Chidaneh.com placeholder image

ظروف قدیمی ایرانی، یادش بخیر گندمی ها و کمر باریک ها

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما خانه های قدیمی مادربزرگ هایمان را به خوبی به یاد داریم. سفره های رنگی و غذاهای خوشمزه ای که هیچگاه مزه شان از زیر دندان هایمان نمی روند. در این میان یکی از به یاد ماندنی ترین چیزها، مدل ظروف قدیمی است. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به سراغ چند مدل ظروف قدیمی برویم و از آنها یادی کنیم.

مدل ظروف گل سرخی

سرویس خواب بالسا

ظروف گل سرخی

یکی از مدل ظروف قدیمی هایی که تقریبا در هر خانه ایرانی پیدا می شود ظروف گل سرخی هستند. طرح گل سرخی که با ظرافت تمام بر روی این ظروف چینی قدیمی وجود دارد زیبایی ظرف را چندین برابر کرده است. این ظروف معمولا در انواع مختلف بشقاب، کاسه، سوپ خوری، پارچ و… قابل خربداری است.

مطلب مرتبط: ظروف قدیمی را از انباری دربیاورید

مدل ظروف قدیمی

ظروف گندمی

این مدل ظروف قدیمی مربوط به دوره ای پیش از ظروف گل سرخی هستند. ظرافت گندم های سبز رنگ موجود در این ظروف هم لذت خوردن یک غذای ایرانی را برایتان چندین و چند برابر خواهد کرد. این نوع ظروف امروزه کمتر قابل دسترسی هستند ولی اگر در فروشگاهی مدل ظروف گندمی را دیدید حتما فرصت را غنیمت شمرید و آنها را خریداری کنید.

فنجان کمر باریک

فنجان کمر باریک

درباره این مدل ظروف قدیمی که دیگر حرفی نمی ماند. لذت نوشیدن چای داغ و خوش رنگ در این ظروف برای هر ایرانی ای فراموش نشدنی است. انواع مختلفی از فنجان کمر باریک وحود دارد که از میان آنها می توان به انواع قاجاری و دور طلایی اشاره کرد. قطعا اگر تصمیم به خرید فنجان کمر باریک دارید می توانید انواع و اقسام آنها را در فروشگاه های مربوطه خریداری کنید چراکه هنوز به قوت خودشان باقی هستند.

مطلب مرتبط: با این سفالینه های قدیمی دکوراسیون منزل تان را به روز کنید

دوغ خوری

دوغ خوری

این جام ها و پارچ های قدیمی که در رنگ های بی نظیری قابل خریداری هستند را هیچ ایرانی ای از خاطر نمی برد. لذت خوردن دوغ های گوارا و خنک در این دوغ خوری ها همه ما را به یاد کودکی هایمان می اندازد. باید گفت که رنگ های مختلف این مدل ظروف قدیمی را می توانید به راحتی در فروشگاه های ظروف ایرانی تهیه کنید.

انار خوری

انارخوری

این کاسه های انارخوری قرمز رنگ که البته چشمانمان به رنگ آبی آنها هم آشناست ملاحظه کنید! ظرافت طراحی آنها ستایش بر انگیز است. شای بتوان گفت که امروزه با صرف زمان بیشتری می توانید یک سرویس از آنها را پیدا کرده و خریداری نمایید.

مطلب مرتبط: ۷ دکوراسیون زیبا و ارزان با ظروف قدیمی

ظروف چینی سفید و آبی

ظروف چینی سفید و آبی

این مدل ظروف قدیمی بیشتر شما را به یاد فرهنگ گذشته اروپایی می اندازد، ولی با این حال در گذشته بسیاری از خانواده های ایرانی سرویسی از این مدل ظروف قدیمی داشتند و دیدن آنها هم برای یادآوری بسیاری از خاطرات شیرین کودکی خالی از لطف نیست.

کالاهای پیشنهادی وب سایت چیدانه:

نقشبندان مینا
تنگ دوغ خوری
نقشبندان مینا
ایران وینتیج
شمعدان سبز طرح گل سرخی
ایران وینتیج
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
فنجان و نعلبکی کمر باریک فلورا
فروشگاه اینترنتی شیک و تک

نویسنده: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه