Chidaneh.com placeholder image

نگهدارنده چاقو آهنربایی، رازشو بفهمی حتما می سازیش!

به قلم: گلنار

در این مطلب از چیدانه میخواهیم روش ساختن نگهدارنده چاقو آهنربایی را باهم یاد بگیریم. چاقوها از مهم ترین ابزارو وسایل مورد نیاز در آشپزخانه هستند که شاید به دلیل برنده و تیز بودنشان نگهداری سخت تری نسبت به سایر وسایل داشته باشند. البته امروزه مدل های بسیار متنوعی از نگهدارنده های چاقو به بازارهای جهانی عرضه شده که هر کدام دارای مزیت ها و معایب خاص خودشان هستند. اما نگهدارنده چاقوی مغناطیسی نگاه های بسیاری را به سمت خود کشانده است. نصب آسان روی دیوار، ساخت در ابعاد گوناگون و شاید مهم تر از همه امکان ساخت آسان در منزل می تواند علت پرطرفدار بودن این وسیله باشد.

ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی

لوازم مورد نیاز برای ساخت نگهدارنده چاقو آهنربایی

  • پنل چوبی
  • رنگ
  • شابلون
  • چسب استنسیل
  • برس قلم مو
  • نوار نقاش
  • لاک الکل 
  • آهن ربا
  • چسب
ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی

​مرحله اول ساخت نگهدارنده چاقو آهنربایی:

در این مرحله به یک جعبه چوبی نیاز دارید. در یک طرف این جعبه، که قابل دیدن است، چاقوها نصب شده و طرف دیگر به که دیوار متصل می گردد، محل قرار گیری آهنرباهاست. می‌توانید از یک جعبه آماده استفاده کنید و یا با چند تکه چوب خودتان یک جعبه بسازید. نکته ای که باید توجه داشته باشید، ارتفاع جعبه برای قرارگیری آهنرباهاست. باید آن را با ضخامت آهنربای مورد نظرتان هماهنگ کنید.

قالیشویی ادیب
ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی

مرحله دوم برای ساخت نگهدارنده چاقو آهنربایی:

شروع به رنگ آمیزی جعبه چوبی خود کرده و سپس اجازه دهید به طور کامل خشک شود. اگر تمایل داشتید می توانید مانند تصویر نوار چسبی رنگی را هم دورتادور آن بچسبانید.

ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی
ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی
ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی

ساخت نگهدارنده چاقو مغناطیسی در مرحله سوم:

برای انجام این مرحله و زیباتر کردن نگهدارنده چاقو، یک شابلون با طرح دلخواه را انتخاب کرده و مانند تصویر روی جعبه توسط چسب استنسیل بچسبانید. بعد از خشک شدن، رنگ مورد نظرتان را با اسپری یا قلم مو روی شابلون رنگ آمیزی نمایید. پس از تکمیل شدن کار می توانید شابلون را از جعبه جدا کنید. در نهایت لاک الکل را روی سطح جعبه بزنید تا در محیط اشپزخانه مقاوم تر شود.

ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی
ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی
ساخت نگهدارنده چاقوی مغناطیسی

مرحله چهارم ساخت نگهدارنده چاقو آهنربایی:

به مهم ترین بخش کار می رسیم، در این جا باید آهنرباهای خود ار انتخاب کرده و با چسب قوی درون جعبه بچسبانید. البته قبل از چسباندن باید قدرت مغنازیسی آن ها را با چاقوهای مختلف امتحان کرده و اطمینان حاصل کنید که تحمل نگهداشتن چاقوها را دارند. سپس با توجه به قطب های مثبت و منفی، آن را کنار یکدیگر قرار داده و محکم بچسبانید. 

در پایان:

با داشتن یک نگهدارنده چاقو آهنربایی می توانید چاقوها را بر روی سطوح عمودی مثل دیوار نگهداری کنید. می توانید به راحتی آن را روی دیوار آشپزخانه نصب کرده و یک مجموعه بزرگ تا کوچک از چاقوهای خود را روی آن قرار دهید. طرح و رنگی که برای تزیین این نگهدارنده انتخاب می کنید می تواند متناسب با دکوراسیون آشپزخانه شما باشد.

خودتان بسازید در قالب موضوعات دیگر چیدانه:

منبع : angieslist

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه