Chidaneh.com placeholder image

خانه دو خوابه 90 متری، ترکیب طوسی و بنفش + تصاویر

به قلم: تحریریه چیدانه

زیبایی دکوراسیون منزل هر کسی به سبک زندگی و علایق او باز می گردد. به همین دلیل هم هست که شاید انتخاب وسایل، سبک و یا از همه مهم تر، رنگ دکوراسیون منزل شبیه به رنگ روح صاحبان آن خانه و یا حداقل علاقه و سلیقه آنهاست. معمولا طراحان داخلی بر این عقیده هستند که انتخاب رنگ ایده آل و مناسب در خانه تاثیرگذاری بسیار زیادی را در زیبایی فضای خانه و همین طور کاربری فضا خواهد داشت. به همین دلیل هم به هیچ عنوان نمی توان انتخاب رنگ را مسئله ای بی اهمیت تلقی کرد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به خانه دو خوابه 90 متری خانواده ای تهرانی رفته ایم که ترکیب رنگ متفاوت و جذاب منزل آنها اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا داستان طراحی دکوراسیون این خانه را بخوانیم.

منزل زیبای خانم داریوش

قالیشویی ادیب

خانه خانواده تهرانی در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: 4 نفر
  • موقعیت: تهران، سعادت آباد
  • متراژ فضا: 90 متر
  • طبقه: دوم
  • ملک: اجاره ای
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: طوسی تیره و روشن، عنابی
  • طراح: خانم خانه

منزل زیبای خانم داریوش
 

دکوراسیون خانه دو خوابه 90 متری

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید.

گرم، دنج، پر نور و خوش آب و رنگ

منزل زیبای خانم داریوش

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

طبیعتا ما هم مثل هر خانواده دیگری برای انتخاب خانه ایده آلمان ویژگی ها و اولویت های متفاوتی را مد نظر داشتیم. اما مسئله ای که باعث شد به این خانه به عنوان خانه ایده آل و مناسبمان نگاه کنیم نورگیر بودن آن است. خانه ما نور طبیعی بسیار خوبی دارد و همین موضوع نیز باعث می شود که در طی روز، حال و هوای بسیار خوبی در خانه جریان پیدا کند.

علاوه بر این محلی که ما در آن زندگی می کنیم به گونه ای است که خانه ما در بخشی بسیار دنج قرار گرفته و از هیاهو و شلوغی های شهر تهران کاملا به دور است. این موضوع آرامش درونی ما را به مراتب افزایش می دهد. به خصوص آنکه با باز کردن پنجره خانه مان درختان سبزی را می بینیم که روح تازه ای به ما می بخشند.

منزل زیبای خانم داریوش

سبک خانه دو خوابه 90 متری

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

در رابطه با انتخاب سبک دکوراسیون باید بگویم که ما همیشه طرفدار سادگی هستیم و به همین دلیل نیز با انتخاب سبک مدرن سعی کردیم که این سادگی را به دکوراسیون خانه مان نیز بیاوریم.

انتخاب رنگ مبلمان نیز برای ما روشن و واضح بود. ما تصمیم گرفتیم که با انتخاب رنگ خنثی طوسی امکان هماهنگی و ست کردن مبلمان خود را با هر رنگ دیگری فراهم کنیم، چرا خاصیت رنگ طوسی آن است که به راحتی با هر رنگ دیگری همراه می شود.

پیش از این در مطلبی با عنوان «مبل طوسی، با چه رنگ هایی ست میشه؟» گفته شده است که رنگ طوسی به نوبه خود از میان اصلی ترین رنگ های خنثی شناخته می شود و به همین دلیل هم ست کردن آن در دکوراسیون منزل کار خیلی سختی نخواهد بود. البته در بسیاری از موارد رنگ طوسی بدون داشتن لکه های گرمای رنگی می تواند روح رنگی سرد را نیز پذیرا باشد و در مقیاس زیاد تبدیل به یک رنگ سرد مطلق شود!

مطالب مرتبط:

منزل زیبای خانم داریوش

در بسیاری از موارد افراد ترجیح می دهند که دکوراسیون منزل خود را صرفا به رنگ طوسی طراحی کنند و رنگ های دیگری به جز طیف های مختلفی از رنگ طوسی را وارد فضا نکنند. در چنین شرایطی قطعا فضای خانه بیش از چیزی که تصور می کنید سرد و بی روح می شود و دیگر جذابیت های طراحی شما زیر سوال می رود. به همین دلیل هم بهتر است که با انتخاب رنگ هایی با انرژی و مناسب در کنار رنگ طوسی مبلمان خود، دکوراسیون منزلتان را به تعادل رسانده و جانی دوباره به آن ببخشید.

در رابطه با رنگ بتفش و سرخابی نیز باید بگویم که من همیشه به این دو رنگ علاقه بسیاری داشتم و دارم و به همین دلیل هم آنها را بهترین انتخاب برای رنگ دکوراسیون منزل خود می دانستم. در نهایت هم ترکیب رنگ بنفش و طوسی در خانه مان به خوبی خود را نشان داد و نتیجه آن نیز باب میل ما شد.

منزل زیبای خانم داریوش

در این قسمت نیز باید اشاره کنیم که بنا بر مطلب «قدرت رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی» بنفش رنگ عرفان و معنویت است. بنفش در هر طیفی که باشد الهام ‌بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان، و ملکه‌ هاست. بنفش سیر در اصل ترکیبی از رنگ‌های آبی و قرمز است که ویژگی ‌های هر دو رنگ را یکجا در بر دارد. تندی قرمز به‌واسطه آرامش و خنکی آبی فروکش می‌ کند و به حس تازه تبدیل می ‌شود و شما را به آرامش و رهایی دعوت می‌ نماید.

 به همین دلیل است که در بیمارستان‌های روانی و مطب روان‌شناسان اغلب از بنفش ملایم یا همان بنفش یاسی استفاده می‌ شود. بنفش ملایم احساس ترس را کاهش می دهد و مشغله‌های فکری آزاردهنده را تعدیل می ‌نماید. وقتی بنفش در کنار سفید قرار می ‌گیرد سمبل خالص‌بودن و تواضع است. در فرهنگ چین بنفش رنگ رویاپردازان و فیلسوفان است و نشانه صداقت، وفاداری، و عشق است. علم رنگ‌شناسی ثابت کرده است که بنفش آثار ترس و شوک ‌های روحی را پاک می  ‌کند و در این زمینه مانند اشعه ماورای بنفش عمل می ‌نماید. بنا بر تمامی این توضیحات توصیه ما این است که از به‌کاربردن بنفش در دکوراسیون داخلی خانه خود اجتناب نکنید.

مطالب مرتبط:

منزل زیبای خانم داریوش

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

وجود گیاهان آپارتمانی که در خانه مان داریم در کنار رنگ بنفش زیبایی که در فضا دیده می شود حس خوبی را در خانه ایجاد کرده است. علاوه بر تمامی اینها، نور مناسبی که در خانه مان وجود دارد نیز به افزایش این حس خانه بودن کمک می کند.

منزل زیبای خانم داریوش

فضاهای خانه دو خوابه 90 متری

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

شاید نتوان فضا یا وسیله خاصی را مطرح کرد، اما همان طور که پیش از این نیز اشاره کردم وجود نور کافی در خانه برایمان معیار بسیار مهمی بود که خوشبختانه خانه مان به خوبی از این ویژگی برخوردار است و ما را راضی می کند.

با اختلاف سلیقه بین اعضای خانواده چه می کنید؟

خوشبختانه باید بگویم که اختلاف سلیقه چندانی بین اعضای خانواده مان وجود ندارد و معمولا در انتخاب وسایل و چیدمان منزلمان به توافق می رسیم.

منزل زیبای خانم داریوش

وسیله مورد علاقه تان در خانه چیست؟

گیاهان موجود در خانه مان وسایل مورد علاقه من هستند. باید این را اعتراف کنم که ار کودکی عاشق گل و گیاه بودم و به همین دلیل هم همیشه از گیاهان به عنوان عناصر ثابت در چیدمان خانه دو خوابه 90 متری استفاده می کنم. نمی دانم که این شدن از علاقه ژنتیکی است یا نه، ولی اگر باشد باید بگویم که هم از سمت مادری و هم از سمت پدری عشق به گیاهان را به ارث برده ام!

منزل زیبای خانم داریوش

لوازم و وسایل دکوراسیون نشیمن:

  • مبلمان: دلاوران
  • میز تلویزیون: دلاوران
  • میز جلو مبلی: دلاوران
  • میز و صندلی غذاخوری: دلاوران
  • لوازم دکوری: دلاوران

عکاس: خانم خانه

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه