Chidaneh.com placeholder image

درکدام منطقه ییلاقی تهران ویلا بخرید (2)

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: تهران شاید به واسطه داشتن امکانات رفاهی مناسب، شهری جذاب برای زندگی باشد، اما بدون شک همه ما روزی از این همه شلوغی، تراکم و انواع و اقسام آلودگی ها خسته می شویم و به دنبال جایی برای رهایی از همه این مشکلات می گردیم و آنجا است که نیاز به فضایی آرام با چشم اندازهای زیبا و آب و هوایی خوب و مطبوع نمود پیدا می کند. جایی که بتوانیم برای چند روز دغدغه های زندگی مدرن امروزی را به فراموشی بسپاریم و معنای حقیقی زندگی را بیابیم. جایی مثل مناطق ییلاقی خوش آب و هوا که در ایران کم نیستند. چند وقت قبل در مطلب درکدام منطقه ییلاقی تهران ویلا بخرید، به معرفی مناطق مناسب در شمال و شرق تهران برای ساخت ویلا پرداختیم، در این مطلب هم می خواهیم تعدادی دیگر از این مناطق ییلاقی خوش آب و هوا در غرب و جنوب تهران را به شما معرفی کنیم. پس با چیدانه همراه باشید. 

منطقه ییلاقی کردان کرج

سرویس خواب بالسا

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای کردان

کردان منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا با فاصله 70 دقیقه ای از تهران اما بدون دود و ترافیک. دارای باغ‌های زیبا و بزرگ. این منطقه زیبا در 25 کیلومتری کرج و 65 کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است. این منطقه قبل از جنگ تحمیلی برای مردم پایتخت ناشناخته بود. اما با شروع جنگ وقتی که مردم رو به حاشیه نشینی آوردند کردان را برای اتراق برگزیدند. پس از پایان جنگ کردان به ییلاق برای مردم پناه‌جو تبدیل شد و از این زمان به بعد کردان مورد توجه ویلانشینان قرار گرفت. به وجود آمدن کارخانه های صنعتی مثل ریسندگی و بافندگی باعث شد که زمین های منطقه کردان مورد توجه کارخانه دارها قرار بگیرد و این کار باعث شد تا کردان به منطقه ویلا نشین‌ها تبدیل و آخر هفته‌ای شلوغ را به خود ببیند

خانه ای به یاد رستم، پروژه ای برجسته در کردان کرج

باغ‌ها توسعه داده شد. نهال‌های زردآلو، آلبالو، گیلاس، گردو و توت به زمین فرو رفت و کردان به شهری کوچه باغی تبدیل شد. مردم آب مورد نیاز باغ‌های خود را از طریق حفر چاه‌ و قنات کردان تامین کردند که تاکنون هم این روش ادامه داردبا شروع شدن ویلا سازی سبک معماری ویلایی خاصی در کردان پدیدار شدبا افزایش ساخت‌وساز در این منطقه قیمت‌های زمین باغ و ویلا نیز در این شهر افزایش چشمگیری یافت و به شکل کنونی امروز رسید. در حال حاضر قیمت زمین در کردان کرج حدود 500 هزار تومان است.

خانه ای به یاد رستم، ویلایی مدرن در کردان کرج است که توسط معمار برجسته سهراب رفعت طراحی شده است.

منطقه ییلاقی طالقان

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای طالقان

فصل بهار و تابستان منطقه ییلاقی طالقان را یکپارچه سبزپوش می کند؛ منطقه ای زیبا و منحصر به فرد که یکی از مکان های دیدنی برای گشت و گذار در بهار است. طالقان با جاذبه های طبیعی مختلفش، با دریاچه و کوه های پیرامونش، با روستاهای زیبا و تاریخی اطرافش، بهترین جا برای ساختن و خریدن خانه های ویلایی در کنار طبیعت بهاری است. منطقه کوهستانی طالقان در 90 کیلومتری از شهر کرج قرار گرفته و با تهران حدود 100 دقیقه فاصلدارده . اولین جاذبه ای که در بدو ورود به منطقه طالقان در بالای گردنه می بینید، قله زیبای شاه البرز و کوه های اطرافش است و به تدریج که سرازیر می شوید.دریاچه سد طالقان پیش چشم تان می آید. جاده به تدریج از کنار این دریاچه زیبا می گذرد تا به شهر «شهرک» می رسد. رودخانه ای خروشان که در فصل بهار از وسط شهرک می گذرد با پارک ساحلی مشرف به آن و دشت ها و کوه های پوشیده از چمن هم واقعا تماشایی است. چنین چشم انداز زیبایی فقط با یک خانه ویلایی زیبا تکمیل می شود، خانه ای زیبا و هماهنگ با طبیعت اطراف. در منطقه طالقان می توانید با قیمت 100 تا 400 هزار تومان به ازای هر متر صاحب زمین شوید.

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای برغان

منطقه برغان از مناطق زیبای استان البرز است و از مهمترین جاذبه های گردشگری این استان نیز محسوب می شود. برغان در 10 کیلومتری شهر کرج در دره ای زیبا واقع شده است و یکی از محلهای دسترسی به این روستا نیز از کیلومتر 20 اتوبان کرج – قزوین و سپس خروجی کردان یا کرج – باغستان – خروجی برغان است. آب و هوای خوب و رنگهای شاد طبیعت در منطقه برغان در استان البرز که همراه با فصلهای سال عوض می شود، میزبان گشت و گذار مسافران و گردشگران است. و همین امرباعث می شود تا تمایلات برای خرید زمین و ساخت ویلا در این منطقه بالا برود. 

بازار و خانه های قدیمی این منطقه نیز زیبایی های آن را افزایش داده و طبیعت زیبای آن، گردشگران فراوانی را به سوی خود فرا می خواند. در مورد سوغاتی های معروف روستا هم می توان به آلوی برغان، عسل، توت و لبنیات اشاره کرد. بازدید از این منطقه در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد. در فصل بهار، زیبایی های این روستا با شکوفه های درختان میوه و گل های زیبا تزیین می شود، در فصل تابستان برای فرار از گرما، در فصل پاییز برای دیدن پاییز هزار رنگ روستا و در فصل زمستان برای برف بازی. در صورتی که از این روستای زیبا دیدن نکرده اید حتما این کار را انجام دهید و از طبیعت و تاریخ این روستا لذت ببرید. قیمت زمین در ان منطقه بین 300 تا 500 هزار تومان متغیر است.

منطقه ییلاقی محمد شهر کرج

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای محمد شهر

محمدشهر یکی از مناطق بخش مرکزی شهرستان کرج و منطقه ای خشک با هوایی معتدل که از شمال به کرج و ساوجبلاغ، از غرب به بخش اشتهارد، از جنوب به بخش شهریار و از شرق به دهستان گرمدره متصل است. در محمدشهر آثار باستانی و مناطق دیدنی زیادی وجود دارد. محمد شهر کرج به شهری که هنوز کوچه باغ دارد معروف است، زیبایی های این منطقه بی بدیل است و هنوز هم می توان هوایی مطبوع را میان دشت ها و کوه هایش پیدا کرد.

نمایی از یک ویلا در محمد شهر کرج

چشم انداز های زیبا، آثار تاریخی و عناصر گردشگری متعددی که در این منطقه وجود دارد، این شهر را به یکی از مناطقی تبدیل کرده است که ساخت و ساز ویلا درآن گسترش یافته است. کافی است یک بار به این منطقه سفر کنید تا متوجه شوید که دلیل این امر چیست. در حال حاضر قیمت زمین در این منطقه بین 200 تا 500 هزار تومان متغییر است.  

در مطلب ویلای امیر، تابستانی سرد در کرج، که کاری از معمار برجسته علیرضا تغابنی است، می توانید با یکی از ویلاهای ساخته شده در محمد شهر کرج آشنا شوید.

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای اغشت

روستای اغشت از توابع دهستان برغان می باشد و در بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ در 46/35 درجه عرض شمالی و 57/49 درجه طول شرقی واقع شده است. فاصله روستا تا مرکز دهستان 12 کیلومتر است. این روستا به رودخانه «گلین رود»، از جنوب به روستا های «تکیه اغشت» و «باغبان کلاه» و از غرب و شمال غرب به روستاهای «آجین دوجین» و «ولیان» و از شرق به دره «سیبان دره» و دره «ورده» محدود می شود.

منطقه ییلاقی اغشت

با توجه به قرارگرفتن این روستا در منطقه کوهستانی و شرایط آب و هوایی خاص منطقه، اقلیم روستا با زمستان های سرد و تابستان های معتدل به صورت کوهستانی معتدل می باشد. اغشت دارای آب و هوای نیمه خشک داخلی است که نوعی آب و هوای مدیترانه ای است. اغشت منطقه ای است ییلاقی با مناظر بسیار زیبا که با این مشخصات سبب مهاحرت های فصلی افراد از شهرهای اطراف مانند تهران و کرج شده است. قیمت پایین زمین در این منطقه نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث گسترش ویلا سازی دراین منطقه شده است.

منطقه ییلاقی شهریار

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای شهریار

شهریار چون نگین سبزی در غرب استان تهران می‌درخشد. شهریار شهر یاران است و یار مردمانی است که خسته از غوغا و هیاهوی پایتخت به این نگین سرسبز پناه می‌آورند تا دمی بیاسایند و در دل طبیعت ناب که موهبتی الهی است گرد و غبار از دل و خستگی از تن بزدایند. شهریار یکی از قدیمی‌ترین شهرستان‌های استان تهران با قدمتی بیش از 7000 سال است. براساس مطالعات باستان‌شناسی یکی از قدیمی‌ترین روستاهای اولیه، در قره تپه شهریار شناسایی شده است. در شهرستان شهریار 50 اثر و محوطه باستانی شناسایی شده است که از این تعداد 20 اثر فرهنگی تاریخی آن، در فهرست آثار ملی قرار دارد.شهریار 310 کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بالغ بر 704 هزار نفر در ارتفاع 1160 متری از سطح دریا و در غرب استان تهران قرار دارد.

نمایی از ویللاهای ساخته شده در شهریار کرج

شهریار از شمال با شهرستان‌های کرج و قدس، از شرق با شهرستان‌های تهران و اسلامشهر، از جنوب با شهرستان‌های رباط‌کریم و اسلامشهر و از غرب با شهرستان ملارد همسایه است.جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای بدیع و کم‌نظیر این منطقه چشمان هر بیننده را خیره می‌کند و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.ویژگی‌هایی چون آب و هوای مناسب، بزرگترین دشت شقایق کشور، باغ‌های سرسبز، کوچه باغ‌هایی با درختان سر به فلک کشیده، مناطق بکر با گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری فقط بخشی از جاذبه‌های طبیعی شهریار است.

مطالب پیشنهادی: بهترین مکان ها برای قرارهای عاشقانه در تهران
۵ جاذبه گردشگری دیدنی در استان لرستان
 ۹ جاذبه گردشگری اطراف تهران برای سفری یک روزه
چگونه بهترین هتل را برای یک سفر به یاد ماندنی انتخاب کنید؟

اگر به دنبال ایده های کوچک برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید سوالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه با ما، کارشناسان و اهالی فن چیدانه در میان بگذارید.

گرد آوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه