Chidaneh.com placeholder image

نکات خرید خانه، محله هم مهمه ها!

به قلم: تحریریه چیدانه

انتخاب و خرید خانه اصولا مسئله مهم و چندجانبه ای است که می توان در مورد آن به تفصیل سخن گفت. از انتخاب متراژ، تعداد اتاق، سال ساخت و اینها گرفته تا صدها مسئله دیگر. در این میان یکی از مهم ترین نکات خرید خانه انتخاب محله مناسب برای زندگی است. وقتی شما تصمیم می گیرید به محله ای تازه نقل مکان می کنید باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرید تا زندگی راحت و امنی را برای خود و خانوادتان رقم بزنید، پس نکات خرید خانه را در نظر گرفته و از انتخاب محله مناسب زندگی غافل نشوید. برای این کار در این مطلب ازوب سایت چیدانه همراه ما باشید.

شرکت در جلسات محله

تابلو فرش ریحان

در جلسات محله شرکت کنید

یکی از راه هایی که با کمک آن می توانید با محله مورد نظر خود آشنا شوید شرکت کردن در جلسات و یا فعالیت های محله است. این کار به شما کمک می کند که با همسایگان آشنا شده و با آنها گفتگو کنید. شرکت در فعالیت ها و جلسات محله به شما کمک می کند که بدانید در آن محله چه می گذرد. مسلما در محله هایی که افراد و همسایگان با هم آشنایی بیشتری داشته باشند امنیت آنجا به مراتب افزایش می یابد تا جایی که ممکن است حتی یک ماشین ناآشنایی که از آنجا رد می شود، توجه همه را به خود جلب کند.

ارتباط با همسایگان

با همسایه های محل زندگی خود آشنا شوید

ممکن است دلتان نخواهد با همسایگانتان دوستی و رابطه ای برقرار کنید، ولی باید این را گفت که شناخت کمابیشی از همسایه ها می تواند در خرید خانه به شما کمک کند، با این کار شما به شناخت کلی و جامعی از وضعیت محله دست خواهید یافت. 

انتخاب محل زندگی

رفتارهای مشکوک را در نظر داشته باشید

اگر در محله خود رفتار و یا رفت و آمد مشکوکی به چشمتان خورد حتما آن را پیگیری کنید. امنیت شما حرف اول را می زند. این را بدانید که نباید شرایطی را برای خودتان پیش بیاورید که بعدها برای انجام ندادن این کارها افسوس بخورید! این را بدانید که معمولا ناامنی هایی که در یک محله اتفاق می افتند خانه به خانه پیش می روند، پس احتمال ایجاد ناامنی برای منزل خود را به حداقل برسانید.

نکته: شاید به نظر مهم نرسد ولی وجود گرافیتی های ها بر روی بعضی دیوارها می تواند نشانه خوبی نباشد! برای مثال ممکن است نشانه وجود یک گروه و یا دسته ای خاص در آن محله باشد. حتما به این مسئله هم دقت کنید.

مطلب مرتبط: جلوگیری از ورود دزد به خانه، ۹ نکته امنیتی!

محافظت از سیستم ایمنی منزل

قفل های مطمئنی برای درهای منزلتان تهیه کنید

در زمان انتخاب خانه، یکی از مهم ترین نکات خرید خانه آن است که بتوانید ایمنی آن را مهیا کنید. برای این کار حتما برای تمامی درهای خانه خود قفل های مطمئنی تهیه کنید. این را به فرزندانتان هم بیاموزید که بعد از خارج شدن از خانه حتما در را پشت سرشان قفل کنند. حواستان باشد که در زمانی که به سفر می روید حتما تمامی درها و پنجره ها را بسته و به خوبی قفل نمایید.

مطلب مرتبط: دربهای ضد سرقت، چگونه بهترین خرید را داشته باشیم؟

طراحی محوطه منزل

روشنایی در طراحی فضای بیرونی منزل هم مهم است

یکی از راه های دیگری که می تواند در افزایش امنیت در خانه شما تاثیرگذار باشد، روشنایی فضای بیرونی خانه است. سعی کنید تا جای ممکن به سراغ نورپردازی هایی بروید که بتواند فضای بیرونی منزل شما را به خوبی نشان دهد. این کار به شما کمک می کند که اگر خدایی نکرده رفت و آمد مشکوکی در اطراف خانه تان اتفاق افتاد به خوبی آن را مشاهده کرده و مراقب باشید! استفاده از روشنایی های متنوع و زیبایی که امروزه در بازار موجود است علاوه بر همین کارایی می تواند باعث زیباتر شدن فضای بیرونی خانه نیز بشود.

مطلب مرتبط: نورپردازی نمای بیرونی ساختمان برای یک خوشامد گویی نورانی

چیدانه از شما دعوت می کند که برای نصب سیستم های حفاظتی در خانه خود با اهالی فن ارتباط بگیرید!

منبع: womendailymagazine | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه