Chidaneh.com placeholder image

ساخت تخم مرغ کاغذی: کاردستی کاربردی نوروزی

به قلم: آرمین سرخوش افشار

آیا به دنبال ساخت تخم مرغ کاغذی به صورت سه بعدی برای عید نوروز هستید که بتوانید از آن برای تزیین سفره هفت سین یا به عنوان جعبه هدیه نیز استفاده کنید؟ در این مقاله از چیدانه ساخت تخم مرغ کاغذی را به شما آموزش می دهیم. من عاشق پنهان کردن شیرینی های کوچک هستم و این تخم مرغ کاغذی عید نوروز یک تزئین بسیار زیبا می باشد. هیچ کس انتظار ندارد چیزی در داخلش باشد، پس یک مخفیگاه عالی است.
الگوی آن آسان است و شما هر طوری که دوست داشته باشید می توانید این تخم مرغ کاغذی را تزیین کنید، روی آن نقاشی کنید یا آن را ساده بگذارید.

سبد تخم مرغ کاغذی

این سبد پر از تخم مرغ های کاغذی برای عید نوروز بسیار زیبا است. من دوست دارم آنها را به جای تخم مرغ رنگی عید روی سفره یا برای تزیین در راهرو بگذارم.

سرویس خواب بالسا
تخم مرغ کاغذی با طناب

ممکن است بخواهید مقداری طناب دور تخم مرغ کاغذی ببندید تا ظاهری زیبا به آن ببخشید.

ساخت تخم مرغ کاغذی

روش ساخت تخم مرغ کاغذی فقط با یک برگ مقوا

برای ساخت تخم مرغ کاغذی می توانید می‌توانید از مقوای طرح‌دار نیز استفاده کنید و این تخم‌مرغ‌های کاغذی زیبا را درست کنید تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت تخم مرغ کاغذی

  • 1 مقوای ساده یا طرح دار (8.5 اینچ در 11 اینچ) چسب یا نوار دو طرفه
  • قیچی
  • خط کش
  • ابزاری نوک تیز برای خط انداختن مقوا
  • صفحه ای برای زیر کار
  • شیرینی برای پر کردن
الگوی تخم مرغ کاغذی

الگوی تخم مرغ کاغذی را روی کاغذ مورد نظر خود چاپ کنید.

برش الگوی تخم مرغ کاغذی

قسمت های کاغذی (A، B، C، …) را در امتداد خطوط الگوی تخم مرغ کاغذی برش دهید.

خط کشی الگوی ساخت تخم مرغ کاغذی

خط کش را روی خطوط نقطه چین قرار دهید و با کشیدن رولت در امتداد خطوط، خط چین ها را علامت بزنید. این مرحله را نادیده نگیرید، مهم نیست از چه کاغذی استفاده می کنید. نتیجه بسیار بهتر به نظر می رسد.

تا زدن الگوی ساخت تخم مرغ کاغذی

با کاغذ A شروع کنید و آن را در مقابل خود قرار دهید. سمت چاپ شده باید رو به شما باشد. سپس تمام خطوط نقطه چین را مطابق با علامت ها به سمت داخل تا بزنید (خطوط نقطه چین کوتاه) یا به سمت بیرون که به معنای تا کردن (خطوط نقطه چین بلند) است.

چسباندن لبه های الگوی ساخت تخم مرغ کاغذی

از نوار دو طرفه یا هر چسبی روی قسمت چاپ نشده زبانه ها استفاده کنید. هر عدد دو بار وجود دارد. همه اعداد یکسان را به ترتیب صعودی به هم بچسبانید (1، 2، 3، …). از 1 شروع کنید و آن را به قسمتی که روی کاغذ A با شماره 1 مشخص شده است بچسبانید و آنقدر محکم فشار دهید تا به هم بچسبند.

دانلود الگوی ساخت تخم مرغ کاغذی

حالا تخم مرغ کاغذی شما آماده است. می‌توانید آن را برای تزیین سفره هفت سین استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم ساخت تخم مرغ کاعذی را با فرزندانتان امتحان کنید و یک سرگرمی نوروزی جذاب را رقم بزنید.

بیش تر بخوانید:

منبع: paper-shape مترجم: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه