به زیبایی تزیین کنید. هنر دکوپاژ کار زیاد سختی نیستید، فقط نیاز به دقت و حوصله و خلاقیت دارد تا کاردستی زیبایی خلق شود.برای دکوپاژ می‌توان از کاغذهای نازک یا مجلات کاغذی نیز به‌جای دستمال‌کاغذی یا دستمال‌سفره استفاده کرد. شما طرح‌های منحصربه‌فردی روی تخم‌مرغ‌های هفت‌سینتان ایجاد خواهید کرد.

وسایل مورد نیاز برای دکوپاژ تخم مرغ
وسایل مورد نیاز برای دکوپاژ تخم مرغ

وسایل مورد نیاز برای دکوپاژ تخم مرغ

  • تخم شترمرغ، غاز یا تخم مرغ
  • کپی های رنگی از طرح گل و بوته دلخواهتان یا دستمال کاغذی طرح دار
  • پایه تخم مرغ یا شمعدان
  • قیچی تیز
  • چسب شفاف (چسب دکوپاژ : چسب هایی که بعد خشک شدن بی رنگ می شوند)
  • لاک بی‌رنگ یا وارنیش
  • قلم موی مسطح

تخم مرغ دکوپاژ

روش تهیه دکوپاژ تخم مرغ

گر از تخم مرغ طبیعی استفاده می کنید ابتدا باید داخل آن را خالی کنید.برای خالی کردن تخم مرغ ابتدا آن را خوب‌ تکان‌ دهید.بهتر است‌ تخم‌ مرغ‌ تازه‌ نباشد‌ تا د‌ر اثر تکان ‌د‌اد‌ن، زرد‌ه‌ و سفید‌ه‌ آن کمی‌ مخلوط‌ شوند‌.سوراخ‌ کوچکی‌ د‌ر سر باریک‌ تر پوسته‌ تخم‌ مرغ‌ و سوراخ‌ بزرگ تری‌ د‌ر سر د‌یگر آن‌ ایجاد‌ کنید.در سوراخ‌ کوچک‌ تر فوت کنید تا محتویات‌ تخم ‌مرغ‌ از طرف‌ د‌یگر خارج‌ شود‌.تخم مرغ را خوب بشویید.

با کپی های رنگی (یا کاغذ رنگی و کاغذ کادو) شروع کنید. از قیچی تیز و کوچکی استفاده کنید و طرح های دلخواهتان را ببرید و در بیاورید و کنار دستتان بگذارید.اگر طرح های شما خیلی ظریف و نازک هستند، نباید چسب را به آنها بزنید، بلکه باید چسب را به تخم مرغ بزنید.قلم مو را داخل چسب شفاف بزنید و یک لایه نازک از آن را به قسمتی از تخم مرغ بزنید که می خواهید گل را به آن بچسبانید. حالا گل را بچسبانید، قبل از آنکه چسب خشک شود همه قسمت ها را صاف و هموار کنید تا برجستگی نداشته باشد.

این کار را تا پوشاندن تمام سطح تخم مرغ ادامه دهید.اجازه دهید تا تخم مرغ ها ی تزئین شده کاملا خشک شوند.در مرحله بعد؛ روی سطح کار را با چسب دکوپاژ، وارنیش نقاشی یا لاک بی رنگ بپوشانید تا طرح کارتان محافظت شود.

تخم مرغ ها را آویزان کنید تا خشک شوند.برای براق شدن می توانید یک لایه لاک بی رنگ یا وارنیش بزنید.

سپس می توانید در کنار گلدان های زیبای دیگر  در کنار تزیین سبزه عید و سفره هفت سین خود آن را قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

استفاده از دستمال کاغذی برای تزیین
استفاده از دستمال کاغذی برای تزیین

دکوپاژ تخم مرغ: استفاده از دستمال کاغذی برای تزیین

برای تزیین تخم مرغ با دکوپاژ دستمال کاغذی ابتدا سطح تخم‌مرغ خود یا تخم‌مرغ سفالی را با چسب پر کنید.تکه‌های دستمال‌کاغذی را روی تخم‌مرغ بچسبانید و با دست تا حد ممکن چروک‌های آن را صاف کنید.تمامی سطح تخم‌مرغ را با دستمال بپوشانید.بگذارید تخم‌مرغ بماند تا خشک شود.روی سطح تخم‌مرغ را با چسب دکوپاژ، لاک بی‌رنگ یا وارنیش نقاشی پر کنید تا طرح کار حفظ شود.در این مرحله می‌توانید روی تخم‌مرغ خود را با روبان، عکس‌های جالب و نوارهای تزیینی زیباتر کنید.تخم‌مرغ‌های زیبای شما آماده‌اند.

آموزش کامل دکوپاژ با پارچه روی تخم مرغ برای چیدمان سفره هفت سین امسال تان را می توانید در ویدئوی زیر ببینید: 

جمع بندی:

برای تززین تخم مرغ عید نوروز روش های بسیار وجود دارد . یکی از راحت ترین و سریع ترین روش ها دکوپاژ روی تخم مرغ جهت دیزاین پذیرایی عید نوروز می باشد در روش دکوپاژ تخم مرغ از دستمال کاغذی یا دستمال سفره نقش دار یا کاغذ کادو برای تزیین تخم مرغ هفت سین استفاده می شود که باعث می شود بدون نیاز به مهارت نقاشی، بتوانید زیباترین تخم مرغ هفت سین را درست کنید.در این مقاله ما به آموزش دکوپاژ روی تخم مرغ+فیلم پرداختیم.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه