Chidaneh.com placeholder image

ظروف بامبو، می‌دونی چرا انتخاب درستیه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

امروزه ظروف آشپزخانه با تنوع بسیار بالایی رو به رو هستند که دست هر فردی با هر سلیقه و شیوه زندگی ای را برای انتخاب باز گذاشته اند. یکی از انواع ظروف آشپزخانه که به تازگی با اقبال بسیاری نیز رو به رو شده است ظروف بامبو است. تقریبا دیگر می توان گفت که در هر خانه ای حداقل یک ظرف از این جنس پیدا می شود. در این مطلب از وب سایت چیدانه می خواهیم به معرفی ظروف بامبو و مزایای آنها بپردازیم و این نوع از ظروف آشپزخانه را بهتر بشناسیم، پس همراه ما باشید.

سرویس صبحانه ظروف بامبو

چوب و هنر

معرفی ظروف بامبو

همانطور که از اسم این ظروف مشخص است، ظروف بامبو از ساقه و برگ گیاه بامبو ساخته می شوند. از ویژگی های جالب گیاه بامبو این است که این گیاه می تواند در طول روز چیزی حدود یک متر رشد کند. گیاه بامبو می تواند طول عمری حدود 5 سال نیز داشته باشد. این گیاه به سهولت در کاشت و پرورش شهرت داشته و فرایند تکثیر و رشد آن بسیار آسان و سریع است.

مطلب مرتبط: هر آنچه که باید درباره بامبو و کاربردهای آن بدانید!

کالای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

[[nid:13551]]

 

ظروف بامبو ویژگی های بسیاری دارد که از میان آنها می توان به این اشاره کرد که به راحتی قابل تجزیه هستند و همین مسئله باعث می شود که کاملا با محیط زیست همراه و سازگار باشد و شاید همین مسئله یکی از مهم ترین دلایلی است که امروزه به ترویج استفاده از ظروف بامبو پرداخته می شود. این ظروف به راحتی با صابون و آب گرم قابل شستشو هستند و با وجود ظرافتی که دارند از دوام بالایی نیز برخوردار هستند. به علاوه اینکه این ظروف در انواع مختلفی از جمله بشقاب، ماگ، قاشق و چنگال، سینی، اردو خوری و… در بازار در دسترس و قابل خریداری هستند.

مطلب مرتبط: طراحی مقرون به صرفه اقامتگاه موقت با سازه بامبو در مازندران

ظروف بامبو در آشپزخانه

مزایای استفاده از ظروف بامبو

 اول از همه می توان به شکل ظاهری ظروف بامبو اشاره کرد. مطمئنا با دیدن این ظروف، حس خیلی خوبی به شما منتقل می شود و از ظاهر زیبای آنها در هنگام سرو غذا لذت خواهید برد. علاوه بر این، ظروف بامبو وزن بسیار کمی دارد که همین مسئله نیز در بعضی موارد از دلایل استفاده از آنها توسط خانواده ها و به خصوص خانواده هایی که فرزندان کوچکی دارند محسوب می شود. از دیگر مزایای استفاده از ظروف بامبو می توان به ضد لک بودن آنها و همینطور خاصیت ضد میکروبی شان نیز نام برد.

مطلب مرتبط: تزیین منزل با چوب بامبو، ۱۲ ایده خلاقانه!

سینی بامبو

مقایسه ظروف بامبو و ظروف پلاستیکی

همانطور که اشاره کردیم شاید بتوان به جرأت گفت که ظروف بامبو، بهترین انتخاب برای ظرف غذای کودکان ما به حساب می آیند، چرا که این ظروف از ایمنی کافی برای سرو غذای فرزندانمان برخوردار هستند.

کالای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

[[nid:13067]]

از آنجایی که متاسفانه استفاده از ظروف پلاستیکی برای کودکان جا افتاده است لازم می دانیم که برخی از معایب این مسئله را برایتان نام ببریم تا خیالتان راحت شود که از این به بعد، ظروف بامبو گزینه بهتری برای فرزندانمان به حساب خواهد آمد.

  • با ایجاد خط و خراش بر روی ظروف پلاستیکی ممکن است رنگ و مواد درونی این ظروف وارد غذای فرزندمان می شود که می تواند برای سلامت دستگاه گوارش او مضر باشد.
  • رنگ های به کار رفته در ظروف پلاستیکی به نوبه خود تاثیر بدی در بدن و هم چنین دستگاه گوارش کودک ما خواهد گذاشت.
  • این ظروف ایمنی کافی برای سرو غذا را ندارند.

مطلب مرتبط: بامبو در معماری و مبارزه با تغییر آب و هوا!

سینی بامبو مربع

مقایسه ظروف بامبو و ظروف کاغذی

از دیگر محصولات ظروف آشپزخانه که امروزه رواج بسیاری پیدا کرده است، ظروف کاغذی هستند؛ اما لازم است در این بخش نکاتی را هم در رابطه با این ظروف بیان کنیم. اول اینکه در تولید و ساخت ظروف کاغذی میزان بالایی انرژی الکتریکی و آب مصرف می شود که این مسئله را می توان به قطع حجم بسیار زیادی درخت افزود. علاوه بر این مواد تشکیل دهنده ظروف کاغذی و پلاستیکی که شامل موم و پلی استیرن می شوند، مدت زمان بسیار زیادی را برای تجزیه شدن نیاز دارند؛ بنابراین این نوع ظروف آشپزخانه به نوبه خود، تاثیرات مخربی بر محیط زیست خواهند داشت.

تمامی این مسائل دست به دست هم داد تا امروزه تولیدکنندگان بسیاری به سراغ گیاه بامبو و تهیه ظروف بامبو بروند که هم از سلامت و بهداشت بیشتری برخوردار است و هم به نوبه خود، حامی محیط زیست به حساب می آید.

مطلب مرتبط: زیباترین کفپوش برای دکوراسیون داخلی، کفپوش بامبو

استفاده از ظروف بامبو

نگهداری از ظروف بامبو

در رابطه با شستشوی ظروف بامبو معمولا با توصیه اکیدی رو به رو می شویم که آنها را در ماشین ظرفشویی و پاک کننده های ناملایمی مثل سفیدکننده های غلیظ شست و شو ندهید. علاوه بر این بهتر است که این ظروف را با آب بسیار داغ و با حرارت بالا تمیز نکنید.

مطلب مرتبط: تخته گوشت را با مایع ظرفشویی نشویید!

کالای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

[[nid:13066]]

برای آنکه عمر ظروف بامبوی خود را افزایش دهید بهتر است آنها را مدت زیادی در آب (مثلا داخل سینک ظرفشویی پر از آب) قرار ندهید، چرا که این موضوع می تواند از عمر مفید آنها بکاهد. علاوه بر اینها برای افزایش دوام بالاتر، بهتر است که از ظروف بامبوی خود در ماکروویو استفاده نکنید.  

اگر شما هم قصد خرید انواع تجهیزات و ظروف آشپزخانه دارید می توانید با اهالی فن وب سایت چیدانه همراه باشید:

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه