Chidaneh.com placeholder image

دیوارهای بی نظیر با رنگ و نقاشی های ساده و ارزان!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: شاید تا به حال نقاشی های زیبایی که بر دیوار، کف، پارچه، مبلمان و حتی سقف اجرا شده اند را از نزدیک یا در تصویر دیده اید. برای اشخاصی که در کارهای دستی مهارت دارند کار کردن با استنسیل ها برای آفرینش طرح های زیبا روی دیوار کار ساده ایست. لذت رنگ و نقاشی کردن با این استنسیل ها کمتر از لذت نقاشی واقعی نیست. اگر با استنسیل آشنا نیستید چیدانه در اینجا می خواهد این لذت را با شما به اشتراک بگذارد و در کنار هم از یک دیوار خالی و سفید به یک دیوار نقاشی شده ی زیبا برای دکوراسیون داخلی منزل شما برسیم. قبلا در مطلبی رنگ کردن با رول های طرح دار دیواری را به شما آموختیم، با ما همراه باشید تا به شما بیاموزیم چگونه این دیوارهای بی نظیر را با رنگ و نقاشی های ساده و ارزان به خانه خود بیاورید!

اسکای اسکرپر

ابتدا طرح مورد نظرمان را انتخاب می کنیم، برای مثال در اینجا: شاخه ها و شکوفه های درهم تنیده ی ویستریا (نوعی گیاه)

شما می توانید هر طرحی را که دلتان می خواهد انتخاب کنید و بدهید برایتان قالب استنسیل آن را مانند همین طرح در آورند.

قانون اول برای ماندگاری استنسیل: بعد از فرو بردن قلم مو در رنگ اکریلیکی، بیشتر آن را روی حوله ی کاغذی بمالید. سپس به آرامی آن را بر روی سطح مورد نظرتان بزنید. این حرکت ضربه ای با قلم موی نسبتا خشک باعث تمیزی و ظرافت لبه های طرح شما می شود. برای طرح های هندسی که کل دیوار را می پوشانند، شاید بهتر باشد به جای قلم مو از غلتک استنسیل استفاده کنید.
برای دسترسی آسان به لوازم رنگ و نقاشی و تجهیزات جانبی آن می توانید از همکاران ما در اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

گام اول: استنسیل را با چسب نواری آبی رنگ یا اسپری چسب بر روی سطح مورد نظرتان نگه دارید.
شما می توانید از یک پالت برای قرار دادن رنگ ها استفاده کنید و مقداری از هر رنگی که می خواهید بر روی پالت بریزید، ضمنا می توانید آنها را بر روی پالت ترکیب کنید. اگر می خواهید ترکیب رنگ ناسب انتخاب کنید، چیدانه قبلا ترکیب رنگ های امروزی در دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کرده است.

گام دوم: اندکی رنگ بر روی قلم موی خود قرار دهید و مازاد آن را بر روی حوله ی کاغذی بکشید. سپس با یک تماس ملایم شروع به زدن قلم مو بر روی طرح استنسیل تان کنید. هر چه ملایم تر این کار را انجام دهید، پوشش نیز ملایم تر و نیمه شفاف خواهد شد.
شما می توانید حوله ی کاغذی را روی دیوار کنار محل کارتان بچسبانید تا کار را برای شما بسیار آسان تر کند و نیازی به خم و راست شدن شما نباشد.

گام سوم: رنگ زدن را شروع کنید. اگر می خواهید رنگ جدیدی به طرح تان اضافه کنید، از قلم موی دیگری استفاده کنید و آن را به قسمت هایی که می خواهید به آن رنگ باشد بزنید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ قانون برای انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون منزل

در اینجا مقداری رنگ سبز زیتونی به لبه ی برگ های ویستریا اضافه می کنیم.

فراموش نکنید هر بار که رنگ بر قلم مو می گذارید، مقدار اضافه ی آن را بر حوله ی کاغذی بمالید.

زدن دوباره ی قلم مو با یک رنگ بر روی رنگ دیگر، ترکیب رنگی زیبایی به استنسیل شما می دهد. مثلا در اینجا می توانیم با زدن رنگ زرد اخرایی و زنگ زده بر روی رنگ سبز برگ ها، یک ترکیب رنگی فوق العاده ایجاد کنیم.

در مورد رنگ های اضافی روی طرح تان نگران نباشید. زمانی که استنسیل را بردارید، همه ی این رنگ های اضافی برداشته می شوند. ضمنا قرار نیست ترکیب رنگ شما خیلی کامل و بی نقص باشد. شاید علاوه بر رنگ بخواهید فضایی از خانه ی خود را با کاغذ دیواری بپوشانید، چیدانه پیش از این به شما پیشنهاد داده که خودتان با نقشه های کاغذی، جهان را کاغذ دیواری خانه خود کنید!

برای هر رنگ از قلم موی جدا استفاده کنید. می توانید برای رنگ های مشابه، قلم مو را کاملا با حوله ی کاغذی تمیز کنید و سپس دوباره از آن استفاده کنید. اما هرگز قلم موی رنگ تیره را برای رنگ روشن به کار نبرید. هر چقدر هم که شما آن را تمیز کرده باشید، در نهایت باعث کثیفی رنگ شما می شود. ضمنا توصیه می کنیم در بین کار قلم مو را نشویید، چون حتی اگر آن را خشک کنید همچنان مرطوب خواهد بود.
طرح شما به سرعت با رنگ پوشیده می شود. یک گوشه از استنسیل را بالا ببرید و نگاهی به طرح تان بیندازید. اگر از رنگ آمیزی خود راضی هستید به کار خود ادامه دهید تا طرح تان کامل رنگ شود.

مطلب پیشنهادی: ۱۵ اتاق کودک با دست سازه های ساده و رنگی

در تصویر می بینید که لبه ها به زیبایی ظریف و ترد شده اند.

گام چهارم: سایه اضافه کنید. زمانی که همه ی رنگ ها روشن هستند، یک رنگ تیره به لبه ی سوراخ های استنسیل اضافه کنید. این حرکت ساده، عمق و بعد حیرت آوری به طرح شما می دهد.

نکته ی مهم درباره ی سایه: از رنگ سیاه استفاده نکنید! هیچ سایه ی سیاه رنگی در طبیعت وجود ندارد. همه ی سایه ها در خود رنگ دارند. رنگ سیاه یک ظاهر غیرطبیعی خشن به طرح شما می دهد. در عوض از رنگ قهوه ای مایل به زرد یا قهوه ای تیره ی خنثی استفاده کنید. البته رنگ سیاه اگر درست و به جا به کار رود می تواند دکوراسیون منزل شما را متحول کند، همانطور که چیدانه قبلا به شما گفته چگونه با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید!

سایه را در همه ی قسمت های برگ یا اجزای دیگر به کار نبرید. سایه روشن های طبیعت به منبع نور وابسته اند، بنابراین سمتی که روشن است را انتخاب کنید و سمت مخالف آن را سایه بزنید. طرح تان را زیاد درخشان نکنید. شما حتی می توانید بدون توجه به منبع نور و در نظر گرفتن سمت روشن، تمام جهت ها را سایه بزنید. در هر صورت در پایان به یک نقاشی زیبا می رسید. اگر می خواهید معجزه چرخه رنگ در دکوراسیون منزل تان را ببینید این نقاشی ها انتخاب های بسیار خوبی هستند. 

مانند آنچه که در تصویر می بینید، برای ایجاد یک ظاهر واقعی از شاخ و برگ ها می توانید سر و ته تمام برگ ها را سایه بزنید.

مطلب پیشنهادی: ترکیب رنگ های رنگین کمان در دکوراسیون منزل!

اکنون می توانید استنسیل را بردارید و از شاهکار هنری خود رونمایی کنید.

گام پنجم: شکاف های طرح خود را پر کنید. برای اینکه طرح تان واقعا یک نقاشی دستی به نظر برسد، می توانید با استفاده از قلم موی آبرنگ شکاف هایی که از استنسیل به جا مانده را پر کنید.

نقاشی شما آماده است!

در تصویر همین طرح را در سقف و حاشیه ی بالایی دیوار می بینید که این دکوراسیون داخلی سنتی را به زیبایی کامل کرده است.

دیدید که به آسانی و بدون دردسر می توان جلوه ای متفاوت به دکوراسیون منزل داد و زیباترین طرح ها و رنگ ها را به خانه آورد، فقط کافی است آستین هایتان را بالا بزنید و استنسیل مورد علاقه تان را خریداری کنید یا حتی سفارش دهید که طرح دلخواهتان را برای شما بزنند. برای خرید رنگ و تجهیزات جانبی نیز می توانید به بخش رنگ و نقاشی و تجهیزات جانبی در اهالی فن چیدانه سری بزنید.

مطالب بیشتر:
روانشناسی رنگ در آپارتمان شما!
چگونه دیوار حمام را با موزائیک شکسته های رنگی تزئین کنید!
۴ مرحله برای ساخت آباژور با گلدان قدیمی
۵ ایده ارزان برای دکوراسیون اتاق خواب دختران نوجوان
ترکیب رنگ ها برای یک خانه رنگین کمانی

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
davar در تاریخ 11 تیر 1394
خدمات نقاشی ساختمانözlem با بیش از 35سال تجربه با استفاده از بهترین و مرغوبترین رنگها در زمینه های رنگهای روغنی ، پلاستیک ، مولتی کالر ، واتر بیس (آکرولیک) ، پتینه و تذهیب (گل و بوته) و تهیه و نصب کاغذ دیواری و نیز پاشش کنیتکس آماده ارائه خدمات به برج سازان ، شرکتها ، کارخانجات ، بیمارستانها ، شهرداریها و منازل در همه جای کشور می باشد09126226199 - 09360509625 ایمانی/ بازدید و مشاوره رایگان
فرناز در تاریخ 19 مرداد 1397
سلام. ممنون از توضیح و راهنمایی های دقیقتون. سوالی که داشتم در رابطه با ماندگاری این نقاشی ها است و اینکه چه چیزهایی ممکنه باعث پاک شدنشون بشوند ؟ متشکر

ثبت دیدگاه