Chidaneh.com placeholder image

چیدمان خانه 65 متری آیدا و کیوان با الهام از طبیعت

به قلم: تحریریه چیدانه

در اینکه بیشتر افراد به طبیعت علاقه بسیاری دارند و از آن الهام می گیرند هیچ شکی نیست. آرامش موجود در تک تک عناصر طبیعت موجب می شود که انرژی مثبت بسیاری در روح و جان افراد به جای بماند. به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از این جنس آرامش در فضای خانه شان نیز استفاده کنند و روح طبیعت را در دکوراسیون منزل خود به جا بگذارند. در چنین مواقعی استفاده از عناصری مثل چوب و یا گیاهان حرف اول را می زند. در این مطلب از تور خانه‌گردی وب‌سایت چیدانه به خانه آیدا و کیوان، یک زوج طبیعت‌گرد رفتیم و داستان دکوراسیون خانه 65 متری ایرانی آنها را جویا شدیم. با ما همراه باشید تا چند سطری مهمان خانه این زوج جوان شویم.

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون خانه 65 متری آیدا و کیوان در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحب خانه: خانم خانه: کارشناس علمی شرکت داروسازی/ آقای خانه: مهندس عمران
  • موقعیت: مهرشهر، کرج
  • متراژ فضا: 65 متر
  • سال ساخت: 1399
  • طبقه: 4
  • ملک: شخصی
  • تعداد اتاق خواب: یک عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیق چوب و گیاه برای فضای نشیمن و سبک مدرن برای آشپزخانه
  • رنگ های غالب: قهوه ای و کرم
  • طراح: خانم و آقای خانه

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

دلیل انتخاب این خانه 65 متری

این خانه برای ما ویژگی های مثبت بسیاری داشت که از میان آنها توانیم به نور خوب موجود در خانه، نوع نقشه و پلان مناسب واحد و همین طور قیمت آن اشاره کنیم. تمامی اینها دست به دست هم دادند تا بتوانیم خانه ایده آل خود را انتخاب نماییم.

پیش از این در مطلبی با عنوان «هنگام اجاره یا خرید خانه به این نکات دقت کنید!» به طور کامل در رابطه با چگونگی خرید خانه و داشتن انتخابی خوب صحبت کرده ایم. بر اساس این مطلب معیارهای مهم برای انتخاب یک خانه خوب شامل این موارد می شوند:

  • موقعیت مکانی خانه
  • شرایط و ویژگی های ظاهری خانه
  • عوامل موقعیتی خانه
  • شرایط همسایگان

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

داستان دکوراسیون خانه آیدا و کیوان

به طور کلی باید بگویم که ما طبیعت گرد هستیم و همیشه دوست داشتیم که خانه مان را با تلفیقی از چوب و طبیعت سبز طراجی کنیم. از آنجایی که فضای خانه مان کوچک و محدود بود توانستیم تا حد ممکن با همین روش حس و حال طبیعت را در خانه کوچکمان نیز پیش ببریم و آن را به همان شکلی که می خواستیم چیدمان کنیم.

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

رنگ و سبک برای چیدمان خانه 65 متری

ما عاشق عنصر چوب هستیم و به همین دلیل هم سعی کردیم که در چیدمان خانه 65 متری خود سعی کردیم که از این عنصر به خوبی استفاده کنیم.

پیش از این در مطلب «معجزه حضور چوب در دکوراسیون داخلی منزل» در رابطه با حضور این عنصر در دکوراسیون خانه به تفصیل صحبت شده است. بر اساس این مطلب چوب را شاید بتوان اغوا کننده ترین مواد و مصالحی دانست که می توان از آن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کرد. بیایید حرف های کلیشه ای راجع به چوب ها را فراموش کنیم، بله درست است آن ها حس طبیعی خوبی دارند، اما واقعیت این است که آن ها بیشتر به خاطر رنگ های خاص و منحصر به فردشان، به خاطر بافت های بی نظیرشان و به خاطر قدرت زیادشان در ست شدن با دیگر لوازم دکوراسیونی دوست داشتنی هستند.

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

روند طراحی دکوراسیون خانه 65 متری ایرانی آیدا

چیزی که از همان ابتدا برایمان خیلی اهمیت داشت تلفیق رنگ‌ها و همچنین گرم بودن خانه‌مان بود. به همین دلیل هم در روند دکوراسیون منزل خود این معیارها را الگو قرار دادیم تا همان چیزی که می‌خواهیم باشد.

ویژگی خاص منزل آیدا

رنگ های گرم موجود در خانه به همراه گیاهان آپارتمانی‌مان حس خانه بودن به منزل ما بخشید، چیزی که باعث شده خانمان دنج تر و گرم تر شود و احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به آن پیدا کنیم.

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

آیتم‌های مهم در چیدمان خانه 65 متری

اینکه در چیدمان خانه 65 متری خود از گل و گیاه آپارتمانی استفاده کنیم برایمان خیلی مهم بود. به همین دلیل هم از همان ابتدا به این معیار توجه کردیم و در نهایت هم به خوبی از پس آن بر آمدیم.

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

فضای کوچک خانه ما بزرگ‌ترین چالشی بود که هم چنان هم با آن رو به رو هستیم.

مطالب مرتبط: مبلمان برای خانه کوچک، نگران کمبود جا نباشین!

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

با اختلاف سلیقه بین اعضای خانواده چه می‌کنید؟

خوشبختانه ما با هم، هم نظر هستیم و اختلاف سلیقه ای نداریم. به همین دلیل هم نتیجه چیدمان خانه 65 متری مان همان چیزی شد هر دوی ما آن را دوست داریم.

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده‌اید؟

برای این کار راه های مختلفی را امتحان کردیم، برای مثال با طراحی جزیره در دکوراسیون آشپزخانه سعی کردیم که از این المان هم به عنوان وفضای ذخیره سازی استفاده کنیم و هم میز غذاخوری.

پیش از این ‌که به فضاهای نگهدارنده یا اجاق گاز آشپزخانه خود فکر کنید، در این مورد تصمیم بگیرید که می‌خواهید کارکرد اصلی جزیره شما چه باشد. بسیاری از جزیره‌ها دارای دو بخش هستند: یک بخش مخصوص آشپزی و بخشی دیگر مخصوص غذا خوردن. اما تاکید شما بیشتر بر روی کدام بخش است؟ کار کردن، آشپزی، غذا خوردن، تمیز کردن، و یا تفریح؟ یا شاید می‌خواهید برای کارهای دیگری مانند انجام تکالیف مدرسه بچه ها نیز از جزیره استفاده کنید؟ اگر می‌خواهید وسایل برقی و سینک در جزیره قرار بگیرند به فضای بیش‌تری نیاز دارید. اگر از آن فقط برای وعده‌های غذایی عادی می‌خواهید استفاده کنید، نشیمن باید اولویت اول شما باشد.

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

وسیله مورد علاقه‌تان در خانه چیست؟

میزهای چوبی مان از وسایل مورد علاقه مان به شمار می روند.

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت‌ها دوست دارید؟

قطعا نمی توانیم به طور مشخص بخش خاصی را در پاسخ به این سوال مشخص کنیم، چرا که برای طراحی و چیدمان تمامی بخش های خانه با عشق و حوصله پیش رفتیم و جای جای خانه مان را عمیقا دوست داریم.

مطلب پیشنهادی: با تخت خواب تاشو دیواری از کمبود جا خلاص شوید!

آیا وسیله خاطره‌انگیز و یادگاری را در دکوراسیون خانه استفاده کرده‌اید؟

بله، میز ماندلا نقاشی خانم خانه و تابلوی پازل یادآور خاطراتی شیرین برایمان هستند.

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

آخرین وسیله‌ای که برای خانه خریده‌اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

میزهای چوبی آخرین وسایلی هستند که برای خانه دوست داشتنی مان و از گالری آزیتا علیزاده خریداری کردیم.

آیا وسیله‌ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده‌اید؟

بله، ساعت چوبی که بر روی دیوار آویزان شده را خودمان با کمک چوب طبیعی درست کردیم. علاوه بر این میز ماندلا، تابلوی پازل و همین طور آباژور چوبی نیز از کارهای خودمان به شمار می آیند.

دکوراسیون خانه خانم تاجیک

با تجربه‌هایی که به دست آورده‌اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

توصیه ما این است که ابتدا سبک مشخصی را در ذهن خود ترسیم کنند و بعد با توجه به شرایط موجود، چیزهایی از قبیل متراژ فضا، نقشه خانه و… آنها را پیاده سازند و به خانه مورد نظر و دوست داشتنی خود دست یابند.

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

عکاس: آیدا تاجیک

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سعیده در تاریخ 12 تیر 1402
این مبلمان برای سالنشون خیلی درشت بود
فاطمه در تاریخ 15 تیر 1402
آپارتمان۶۵ متر باجزیره بزرگ که ظرفیت ۸ صندلی داشته باشه غیرممکنه
فاطمه در تاریخ 15 تیر 1402
آپارتمان۶۵ متر باجزیره بزرگ که ظرفیت ۸ صندلی داشته باشه غیرممکنه

ثبت دیدگاه