Chidaneh.com placeholder image

10 لوازم جانبی و تجهیزات برای نظم در کابینت آشپزخانه

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات آشپزخانه: هر خانم خانه داری دوست دارد فضای کابینت های آشپزخانه اش به اندازه ای باشد که کل ظروف و وسایل را در خود جای دهد و این گونه به دکوراسیون منزل خود نظم بخشد، اما هر آشپزخانه ای این امکان را فراهم نمی کند. مخصوصا در آپارتمان های امروزی که فضا کم است، باید به فکر راه حل هایی بود که از بتوان از هر گوشه و کنار خانه استفاده کرد. چیدانه در اینجا 10 لوازم جانبی و تجهیزات کابینت را معرفی می کند که مطمئنم خیلی به کارتان می آید. پس حتما در این مطلب با ما همراه باشید…

چوب و هنر

1. قفسه های کشویی گزینه هایی بسیار مناسب برای کابینت های پایین آشپزخانه هستند. آنها در طیف وسیعی از اندازه، سبک و مصالح موجودند. یک کابینت با درب استاندارد معمولا می تواند سه قفسه را در خود جای دهد. البته این بستگی به چیزی دارد که می خواهید در آن قرار دهید. برای وسایل بزرگ بهتر است از دو قفسه استفاده شود.

2. این سیستم های قفسه ای برای نگهداری ادویه جات، نظم فوق العاده ای به کابینت ها می دهند. آنها می توانند مانند تصویر دوقلو باشند. شما پیش از این نیز با اکسسوری و یراق آلات کابینت آشپزخانه در چیدانه آشنا شده اید.

3. چیزی به سادگی این طبقات متصل شده به درب کابینت، می تواند دسترسی به وسایل را برای شما آسان سازد.

4. وسیله ای مانند این نمونه که به درب کابینت نصب می شود، برای نگهداری سینی و تخته های برش بسیار مناسب است. با مراجعه به بخش تجهیزات آشپزخانه اهالی فن چیدانه شاید این گونه لوازم سودمند به چشمتان بخورد.

5. یک سطل زباله ی ساده که به درب کابینت متصل است و با باز شدن درب به سمت شما می آید، بسیار کاربردی و در دسترس است.

مطلب پیشنهادی: ۷ راه برای داشتن مرتب ترین کابینت ها !

6. این نوع کابینت که در برگیرنده ی سطل زباله های دوقلو است، فضای زیادی از آشپزخانه را برای شما حفظ می کند. یکی از این سطل ها می تواند برای زباله های معمولی و دیگری برای زباله های قابل بازیافت مورد استفاده قرار گیرد. این نوع کابینت می تواند با یک سیستم باز و بسته شدن خودکار ترکیب شود. این مجموعه گزینه ی مناسبی برای کسانی است که دچار اختلال حرکتی هستند.

7. این سبدهای چرخان برای کابینت های بالا بسیار مناسب اند. این سیستم ها، دسترسی، انعطاف پذیری و نظم را برای شما فراهم می کنند.

اهالی فن پیشنهادی: کابینت

سیستم نشان داده شده در تصویر نیز نمونه ی دیگری از این سبدها برای کابینت های بالا است.

8. سیستمی که در تصویر می بینید برای دسترسی به وسایل کابینت های بالا بسیار مناسب است. بالا و پایین آمدن این قفسه ها با یک سیستم ریلی امکان پذیر است. این سیستم برای افراد کوتاه قد و معلولینی که از ویلچر استفاده می کنند بسیار کاربردی است.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی برای معلولین و سالمندان

9. اگر درب های کابینت برای شما مزاحمت ایجاد می کنند، به راحتی می توانید آنها را حذف کنید. البته این کار مستلزم رعایت نظم و ترتیب در چیدن ظروف و وسایل در کابینت است. به این ترتیب شما می توانید با نوع طراحی کابینت، تغییرات چشم گیر در آشپزخانه تان ایجاد کنید.

در این آشپزخانه، جزیره به محلی برای نگهداری ظروف شسته شده تبدیل شده است.

10. اگر آشپزخانه ی شما باریک است، درب های کابینت واقعا اسباب مزاحمت هستند. در این آشپزخانه یک دیوار آشپزخانه به قفسه ای برای وسایل تبدیل شده است که عمق چندانی هم ندارد. این کابینت ها و قفسه های بدون درب باعث می شوند فضا بزرگ تر به نظر برسد و برای تردد معولین و سالمندانی که از واکر یا ویلچر استفاده می کنند نیز مناسب تر است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های نقلی

شما هم اگر در آشپزخانه ی خود دچار کمبود جا هستید و به دنبال راه حل های ساده و کاربردی می گردید، پیشنهاد می کنم به بخش تجهیزات آشپزخانه در اهالی فن چیدانه سری بزنید. اگر در حال نوسازی کابینت آشپزخانه تان هستید و می خواهید کابینت هایی با کیفیت و پر کاربرد متناسب با دکوراسیون داخلی منزل تان داشته باشید، پیشنهاد می کنم از شرکت های حرفه ای اهالی فن چیدانه در زمینه کابینت کمک بگیرید.

مطالب بیشتر:
چگونه مهم ترین تجهیزات آشپزخانه تان را انتخاب کنید
دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ایده های بزرگ
کابینت آشپزخانه مدرن سفید، معجزه در فضای کوچک
خرید هوشمندانه کابینت آشپزخانه، یک سرمایه گذاری بلند مدت!

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه