Chidaneh.com placeholder image

بهترین مارک چای ساز، یه چای دبش چقدر می ارزه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

تقریبا می توان گفت که بیشتر ما ایرانی ها هیچ نوشیدنی ای را به اندازه یک فنجان چای تازه دم و داغ، جدی نمی گیریم! با این حال، ممکن است آنقدرها هم وقت نداشته باشیم تا چای را به روش سنتی خود و بر روی سماور و این چیزها دم کنیم. امروزه وسیله پرطرفداری وارد خانه ها شده است که به خودی خود تاثیر بسیاری در افزایش روند دم کشیدن چای داشته است: چای ساز!

اما اگر قصد خرید چای ساز دارید آیا می دانید که بهترین مارک چای ساز چیست و یا چه انواعی دارد؟ در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا به راهنمای خرید چای ساز بپردازیم.

چوب و هنر

راهنمای خرید دستگاه چای ساز

انواع چای ساز

به طور کلی می توان چای سازها را به سه دسته دم آور، چای ساز دارای استند و چای از بدون قوری تقسیم کرد.

  • دم آورها: این نوع از چای ساز ها دارای قوری و کتری هستند؛ به گونه ای که قوری در بالای کتری قرار می گیرد و بخار آب حاصل از کتری به سمت قوری رفته و به همین دلیل هم چایی که درون محفظه فلزی درون آن است به آرامی دم می کشد. شاید بتوان گفت که این نوع از چای سازها به شیوه های قدیمی نزدیک تر بوده و چای خوش رنگ و خوش عطری را به شما می دهند.
  • چای ساز دارای استند: این نوع از چای سازها به کلی با مورد قبلی متفاوت هستند. در چای ساز دارای استند، قوری و کتری  شما کاملا بر روی استند قرار گرفته و با حرارت آن، چای درون قوری دم می کشد. بیشتر مدل های این نوع از چای سازها دارای تایمر هستند و درجه حرارت آب را تنظیم می کنند. شاید بتوان گفت که دلیل وجود این سیستم بر روی چای سازهای دارای استند، آن است که اگر قوری شما مدت طولانی بر روی استند باقی بماند باعث می شود که کیفیت طعم و عطر چایتان کاهش پیدا کرده و دیگر برایتان لذت بخش نباشد.
  • چای ساز بدون قوری: این نوع از چای سازها دارای محفظه ای هستند که درون کتری قرار می گیرد و چای با همین شکل و شمایل دم می کشد. متاسفانه این نوع از چای سازها خیلی طرفدار ندارند!

کالای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

بوش Bosch
چای ساز بوش مدل TTA5603
بوش Bosch

راهنمای خرید چای ساز

قبل از هرچیز باید گفت که یک دستگاه چای ساز خوب، باید هم فیلتر آب و هم فیلتر داخل قوری داسته باشد. علاوه بر آن می توان گفت که بهتر است چای ساز شما دارای مصرف برق کمی بوده و شاخص نشان دهنده آب درون کتری و گرم نگه دارنده آن نیز دارای اهمیت بسیاری است. در ادامه به بررسی دقیق تری در راهنمای خرید چای ساز می پردازیم.

نوع جنس بدنه: معمولا بدنه چای سازها از جنس فلز، پلاستیک و یا شیشه است. باید به این نکته اشاره کرد که جتما قبل از خرید باید به جنس پلاستیک آن دقت کنید، چراکه در صورت باکیفیت نبودن آن، ممکن است بر اثر سرد و گرم شدن ترک خورده و یا مزه آن به آب درون کتری منتقل شود. در رابطه با شیشه نیز باید گفت که ممکن است بر اثر مرور زمان جرم بگیرد. بدنه فلزی نیز ممکن است با افزایش دما، داغ شده و باعث بروز مشکلاتی شود، پس سعی کنید قبل از خرید چای ساز، حتما این مسائل را مدنظر داشته باشید.

بهترین چای ساز

حجم کتری: باید به این مسئله اشاره کرد که حجم کتری مورد نظر شما باید بر اساس نیاز و مصرف شما باشد. مسلما انتخاب کتری ای با سایز بزرگ تر از نیازتان می تواند مخارج بیشتری را برایتان به دنبال داشته باشد.

تایمر: چای سازهای تازه، هرکدام دارای ویژگی های مختلفی از تایمرها هستند. معمولا مدل های جدید چای ساز ها تایمری دارند که امکان برنامه ریزی زمانی برای چای ساز شما را فراهم می آورد.

صافی دهانه کتری: این ویژگی باعث جلوگیری از ورود رسوبات به لیوان چای و قوری شما می شود. معمولا این صافی از جنس فلز و یا پلاستیک است که در بعضی چای ساز ها هم قابل جابجایی بوده و هم ممکن است که ثابت بماند. بسته به مدل چای سازتان، حتما به نوع صافی نیز دقت فرمایید.

 درپوش کتری: این مورد، از جمله موارد پراهمیت در راستای خرید چای ساز است. سعی کنید به دنبال چای سازی بروید که دارای درپوش کتری بوده و یا درپوش قوری قابل استفاده برای کتری داشته باشد.

علاوه بر اینها باید مسائل دیگری از جمله وجود تایمر، دکمه تنظیم حرارت، سیستم قطع کن (بعد از به جوش آمدن کتری) و… را نیز در هنگام خرید چای ساز مدنظر قرار دهید.

چای ساز هاردستون

بهترین مارک چای ساز

حالا می خواهیم چند نمونه از پرفروش ترین و بهترین مارک چای ساز ها را به شما معرفی کنیم.

1- برند هاردستون، چای سازی با مدل TKG1701 دارد که طرفداران خودش را پیدا کرده است. این چای ساز دارای سه قسمت کلی است. کتری آن دارای ظفیتی حدود 2 لیتر است که می تواند باعث سرعت بخشیدن به روند دم کشیدن چای شود. علاوه بر این، در کتری چراغ های نشانگری وجود دارد که می تواند وضعیت آب را برایتان شفاف سازی نماید. پایه این دستگاه نیز دارای دکمه های کنترلی است که با کمک آن می توانید دمای چای ساز را تنظیم کنید. شما می توانید این چای ساز را قیمت 167 هزار تومان در بازار خریداری نمایید.

چای ساز فلر

2- برند فلر نیز چای سازی با مدل TS113 تولید کرده است که توان حرارتی بسیار بالایی داشته و با سرعت خیلی بالایی به دمای جوش می رسد. بر روی صفحه این چای ساز، دکمه های لمسی ای قرار دارند که شاید بتواند آنها را از مهم ترین عوامل زیبایی این چای ساز دانست. با وجود صافی موجود داخل قوری نیز تفاله های چای جمع آوری شده و به همین نسبت، تمیز کردن چای ساز برایتان آسان تر خواهد شد. شما می توانید این چای ساز را قیمت 285 هزار تومان در بازار خریداری نمایید.

چای ساز گوسونیک

3- چای ساز گوسونیک با مدل HST-874 باوجود سادگی و قیمت نسبتا کمی که دارد کیفیت مناسبی داشته و از سیستم ایمنی خوبی برخوردار است. بعد از جوش آمدن آب، دستگاه به شکل خودکار خاموش شده و سیستم کنترل کننده سرامیکی نیز در صورت خشک شدن آب کتری باعث محافظت از چای ساز می شود. شما می توانید این چای ساز را با قیمت 250 هزار تومان خریداری کنید.

برخی از مشهورترین برندهای تولیدکننده چای ساز:

استودیو پر
کابینت زرد های گلاس
استودیو پر

استفاده از چای ساز

قطعا هر وسیله ای، نکات مخصوص به خودش را دارد که حتما در زمان استفاده و به کار بردن آن باید آن نکات را مدنظر قرار داد. در این قسمت از مطلب راهنمای خرید چای ساز، تصمیم داریم نکاتی را برایتان بازگو کنیم که باید حتما در زمان استفاده از چای ساز رعایت شود.

چای ساز

قبلا از هرچیز باید گفت که سعی کنید هیچگاه چای ساز خود را در نزدیکی اجاق گاز و یا هر گرم کننده الکتریکی قرار ندهید. بعد از استفاده از چای ساز، هیچگاه سیم آن را به دور بدنه دستگاه که هنوز داغ است نپیچانید.

قبل از آنکه دستگاه چای ساز را به برق وصل کنید حتما به تناسب ولتاژ برق خود با چیزی که در دفترچه دستگاه شما نوشته شده دقت کنید. با این حال، بهتر است که دستگاه خود را به یک مدار الکتریکی جداگانه وصل کنید.

وب سایت چیدانه از شما دعوت می کند که از این مطالب نیز دیدن فرمایید:

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه