Chidaneh.com placeholder image

همه چیز در مورد یک جشن تولد تمام عیار!

 

مناسبت: همه ما دوست داریم در روزهای مهم زندگی عزیزانمان در کنارشان باشیم و از این طریق علاقه مان به آنها ابراز کنیم. روز تولد هر کس یکی از مهم ترین روزهای زندگی اوست و بسیاری از ما ترجیح می دهیم با برگزاری یک جشن تولد درست و حسابی عزیزانمان را غافلگیر کنیم. اما برگزاری یک جشن تولد تمام عیار از تهیه تنقلات و غذاهای مهمانی گرفته تا تزئین فضا و هماهنگی های لازم، کارهای زیادی را پیش روی شما می گذارد. در مطالب قبلی ایده های رنگی و ارزان برای جشن تولد کودکان را با شما در میان گذاشتیم در این مطلب می خواهیم مهم ترین کارها برای برگزاری جشن تولد را به شما یادآوری کنیم و ایده هایی ناب و خلاقانه برای قسمت های مختلف مهمانی به شما ارائه دهیم. با چیدانه برای برگزاری یک جشن تولد تمام عیار همراه شوید.

کی پلاس

تزئینات جشن تولد

 برای تزئین زیبای فضای جشن تولد نیاز نیست تن به بادکنک آرایی های گران قیمت که به تازگی خیلی مد شده بدهید و هزینه های بالایی را به خود تحمیل کنید. با کمی سلیقه و ابتکار می توانید با بودجه بسیار کمتر و جذابیت بیشتر، هنر خودتان را نیز به رخ بکشید.

یک ایده ساده اما جالب برای تزئین دیوار در جشن تولد اینه که با عکس های یادگاری فرزند یا دیگر عزیزانتان سن تولدشان را روی دیوار ایجاد کنید. در مورد کودکان از این ایده را می توانید بعد از جشن تولد نیز تا سال آینده برای تزئین دیوار اتاق فرزندتان استفاده کنید و  به علاوه تماشای عکس ها برای مهمانانتان نیز جالب خواهد بود.  اگر اولین سال تولد فرزندتان است می توانید دکوری خاص برای تزئین اتاق نوزاد با عکس های زیبای نوزاد  برایش طراحی کنید.

ب 

این ایده برای سنین بالاتر می تواند خیلی هم هیجان انگیز تر باشه. مثلا برای جشن تولد 50 سالگی پدرتون نمایش عکس های کودکی تا جوانی و میانسالی او می تواند خیلی از ریسه بندی های رنگ و وارنگ جالب تر باشد.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ دکوراسیون نشیمن از میان برترین خانه های ایران

بهتر است یک تم رنگی محدود برای جشن تولد انتخاب کنید تا فضا بیشتر یکپارچه نشان دهد. حتی می توانید تنقلات و ظروف یکبار مصرف جشن را نیز با تم رنگی هماهنگ کنید.

دایره های تزئینی بالا روش ساخت ساده ای دارند و به راحتی می توانند دیوار اصلی جشن تولد را زیبا کنند. احتمالا همه شما ساخت بادبزن با تا کردن کاغذ را به یاد دارید. چند کاغذ بزرگ به رنگ های تم تولد بخرید و از همان بادبزن ها بسازید و مانند بالا با وصل کردن دو طرف این کاغذ های تا شده به هم می توانید این دایره های رنگی را بسازید فقط دقت کنید که هرچه بیشتر تا بزنید راحت تر به دایره تبدیل می شود.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون زیبا و ارزان برای خانه عروس

تزئین رنگی و زیبای دیوار بالا را فقط با چند نوار کاغذ کشی و یا ربان کاغذی و بادکنک می توانید به سادگی اجرا کنید.

از کاغذ های کشی می توانید به روش های مختلفی استفاده کنید و مثل عکس بالا به شکل ریسه های رنگی آویزانشان کنید.

توپ های تزئینی بالا نیز ایده بسیار زیبایی برای تزئین جشن تولد هستند.

چند لایه کاغذ کشی یا کاغذ روغنی رنگی را روی یکدیگر قرار دهید و مانند بالا آنها را تا کنید و دو سرشان را به شکل نیم دایره ببرید سپس وسط آن را ببندید و مانند عکس بالا کاغذ ها را از هم باز کنیدتا به یک توپ کاغذی زیبا تبدیل شود. این توپ های کاغذی را می توانید از سقف آویزان کنید یا به دیوار بچسبانید.

مطلب پیشنهادی: ولنتاین و دست ساز های عاشقانه آن!

تزئین کادوها نشان دهنده توجه و اهمیتی است که شما به عزیزانتان می دهید. ایده بالا می تواند کادو شما را بسیار چشم گیر تر کند و ساخت آن نیز ساده است. این گل ها را به روش بالا می توانید با پارچه یا کاغذ روغنی یا کاغذ کشی بسازید و با ساده ترین کاغذ کادو ها را هم با آنها زیبا کنید. ایده های بیشتر برای تزئین کادو را در مطلب ساخت جعبه کادویی با ایده های ساده و خلاقانه ببینید.

با کاغذ روغنی زیر کیک و شیرینی نیز می توانید مانند بالا یک طرح خلاقانه روی دیوار ایجاد کنید. این طرح می تواند سن یا نام یا هر شکلی که دوست دارید باشد.

مطلب پیشنهادی: روشی خلاقانه و ساده برای رفو کردن روکش مبل

دنیای سحرآمیز عشق و شعر و معماری

غذای جشن تولد

در مورد غذای جشن تولد چون تنقلات زیادی در جشن تولد وجود دارد سعی کنید از غذاهای سنگین برای منو استفاده نکنید. برای اینکه هم به خودتان و هم به مهمان ها بیشتر خوش بگذرد چه غذا را از بیرون می گیرید و چه خودتان در خانه درست می کنید شام تولد را ساده برگزار کنید. فینگر فود ها از تنقلات جذابی است که در طول مهمانی تولد و یا برای شام می توانید سرو کنیم. قبلا  در مطالب  ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۱) و ایده های زیبا برای تزئین غذا و دسرهای خوشمزه!(۲) پیشنهاد های جذابی برای تزئین غذاها با شما در میان گذاشتیم که می توانید سری هم به آنها بزنید.

می توانید میوه های فصل را در بسته های کوچک یک بار مصرف به تعداد مهمان ها سرو کنید تا راحت تر خورده شود.

لقمه های کوچک نان، پنیر خیار به عنوان اردو یکی از فینگر فود های مناسب برای فصل تابستان است که نیاز به گرم کردن هم ندارد.

نان های تارت فقط به درد شیرینی نمی خورند، می توانید داخل آنها را با مثل بالا با خیار و کاهو و مرغ یا  مخلفات مورد علاقه تان پر کنید.

مطلب پیشنهادی: ۱۰میز شام تحسین برانگیز در دکوراسیون منزل

رول های کوچک کالباس از فینگر فود های خوشمزه و پر طرفدار جشن تولد است که به صورت سرد سرو می شود.

می توانید مانند بالا چند نوع خوراکی مثل زیتون و گوچه فرنگی و کالباس و پنیر را با هم در سیخ های چوبی بزنید و به تعداد مهمان هایتان سرو کنید.

برای تهیه فینگر فودها خلاق باشید. می توانید در ظروف پلاستیکی کوچک مانند بالا سالاد سرو کنید یا انواع غذاهای ایرانی را در فینگر فودها به کار ببرید. مثلا می توانید در کاسه های یک بار مصرف کوچک که کشک بادمجان یا ماست بورانی بریزید و با یک تکه نان خشک و ریحان آن را تزئین کنید. 

برای نوشیدنی هم می توانید از انواع آبمیوه و شیک مثل شیر موز، آب طالبی، موهیتو و … استفاده کنید و آنها را در جام های یکبار مصرف کوچک سرو کنید.

مطلب پیشنهادی: تزیین لیوان های نوشیدنی با ایده های بهاری

نکته ای که به آن خیلی تاکید دارم این است که در جشن تولد از ظروف یک بار مصرف استفاده کنید. با اینکار هم از شکسته شدن ظرف هایتان در شلوغی جشن جلوگیری می کنید و هم از دردسر جمع آوری و شستشوی ظروف تولد، خودتان را راحت کنید. مطمئن باشید هیچ کدام از مهمان های شما از اینکه در ظروف یک بار مصرف تنقلات و غذاها را میل کنند احساس ناراحتی نخواهند کرد.

آماده کردن دوربین فیلم برداری و عکاسی هم فراموش نشود حتماً یک نفر را برای عکاسی وفیلمبرداری بگذارید. لازم نیست این شخص از آتلیه بیاید؛ یک نفر از آشنایان هم می تواند این مسئولیت را قبول کند تا عکس های شب تولد ناب وخاطره انگیز باشد.

مطالب پیشنهادی: ۱۰ ایده جذاب برای دیوار پشت تخت خواب

۱۰ دکوراسیون نشیمن از میان برترین خانه های ایران

۷صفحه اینستاگرام که وسائل جذاب و هیجان انگیز می فروشند (۳)

۷ کاربرد تازه برای لاستیک های کهنه در دکوراسیون

 


دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 05 مرداد 1394
با سلام بسیار عالی بود . مخصوصا ایده عکسها خیلی جذاب و قشنگ هست. با تشکر
لیلی در تاریخ 11 شهریور 1396
مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از شما.
تولدکالا در تاریخ 13 فروردین 1397
میتوانید از فروشگاه اینترنتی تولد کالا هم بازدید داشته باشد http://www.tavalodkala.com/
بمبی در تاریخ 29 فروردین 1397
با تشکر از مطالب جالبتون. بمبی پارتی به روز ترین طرح های سال را برای شما عزیزان خوش سلیقه اجرا میکند. instagram: bamby.party
abbas2012 در تاریخ 11 خرداد 1397
سلام . سایت بسیار خوب و مفیدی دارین .من که خیلی کیف کردم با سایتتون و استفاده ها بردم. امیدوارم برای دیگران هم همینطور بوده امیدوارم همیشه موفق باشید https://shirinisaray.com

ثبت دیدگاه